Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

defishen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • defishen

    Vanmiddag even met Molly + D100 + Sigma 17-35 een park ingegaan. 't Is me nooit eerder opgevallen (gebruik deze lens niet vaak, heb er niets mee) dat deze lens soms best wel behoorlijk duidelijk fisheye effect laat zien. Totaal niet mijn bedoeling als ik herfstbeeldjes wil maken...
    Mocht iemand de onbeheersbare behoefte voelen opkomen om deze 4 foto's de defishen, graag
    Heb getracht een defish action en een plugin erop los te laten, maar mijn PS 7.0.1 zegt "zoek 't zelf maar uit, ik zie die plugin niet, en die action gooi je ook maar weg".
    http://www.pbase.com/natalianl/17-35

  • #2
    Niet dat ik je probleem kan oplossen maar ik gebruik zelf met zeer grote regelmaat mijn Nikon 17-35 en heb hier nog nooit last van gehad.
    Das toch raar nietwaar? Groetjes Eugene
    Eugene

    Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

    Comment


    • #3
      ja, da's raar ...

      Comment


      • #4
        bedoel je zoiets ?



        Dit gaat heel simpel in ps met de crop tool perspectief. Je kunt de knooppunten vast nemen en verschuiven en klaar is kees.

        Comment


        • #5
          mss is het zo duidelijker.

          Comment


          • #6
            Bedankt, Tarzan! Ik heb de optie dankzij jou nu ook kunnen vinen )

            Comment


            • #7
              Damned,

              dat is wel heel Fishie. Ik heb dat nog nooit gehad met dezelfde kombinatie, Alleen als ik iets van heel dichtbij fotografeer op 17mm dan, is bv. het gezicht iets meer uitgerokken.

              Ik heb ook zo ergens een foto van een pad met bomen langszij, zal die straks eens posten.

              Grtz

              Comment


              • #8
                Dat noem ik nog eens duidelijk uitleggen Tarzan!

                Edit: die optie zit er bij mij niet op zou dat kunnen?
                Gevonden! Sorry
                Eugene

                Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                Comment


                • #9
                  Originally posted by wesley
                  Damned,
                  dat is wel heel Fishie. Ik heb dat nog nooit gehad met dezelfde kombinatie, Alleen als ik iets van heel dichtbij fotografeer op 17mm dan, is bv. het gezicht iets meer uitgerokken.
                  Ik heb ook zo ergens een foto van een pad met bomen langszij, zal die straks eens posten.
                  Grtz
                  Het was mij ook nooit eerder opgevallen, maar normaal doe ik alleen wolkenpartijen/luchten met die 17-35. Ik denk dat die lens er toch maar uitgaat binnenkort, doe er toch niets mee.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by NataliaNL
                    Vanmiddag even met Molly + D100 + Sigma 17-35 een park ingegaan. Totaal niet mijn bedoeling als ik herfstbeeldjes wil maken...
                    Originally posted by NataliaNL
                    Ik denk dat die lens er toch maar uitgaat binnenkort, doe er toch niets mee.
                    Jammer hoor het zijn toch wel hele mooie foto's



                    "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                    Member of Han Fan Clan
                    Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                    Comment


                    • #11
                      En zo leer ik dus elke dag wel weer wat op BD
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                      Comment


                      • #12

                        Jammer hoor het zijn toch wel hele mooie foto's

                        Hmmmm
                        Je maakt er nu wel iets heel mooist van, HV.... Alleen was het licht niet zo....
                        Daar moet ik nog erg aan wennen, dat mensen foto's anders (en zoals jij het doet zelfs veel mooier) maken dan hoe de sitatie op dat moment was.

                        Comment


                        • #13
                          Hallo Natalia, nu kan het wel zo zijn dat jij het heel anders ziet als de meeste PC gebruikers omdat je op een MAC werkt.
                          Ben je een artist als je een foto maakt of als je hem afdrukt???
                          Ik vind dat je foto pas af is als je er iets meer mee gedaan hebt als hem zo recht uit de camera op papier zetten, dat deed ik vroeger ook in de DOKA en dat maakt je foto tot een (kunstwerk) mooie foto.

                          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                          Member of Han Fan Clan
                          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                          Comment


                          • #14
                            ik druk bijna nooit foto's af, HV.

                            Ik zie foto's lichter op mijn Mac dan anderen op hun pc. Heb een tijdje mijn scherm zo gecalibreerd dat ik dezelfde instellingen had als pc schermen, maar kreeg toen op mijn fl*kker van medeMaccers

                            Je hebt me aan het denken gezet, ik denk dat ik moet omschakelen, dat ik moet wennen aan het idee dat een foto soms bewerkt mooier kan zijn dan in het "eggie".

                            Comment


                            • #15
                              Wat je met de foto hebt gedaan HV is weer klasse.
                              Ik kan er ook goed tegen als een foto wat wordt opgepoetst.
                              In dit geval is er weer een fotooke uit de prullebak gered en das toch ook mooi, nietwaar
                              Eugene

                              Nikon D100 / Nikkor AF-S 17-35 f2.8 IF ED / AF-S 80-200 f2.8 IF ED / Sigma 180 mm Apo Macro HSM / SB-80DX

                              Comment

                              Working...
                              X