hey,
mss een stomme vraag maar ga ze toch stelen.
als ik de crop tool wil gebruiken kan ik deze niet aanpassen aan de maat die ik wil. ik kan bv de bovenkant niet hoger trekken en de zijkanten laten staan.
is nogal vrij lastig als je een foto wil bijsnijden
alvast bedankt
Bovenaan (onder bestand) zie je na het kiezen van crop tool het teken staan, klik rechts, en kies gereedschap herstellen.
Nikon D800/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 50mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikon SB-700
Als je die crop tool gebruikt, staat er dan iets ingevuld bij Breedte en Hoogte (meestal bovenaan) ?
Als daar waarden zijn ingevuld, dan forceer je die crop in een bepaalde Hoogte/breedte verhouding. Als je bv. dan de breedte van je crop hebt gekozen, kan je die hoogte niet meer onafhankelijk aanpassen.
Meestal is dat de bedoeling (als je je foto's bv 3/2 wilt houden).
Wil je dat niet, dan wis je die waarden en dan kan je je crop vrij aanpassen.
Als je zowel breedte, hoogte als resolutie ingeeft, dan gaat photoshop naast croppen ook de resolutie aanpassen (wat meestal niet de bedoeling is, omdat er dan interpolatie aan te pas komt...).
Groeten,
Polleke
Stomme vraag misschien, maar ik heb in CS4 waarden ingesteld staan. Maar joe krijg ik die weer weg zodat ik weer vrij kan croppen?![]()
zie antwoord 1.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...