Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Creative Cloud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Creative Cloud

    Hallo,
    Ik ben "een groentje" wat fotobewerking betreft. Is creative cloud zijn geld waard (12,09 eur / mnd)? Makkelijk opzegbaar? Of kijk ik beter voor
    afzonderlijke versies van Lightroom en Photoshop?
    Thanks

  • #2
    Re: Creative Cloud

    Dag Sloeber,
    de creative suite werd alvast gestopt, die is alleen nog als creative CC te krijgen, en de versie voor fotografen gaat ongetwijfeld dezelfde weg op.
    Er is ook Capture One, ook zij gaan voor een abo, de hele software industrie gaat die weg op ongetwijfeld, tot spijt van wie het benijdt.

    LR en PS zijn wel een hele krachtige tandem, de ene qua cataloog de andere qua bewerking, maar het vraagt veel studie. Er zijn goede boeken, goede films, opleidingen (morethanwords etc. die zit een collectief dat cursussen aanbiedt.)

    De hamvraag: zijn ze hun geld waard, zeker en vast. Makkelijk opzegbaar? Volgens de ene wel, volgens de andere niet. Voorlopig ga ik het niet opzeggen. <KNIP>
    Last edited by LesC; 30 januari 2017, 17:33. Reden: Laatste zin, op de man, verwijderd.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Creative Cloud

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Er is ook Capture One, ook zij gaan voor een abo
      Voor Capture One kan je nog altijd kiezen tussen abonnement of aankopen en er zijn nog geen geruchten dat ze de aankoopformule zullen afschaffen (dat kan natuurlijk altijd gebeuren).

      Comment


      • #4
        Re: Creative Cloud

        Sloeber,

        Als je Photoshop wil dan moet je naar Creative Cloud (tenzij je nog ergens een CS6 versie op de kop kan tikken maar daar komen geen updates meer voor uit, ook niet voor de camera raw die daar al verouderd is).
        Lightroom 6 kan je nog altijd aankopen. Voor deze versie komen er nog updates uit maar die zijn beperkt t.o.v. de Creative Cloud versie (bv geen dehaze, transform, compare met reference photo, etc. - wel bug fixes en camera raw updates voor nieuwe camera's en lenzen). De vraag is ook of Adobe nog een aan te kopen LR 7 zal uitbrengen... Velen denken van niet, ik weet het niet. M.a.w. LR 6 nu nog aankopen is misschien een slechte investering want als er geen update komt naar LR 7 dan zal LR 6 waarschijnlijk dezelfde weg op gaan als CS 6 (op een bepaald moment ook geen updates voor camera raw) en als je dan een nieuwe lens of nieuwe camera koopt zit je vast (tenzij je omzet naar DNG).

        Comment


        • #5
          Re: Creative Cloud

          Je kan ook kijken naar het lichtere broertje van photoshop, photoshop elements die je wel nog apart kunt verkrijgen (ben er super tevreden van, maar ik weet niet welke jouw behoefte zijn)

          Comment

          Working...
          X