Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communiekaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communiekaartjes

    Hallo,

    Ik ben al even bezig met fotografie, maar dit jaar kreeg ik voor het eerst van verschillende vrienden ( van vrienden van vrienden... ) de vraag of ik reportages wou maken van hun communicantjes.

    De foto's maken en een kaartje ontwerpen is geen probleem, maar ikzelf ben niet zo thuis in het drukwerk en ik zou al deze mensen toch graag doorverwijzen naar een (online) drukker/firma die goed en mooi werk aflevert. Want wat ben je met een mooie foto als de kwaliteit van het kaartje op niets trekt ( heb dit persoonlijk vorig jaar voorgehad toen ik mijn zelf ontworpen lentefeestkaartjes liet afdrukken bij vistaprint )

    Dus bij deze: kunnen jullie me enkele sites aanraden waar jullie tevreden over zijn qua drukwerk en, niet onbelangrijk, die ook prijs/kwaliteit goed zitten.

    Ik kijk uit naar jullie suggesties
    Cindy
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

  • #2
    Re: communiekaartjes

    misschien de opdrachtgever(s) dat uit laten zoeken.
    jij maakt de reportage toch...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: communiekaartjes

      Ik zou die kaartjes nooit laten drukken, maar wel via een goed labo laten printen.
      Alle nodige tekst zet jij der op met bijvoorbeeld Photoshop, dan heb je als resultaat een kwalitatief hoogwaardig kaartje, en je vraagt in het labo, papier zonder rugbedrukking.

      De kost per kaartje zal zo ongeveer 50 cent zijn.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: communiekaartjes

        @ bouk: natuurlijk heeft de klant de uiteindelijke keuze, maar ik zou toch graag goede printfirma's/ labo's aanraden, want ik denk dat veel mensen, die hier niet zo vertrouwd mee zijn (zoals ik vorig jaar) de wat populaire site's zoals vistaprint ed. gaan opzoeken en als je dan een week voor het lentefeest kaartjes toegestuurd krijgt die groen ipv zwart/wit zijn... tja, dan is een klein hartinfarct toch nabij hoor
        @ digipics357: bedankt voor de tip, ik zoek even uit waar dit kan hier in onze regio
        Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

        Comment


        • #5
          Re: communiekaartjes

          Op school wordt ons aangeraden om drukwerk te laten drukken drukkerij bulckens.
          Een professioneel bedrijf maar online wordt alles heel goed uitgelegd, hoe je een bestand moet aanleveren, .. Je kan ook gratis staaltjes papier aanvragen, zodat je weet hoe de kleuren eruit gaan zien op een bepaald soort papier en dat je kan aanvoelen wat het verschil is tussen glans en mat.

          Succes ermee.

          Comment


          • #6
            Re: communiekaartjes

            Oorspronkelijk geplaatst door youngphotographer Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik ben al even bezig met fotografie, maar dit jaar kreeg ik voor het eerst van verschillende vrienden ( van vrienden van vrienden... ) de vraag of ik reportages wou maken van hun communicantjes.

            De foto's maken en een kaartje ontwerpen is geen probleem, maar ikzelf ben niet zo thuis in het drukwerk en ik zou al deze mensen toch graag doorverwijzen naar een (online) drukker/firma die goed en mooi werk aflevert. Want wat ben je met een mooie foto als de kwaliteit van het kaartje op niets trekt ( heb dit persoonlijk vorig jaar voorgehad toen ik mijn zelf ontworpen lentefeestkaartjes liet afdrukken bij vistaprint )

            Dus bij deze: kunnen jullie me enkele sites aanraden waar jullie tevreden over zijn qua drukwerk en, niet onbelangrijk, die ook prijs/kwaliteit goed zitten.

            Ik kijk uit naar jullie suggesties
            Cindy


            Ik werk altijd met elkacolor, mooie kleuren en een goed programmatje om mee te werken indien je nog wat correcties moet aanbrengen.
            Zelf wat experimenteren in photoshop en na goedkeuring laten afdrukken.
            Wat ook mooi uitkomt is de foto op een papieren achtergrond van 160 a 200 gram plakken die een paar mm groter is dan de foto, een soort canvas boordje.
            meteen proper afgewerkt, wel een beetje werk aan maar dat zien de mensen graag


            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: communiekaartjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
              Ik werk altijd met elkacolor, mooie kleuren en een goed programmatje om mee te werken indien je nog wat correcties moet aanbrengen.
              Zelf wat experimenteren in photoshop en na goedkeuring laten afdrukken.
              Wat ook mooi uitkomt is de foto op een papieren achtergrond van 160 a 200 gram plakken die een paar mm groter is dan de foto, een soort canvas boordje.
              meteen proper afgewerkt, wel een beetje werk aan maar dat zien de mensen graag


              http://www.elka.be/Home/6333/elkacolor
              Kan je dan niet beter gewoon met photoshop een (witte) boord rond de afbeelding zetten en dan zo afleveren? Allee, het is maar om je veel werk (en eventueel gepruts met het recht plakken van de foto's) te besparen.

              En Elkacolor heb ik vroeger ook enkele keren gebruikt en was hier tevreden van, maar sinds de fotowinkel in de buurt met Elka gestopt is, laat ik ze meestal daar met hun eigen printer drukken. Maar dat gaat dan over echte foto's...

              Nog veel succes ermee!
              Jannes Bollen
              Website / Facebookpagina

              Comment


              • #8
                Re: communiekaartjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                Kan je dan niet beter gewoon met photoshop een (witte) boord rond de afbeelding zetten en dan zo afleveren? Allee, het is maar om je veel werk (en eventueel gepruts met het recht plakken van de foto's) te besparen.

                En Elkacolor heb ik vroeger ook enkele keren gebruikt en was hier tevreden van, maar sinds de fotowinkel in de buurt met Elka gestopt is, laat ik ze meestal daar met hun eigen printer drukken. Maar dat gaat dan over echte foto's...

                Nog veel succes ermee!

                Vind de achtergrond van de foto niet mooi, te simpel en niet afgewerkt
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: communiekaartjes

                  Bedankt voor de tips, ik speel de naam van elkacolor door aan m'n klantjes en ook de optie van het afdrukken in een labo.
                  Het opkleven van de foto's op zelfgekozen papier met randje is iets wat ik persoonlijk niet zo graag zie ( maar hé, 't zijn de mensen die het bestellen die het graag moeten zien ), maar zoals hier reeds gezegd is het ook een héél secuur werkje om alles perfect te lijmen en knippen en laat dat nu net één van mijn mindere talenten zijn
                  Mochten er nog mensen goeie ervaringen hebben met andere drukkers of onlineservices, laat maar iets horen !

                  bedankt
                  Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: communiekaartjes

                    unitas

                    mss ook een regio geven, das net iets handiger anders kan je naar de andere kant van't land vliegen
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: communiekaartjes

                      Voila, dankzij jullie reacties vond ik in de buurt een fotograaf die een eigen labo heeft voor standaard foto-afdrukken èn die ook de speciale producten van elkacolor verdeelt. Nu enkel nog wachten of de offerte meevalt.
                      @david_ve: alle tips die op of rond de lijn brugge-zedelgem-torhout (w-vlaanderen dus) liggen zijn welkom.
                      Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: communiekaartjes

                        beveren-roeselare is dan een beetje uit de baan
                        nikon stuff

                        Comment

                        Working...
                        X