Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cloud +1Tb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cloud +1Tb

    Hallo,

    Ik gebruik momenteel OneDrive met de gebruikelijke 1Tb (ooit onbeperkte!) opslagruimte die in het Office365 abonnement zit, om ondermeer mijn fotobestanden op te slaan.
    Onedrive is voor mijn fotobestanden belangrijk omdat het een externe backup is (lees: niet in mijn woning, of vlak in de buurt). Het syncen van foto's over meerdere toestellen is bij mij niet zo belangrijk.
    Ik gebruik Onedrive ook niet voor webalbums, daarvoor heb ik dan weer om specifieke redenen Gdrive.

    Overigens backup ik ook nog eens lokaal via bestandsgeschiedenis naar een NAS, die dan ook weer in Raid 1 staat.
    De LR database en previews staan omwille van snelheid op een aparte SSD, die wordt samen met de systeemschijf met Acronis gebackupped naar dezelfde NAS.
    Dus laten we zeggen dat ik minstens 4 copies heb van mijn bestanden, en minstens 2 keer mijn LR db.
    Redelijk freaky, maar zeer logisch.

    Het probleem zit hem bij de opslagcapaciteit van OneDrive.
    De onbeperkte toegang werd een tijd geleden afgeknepen op 1Tb en ik kom nu langzaam in de buurt van die 1Tb.

    Ik heb de indruk dat er niemand van deze normale cloud aanbieders (Onedrive, Gdrive, Dropbox of Box) aan particulieren een abo boven de 1Tb aanbiedt.

    Komt mijn vraag:
    Kent er iemand een duurzame manier om in de Cloud boven die 1Tb te gaan?
    Mag in mijn geval zelfs een business abonnement zijn, maar wel voor één gebruiker dan.

    Indien die niet mogelijk is, dan wordt het een eigen cloudje opzetten vrees ik....

    Dankjewel.

    Jurgen
    Last edited by JuLi; 17 april 2017, 10:17.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: Cloud +1Tb

    Kijk eens naar Amazon Drive. Hier kan je voor €70 / jaar onbeperkt data opslaan. (eerste 3 maanden zijn gratis)
    Vanuit België zal men je redirecten naar de Franse site van Amazon: https://www.amazon.fr/clouddrive/home?ref_=cd_auth_home

    Ik weet niet welke NAS je gebruikt, maar Synology biedt met de bijgeleverde Hyperbackup de mogelijkheid om rechtstreeks naar Amazon Drive een backup te maken.

    Zelf heb ik een gelijkaardige setup:
    - Foto's op NAS
    - Catalog op lokale SSD
    - Backup van catalog naar NAS
    - Backup van NAS naar lokale disk + Amazon Drive, waar ik momenteel 2,4 TB staan heb.

    Veel succes,
    Sven

    Comment


    • #3
      Re: Cloud +1Tb

      Sven,

      Ok, dankjewel voor de tip. Nuttig om te weten dat dit een werkzame oplossing is, en voor de prijs moet je het niet laten. Ik ben al Amazon klant, maar hun cloud had ik nog niet overwogen eerlijk gezegd.
      Ik gebruik een oude WDMyCloudDuo, backup naar cloud zit daar niet in, zelfs niet naar WD zelf. Upgrade naar Synology heb ik al overwogen, ik ga dat ook eens bekijken. Mogelijks kan ik mijn 2x4tb schijven herformatteren en overzetten.
      Ik hou je op de hoogte.

      gr.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #4
        Re: Cloud +1Tb

        Goeiedag.

        Qua backup ben ik ook redelijk freaky moet ik zeggen, ik ben zeer voorzichtig, veel vertrouwen in computers heb ik niet, vandaar.

        Zelf heb ik een NAS van Qnap, die de mogelijkheid bied naar AMAZON S3 te backuppen, in de cloud. Er is geen datalimiet, ik ziet zelf ver boven jouw 1 TB en prijstechnisch is het met Amazon ook OK. Ik had er al een abonnement voor andere zaken, nu dus ook voor de cloudopslag. Je krijgt goede uitgebreide info, de prijs wordt opgevolgd, je kan zelfs een forecast instellen en opvolgen.

        Snel uploaden is er wel niet bij, al dien ik er ook bij te vermelden dat ik wat meer heb dan je 1 TB. Op zichzelf vind ik die snelheid niet zo een probleem, het dient bij mij als opslag, onderweg is mijn NAS toegankelijk, dat is voldoende.

        Ik hoop je wat te hebben geïnformeerd en ben al blij vast te stellen dat ik niet de enige ben die zo stevig backupt.

        M V G

        Eugène
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Cloud +1Tb

          Ik gebruik Stack bij TransIP in Nederland.

          1TB gratis. Daarboven betalen.

          Internet voor elk idee ✓ Hosting provider ✓ Grootste registrar van Nederland! ✓ Hosting vanaf € 1,- p/m ✓ Meer dan 150.000 klanten ✓ Deskundige helpdesk.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Cloud +1Tb

            Ik gebruik al 2 jaar hubic voor al mijn foto's!
            Dit naast thuis nog 2 harde schijven en een op een andere locatie.
            10 Tb kost mij 50 eu per jaar.

            Comment


            • #7
              Re: Cloud +1Tb

              Dank iedereen voor de reacties. Ik ben uiteindelijk met Amazon Drive in zee gegaan. Werkt als een tierelier. Integratie is wat minder dan Dropbox/Onedrive/Google Drive, maar er is ook een behoorlijke Android App, zeer goede webinterface en sync client op W10 werkt - integenstelling tot wat enkele reviews beweren - wel perfect. Uploaden gaat zeer standvastig, zonder enige hapering of herstarten, maar eigenlijk wel niet bijzonder snel. Ik heb Scarlet VDSL , ik weet niet of dit aan mijn provider ligt, dan wel aan Amazon. In elk geval... het werkt en ik ben tevreden.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment


              • #8
                Re: Cloud +1Tb

                Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                Dank iedereen voor de reacties. Ik ben uiteindelijk met Amazon Drive in zee gegaan. Werkt als een tierelier. Integratie is wat minder dan Dropbox/Onedrive/Google Drive, maar er is ook een behoorlijke Android App, zeer goede webinterface en sync client op W10 werkt - integenstelling tot wat enkele reviews beweren - wel perfect. Uploaden gaat zeer standvastig, zonder enige hapering of herstarten, maar eigenlijk wel niet bijzonder snel. Ik heb Scarlet VDSL , ik weet niet of dit aan mijn provider ligt, dan wel aan Amazon. In elk geval... het werkt en ik ben tevreden.
                Hello terug....

                Intussen zijn we een maand verder. Het is huilen met de pet op met Amazon drive. Nog steeds 75.000 van 150.000 bestanden te gaan. Upload gaat véél te traag. Met een week had ik nog kunnen leven, maar na 1 maand, nauwelijks de helft van 1Tb? Ik lees vanmorgen op Twitter dat Amazon bovendien de stekker uit zijn onbeperkt opslag trekt. Dus ik leg het Amazon projectje stil. Terug naar af.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #9
                  Re: Cloud +1Tb

                  Update.

                  We zijn terug bijna een maand verder.

                  Na het débacle met Amazon, heb ik volgens dit draadje Hubic geprobeerd. Voor 50 euro onbeperkte opslag in Frankrijk. Doordat Hubic van OVH is, en ik een aantal sites host (tot tevredenheid) met OVH had ik er wel vertrouwen in.
                  Dat blijkt niet terecht.

                  Hubic zag er prima uit, maar is in de praktrijk niet bijzonder snel (upload aan 400kb/sec), waar ik misschien nog zou kunnen mee leven, maar er is totaal geen support meer. Meer nog: naar verluid zijn er geen werknemers meer en draait deze cloudservice dus in full-automatic mode. Het is dus een verlaten schip dat nog op automatische piloot draait. Gebruikers die data willen recupereren slagen er niet in.
                  Dus Hubic gaat voor mij terug naar af.

                  Ik heb zo een beetje gehad met die cloudservices.

                  Heb nu wat externe reviews doorgenomen en ga voor Jottacloud. Hopelijk derde keer, goede keer?
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cloud +1Tb

                    Kleine update.
                    Evaluatie na enkele maanden : Jottacloud is een aanrader.
                    Zeer snel. Ik haal met EDPnet VDSL bijna volle snelheid in upload (17-18mbs).
                    Goede eenvoudige interface in W10.
                    Goede app, met Chromecast support.
                    Gr.
                    Jurgen
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cloud +1Tb

                      Transip is inderdaad een betrouwbare speler - een grote hoster eigenlijk. Die 1TB is gratis - daarna wordt het wellicht behoorlijk prijzig (voor mezelf met +2TByte aan beelden vb. valt 't nog wat tegen). Zelf beperk ik me voorlopig om de nog niet verwerkte beelden zo te syncen.
                      De ondersteuning is ook prima - ook al is't gratis - als de zaak even plat gaat krijg je een mail - als de zaak verholpen is ook. Zo hoort't.
                      Er zijn nog andere EU-hosters die ook voor foto's space aanbieden (let op met hen die uw beelden "bewerken" - meestal goedkoop - maar later ben je wel geschoren) - die bestaan jammer genoeg ook (er was een grote die niet veel aanrekende die zoiets deed - herinner me niet meer wie dat was - dus als ik host - neem ik ergens storage - met versleuteling en regel ik m'n boeltje wel zelf).
                      Dus amazon, google, facebook/instagram/yahoo/flickr/adobe/apple - ik hou ze gewoon buiten (nu ik ben van jongsafaan al een nachtmerrie voor elke verkoper - dat zit gewoon in m'n genen)...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cloud +1Tb

                        Ik gebruik backblaze voor de cloud-bu en alles staat op een NAS in raid 10.


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X