Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera instellen 300dpi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera instellen 300dpi

    Hallo bd'ers, ik zit met een vraagje in verband met mijn fototoestel, hoe kan ik mijn sony alpha a200 instellen dat de foto's automatisch naar 300dpi worden omgezit ipv 72dpi ? Iemand enig idee? Ofwel kan dat niet en moet ik dit altyd omzetten in PS, toch al bedankt op voorhand voor de reacties.
    www.sandromaggio.com

  • #2
    Re: camera instellen 300dpi

    dpi is enkel van belang voor een afdruk op papier, en dan heb je 300 dpi op één afmeting, wat je hebt in je camera is een aantal pixels die samen het beeld maken.
    Dat beeld, op voorwaarde dat je niks aan het aantal pixels veranderd, is het maximale kunne van de camera. Om bijvoorbeeld 10 X 15 cm op 300 dpi te krijgen ga je waarschijnlijk het totale aantal pixels verminderen, en om 50 X 70 cm te krijgen op 300 dpi ga je het aantal pixels vermeerderen, in beide gevallen doe je verlies aan kwaliteit. Dus hou je aan de maximale kwaliteit van de camera en werk bijvoorkeur in RAW, dan kan je indien je dit graag hebt vanuit je RAW bestand ander bestandjes gaan aanmaken in jpeg die 300 dpi hebben op één afmeting. Het RAW bestand bewaar je best want dat dient als digitaal negatief .

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: camera instellen 300dpi

      OK, bedankt voor de reactie en de uitleg.
      www.sandromaggio.com

      Comment


      • #4
        Re: camera instellen 300dpi

        Comment

        Working...
        X