Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewogen foto's verbeteren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewogen foto's verbeteren

    Hallo,

    ik zoek een manier om bewogen foto's (het onderwerp, niet de camera) te verbeteren... Afgelopen weekeinde maakte ik namelijk een huwelijksreportage voor vrienden, en de afterparty ging door in een nogal duistere kelder. Ik heb mijn flitsgebruik geminimaliseerd om nog wat van de sfeervolle belichting mee te kunnen pikken, dus ik heb ofwel niet geflitst ofwel geflitst op het 2e sluitergordijn, maar het heeft weinig geholpen.

    Ik zou graag zoveel mogelijk van deze foto's nog redden omdat ze ofwel essentieel zijn voor de reportage (eerste dans enzo) of omdat ze gewoon zo sfeervol zijn...

  • #2
    Re: Bewogen foto's verbeteren

    IMHO denk ik dat een bewogen beeld niet te redden valt, maar niks belet van ze te gebruiken hé. Tegenwoordig zie ik meer onscherp dan scherp !

    En als het scherp is dan is het gewoonlijk van een leeftijdsgenoot !


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Bewogen foto's verbeteren

      Als ik 1 ding onthouden heb uit alle "foto-boeken" die ik gelezen heb, dan is het wel dat je 1 soort fouten niet meer kunt corrigeren, en dat zijn (té) onscherpe foto's.
      De beste resultaten heb ikzelf met "unsharp mask"... (Maar dan mogen ze niet teveel "bewogen" zijn)
      Ik ben ook wel eens benieuwd of er mensen zijn die hier iets op weten...
      Ik word ook altijd gefrustreerd doordat je in een te donkere ruimte geen fatsoenlijke foto's kunt maken van bewegende mensen, OF je moest een lichtsterke lens kopen die een arm en een been kost... (en dan nog)
      (we zullen nog maar eens de lotto invullen)
      Bekie
      Canon 5D MII - Canon 24-70 f/2.8 IS L - Canon 70-200 f/2.8 IS L USM - Canon 50 f/1.4 -Sigma 8mm fish-eye, f/3.5 EX DG - Lensbaby Composer

      Comment


      • #4
        Re: Bewogen foto's verbeteren

        Da's typisch naar de botten...

        Deze plugins kunnen eventueel helpen.

        * PS Smart sharpen filter in motion blur mode
        * Refocus it GIMP plugin
        * Focus magic plugin

        Comment


        • #5
          Re: Bewogen foto's verbeteren

          Iso omhoog en op TV trekken gaat u de volgende keer helpen
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #6
            Re: Bewogen foto's verbeteren

            tip gevonden in

            Iedereen bewerkt of past wel eens een foto wat aan. Wat meer verscherpen, meer contrast, een kader, wat weg clonen en ga zo maar door. Iedereen heeft daar zn eigen techniek voor. Sommige hebben zelfs truckjes en kennen bepaalde kneepjes van een softwareprogramma zoals vb photoshop die andere niet kennen en die tot heel knappe


            Comment


            • #7
              Re: Bewogen foto's verbeteren

              zit nu ook met dat probleem maar bij mij ist het het onderwerp dat bewoon
              (s morgens rond 7:30 edelherten gaan fotograferen en je kan natuurlijk niet verwachten van die beestjes dat ze zicht een paar seconden stilhouden...)
              Volgende keer maak ik de foto gewoon te donker en trek ik dan belichting bij in photoshop... liever ruis dan een bewogen foto
              to buy or not to buy
              that's the question

              Comment

              Working...
              X