Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

    Ik heb momenteel een Nikon D700.
    Na het lezen van diverse lovende reviews overweeg ik toch om deze in te ruilen voor een D800. Wat me wel wat tegenhoudt is de vraag of de grote bestanden van de D800 zich goed (comfortabel) laten bewerken in LR.
    Momenteel heb ik een katalogus van +- 800 raw bestanden aangemaakt met de D700. Met de grootte van de D800 zou deze dus ongeveer 3 keer groter worden.
    Vorig jaar heb ik mijn PC vernieuwd en ik heb een toestel staan met een I7 quadcore 2600 3.4 Mhz processor, 10MB geheugen, een HD van 2TB en een SSD van 120GB (uitsluitend voor programma's)

  • #2
    Re: bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

    geen enkel probleem

    Comment


    • #3
      Re: bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

      Je kan eventueel nog het werkgeheugen van 10 naar 24 uitbreiden, heb ik vorig jaar ook gedaan en dat merk je.

      Voor de prijs hoef je het net te laten en je zal het snelheidsverschil merken. Ook een harde schijf bijzetten, vermoed ik, die prijzen liggen opnieuw vrij goed.

      Heb je lang moeten wachten op je D800??

      Wil er ook een aanschaffen, maar zal nog niet voor direct zijn, ik wil niet in een 'wachtlijst' komen.

      Succes.
      BD1766BE

      Comment


      • #4
        Re: bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht

        Heb je lang moeten wachten op je D800??
        Wil er ook een aanschaffen, maar zal nog niet voor direct zijn, ik wil niet in een 'wachtlijst' komen.

        Succes.
        Ik heb er nog geen besteld.
        Ik moet eerst nog het thuisfront zien te overtuigen en dat zal nog het moeilijkst zijn
        Ik merk wel dat er lange wachtlijsten zijn maar ik ben dan ook niet echt gehaast. Zo een aankoop doe ik graag weloverwogen en goed geïnformeerd.

        Comment


        • #5
          Re: bewerken raw bestanden van Nikon D800 in lightroom

          Hallo,
          geen enkel probleem. heb ook een i7 quadcore enz... Het verschil in snelheid is amper merkbaar dan als ik met de D700 of D300 werk. LR 4 en PS 5 hebben geen enkel probleem met de D800 E.
          Qua opslag is het iets anders. Veel minder plaatjes op je geheugenkaartjes dan vroeger. Ook opletten welke geheugenkaarten je koopt. Neem geen goedkope van bij carrefour ( eci ?) de D 800E wil er niet mee werken. Wat de D800 betreft: je hoort van alles en nog wat. Als je geluk hebt kan je er één toevallig op de kop tikken maar het gebeurd heel zelden. Nu op de lijst zetten is leveren in 2013 bij sommige verdelers. Dus als je niet op een lijst wil.......... good luck.

          Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
          Ik heb momenteel een Nikon D700.
          Na het lezen van diverse lovende reviews overweeg ik toch om deze in te ruilen voor een D800. Wat me wel wat tegenhoudt is de vraag of de grote bestanden van de D800 zich goed (comfortabel) laten bewerken in LR.
          Momenteel heb ik een katalogus van +- 800 raw bestanden aangemaakt met de D700. Met de grootte van de D800 zou deze dus ongeveer 3 keer groter worden.
          Vorig jaar heb ik mijn PC vernieuwd en ik heb een toestel staan met een I7 quadcore 2600 3.4 Mhz processor, 10MB geheugen, een HD van 2TB en een SSD van 120GB (uitsluitend voor programma's)
          Nikonspul

          Comment

          Working...
          X