Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

benoemen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • benoemen foto's

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een programma die mijn foto's automatisch benoemd. (datum van de opname). Tot nu toe deed ik dit één voor één zelf maar dat vraagt heel wat tijd. Iemand een voorstel?

  • #2
    Re: benoemen foto's

    De rename tool van Canon DPP doet dit voor jou.

    Filip

    Comment


    • #3
      Re: benoemen foto's

      Mocht je Photoshop hebben, dan kan je ook Bridge ervoor gebruiken.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: benoemen foto's

        Creatiefke, Microsoft Office zelf heeft hiervoor een toffe tool. Ga naar Start / Alle programma's / Microsoft-Office / Microsoft-Office hulpprogramma's / Microsoft-Office Picture Manager. Eens je in dat programma zit kies je de map waarvan je de naam wilt wijzigen, selecteer al de foto's, ga dan naar: Bewerken / Naam wijzigen ... en dan kun je zelf kiezen in de instellingen hoe je de foto's wilt benoemen.
        Soms kan het gebeuren dat je de melding krijgt dat een bepaalde foto door een ander programma in gebruik is. Sluit in dat geval alle programma's af ook Picture Manager en herbegin je procedure dan lukt het bij mij in ieder geval bijna altijd.
        Hopelijk ben je hiermee goedkoop uit de nood gered.

        Comment


        • #5
          Re: benoemen foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Mocht je Photoshop hebben, dan kan je ook Bridge ervoor gebruiken.
          Juist, je kan dan zelfs nog de optie kiezen om de originele naam in de metadata te laten staan. Meer nog, je kan keywords en beschrijvingen toevoegen. Dat alles om dan later een welbepaalde foto sneller terug te vinden.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: benoemen foto's

            ik gebruik voor mijn foto's te hernoemen ACDSEE PRO2 ,zeer snel en de andere opties zoals verkleinen copyright ,en niet te vergeten ,alle foto's rechtzetten ,gaat razendsnel en gemakkelijk .
            Verder kan je er ook met RAW foto's inwerken ,dus voor mijzelf een goed en eenvoudig programma waar je veel in kan ,natuurlijk mag je dit programma niet gaan vergelijken met Photoshop cs3 .

            Groetjes
            Ardesign
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

            Comment


            • #7
              Re: benoemen foto's

              Voordat ik Lightroom had gebruikte ik THE rename:


              Groetjes

              Ace

              Comment

              Working...
              X