Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wandeling door chartreuse bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] wandeling door chartreuse bos

    met deze reeks leid ik u naar en in het chartreuse bos te vertrekken vanaf het beeld

    volg de richting van de fietser ...........


    langsheen het pad tot aan t stuk .........
    indien u het niet meer weet er is een kaart


    men kan ook wat rusten ........
    Last edited by Guest8; 27 juni 2017, 14:17.

  • #2
    Re: wandeling door chartreuse bos

    warrige reeks.... in mijn beleving had de volgorde moeten zijn: 4, 1, 3 , 5 (beeld 2 hoort niet in de reeks thuis)

    toch een hele prestatie om met f/2.8 op 200mm 4x de scherpstelafstand verkeerd in te schatten, waardoor alleen je laatste beeld te pruimen is.

    Comment


    • #3
      Re: wandeling door chartreuse bos

      bedankt voor uw commentaar, ik begrijp wat je bedoeld met volgorde ik zag het anders foto 1 is het vertrekpunt en nam deze als herkenningspunt, foto twee toont de richting waarheen je moet gaan, maar ik begrijp wat je bedoeld. wat ik niet begrijp van die scherpstelafstand foto1 focus op gezicht, bij twee op fietser bij drie kan ik u eventueel begrijpen, foto 4 focus op wandelaars leg dit eens beter uit aub

      Comment


      • #4
        Re: wandeling door chartreuse bos

        Lees je eens in op het onderwerp scherptediepte
        en speel ook eens met een "simpele" DOF calculator, feitelijk zal je dan moeten ontdekken dat f/2.8 op 200mm, relatief korte afstand tot het onderwerp te weinig ruimte geeft om je totale onderwerp scherp in beeld te brengen.

        Comment


        • #5
          Re: wandeling door chartreuse bos

          ja ik heb het nagekeken u heeft gelijk in mijn cursus heeft men mij gezegd scherpte en dieptescherpte dat dat twee afzonderlijke punten zijn ik zie dat mijn Dof amper 5cm is wat voor foto 2 niet voldoende is om gans de fietser scherp te hebben ,1 en 3 het zelfde eigelijk gezien het aanwezige licht de verkeerde lens gebruikt

          Comment


          • #6
            Re: wandeling door chartreuse bos

            m.a.w. de techniek verkeerd toegepast op een onderwerp welke er zich net voor leent ;-)

            Deze techniek past beter in een "bloemenveld" close/up detail, maar dan met f/4.... ook open landschappen... scherpe voorgrond weglopend naar onscherp of visa versa....

            Comment


            • #7
              Re: wandeling door chartreuse bos

              in foto 1 komt niet scherp over niets lijkt scherp,
              foto2 ook weer geen scherpte enkel bewegingsonscherpte,
              bij de 3e vind ik het onderste stuk tot net onder de onscherpe tak in de voor grond wel goed. Dit stuk heeft een mooie diepte maar dat gaat nu verloren door de drukke bovenkant.
              Foto 4 heeft wel inhoud maar het komt er niet uit, met iets meer scherptediepte zou je die mee scherp krijgen, een landscape zou je meer omgeving mee kunnen nemen en zou er misschien nog meer verhaal in komen.
              Foto 5 is een sterk beeld ik zou rechts in de diepte iets meer licht in brengen wat de diepte zou benadrukken

              Comment


              • #8
                Re: wandeling door chartreuse bos

                eindelijk krijg ik een oordeel waar ik zolang op wacht, ik heb veel moeten doen om jullie uit je tent te krijgen met deze info zie ik wat verkeerd is en kan ik mij bijsturen veel meer dan door bepaalde opmerkingen van sommige. sorry voor tegen het scheen te stampen

                Comment


                • #9
                  Re: wandeling door chartreuse bos

                  Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                  eindelijk krijg ik een oordeel waar ik zolang op wacht, ik heb veel moeten doen om jullie uit je tent te krijgen met deze info zie ik wat verkeerd is en kan ik mij bijsturen veel meer dan door bepaalde opmerkingen van sommige. sorry voor tegen het scheen te stampen
                  Vele hebben dat reeds geprobeerd hoor maar als je je altijd verschuild achter ja maar.... ik heb er zelf al enkele achter gelaten. En het meeste hulp krijg je in de beginnershoek maar daar weiger je beelden te plaatsen.
                  en je moet wel de originele laten staan want nu staat mijn analyse er voor piet snot bij.

                  En misschien moet je ook je ergens eens excuseren voor je reacties die van uit een erg hoge toren kwamen waarmee je op tenen trapte zoals bij mijn jumping. We zijn hier allemaal om te leren van anderen en anderen te helpen dat vraagt een zekere openheid.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wandeling door chartreuse bos

                    nu zie je dat ik luister, en bij leer mijn reactie zijn zoals ik het in het begin ook kreeg, maar van mijn kant zal ik er mee stoppen ( van die beelden had ik geen plaats meer)maar zal het niet meer doen ps van de fietser kon ik niet herdoen maar heb een andere op het forum actie geplaatst hopelijk beter ten zij ik nog iets over het hoofd heb gezien

                    Comment


                    • #11
                      Re: wandeling door chartreuse bos

                      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                      nu zie je dat ik luister, en bij leer mijn reactie zijn zoals ik het in het begin ook kreeg, maar van mijn kant zal ik er mee stoppen ( van die beelden had ik geen plaats meer)maar zal het niet meer doen ps van de fietser kon ik niet herdoen maar heb een andere op het forum actie geplaatst hopelijk beter ten zij ik nog iets over het hoofd heb gezien
                      Ik bewonder je vasthoudendheid, ga zo door zou ik bijna willen zeggen. Ik ga er vanuit dat ondanks het wat stroeve begin wij straks mooie foto mogen bekijken van je.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: wandeling door chartreuse bos

                        dit hoop ik ook

                        Comment


                        • #13
                          Re: wandeling door chartreuse bos

                          man man man, ge moet een fanclub oprichten !
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

                          Comment

                          Working...
                          X