Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peover portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Peover portretten

    Elk jaar kan je in augustus dankzij de Historical War Wheels vereniging de tweede wereldoorlog een beetje herbeleven
    Zij bouwen een volledig kamp na in Fort 2 in Wommelgem. Legertenten, een veldkeuken, depot voor brandstof, MP-Post,... er valt altijd wel wat nieuws te zien, zelfs bij een herbezoek na zoveel jaren.

    Het zware materiaal wordt ingezet om een zo realistisch mogelijk beeld te scheppen.


    MP's houden een oogje in het zeil, want het kan druk worden in zo'n kamp.


    Er wordt nogal wat heen en weer gereden, want echte Amerikanen zijn nu eenmaal verknocht aan hun jeeps.


    Maar gelukkig mag er ook al eens gelachen worden.


    Al blijft oorlog natuurlijk een serieuze bedoening.


    En laat ons niet vergeten dat ook de burgerbevolking veel te lijden had gedurende die jaren

    Last edited by Laurens; 6 augustus 2017, 13:56.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Peover portretten

    Sterke reeks. Foto 2 lijkt qua scherpte er net naast te zitten maar 4 en 6 vind ik geweldig. De gulle lach op de 4 en de blikken van de verpleegster en het jongetje op 6 zijn top
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Peover portretten

      Mooie reeks. Bij de eerste zou ik die mens en halve motor in de BG nog wegdoen. Verder vind ik dat de kleuren wat te vrolijk zijn om bij het onderwerp te passen. Weet niet goed hoe ik het zou aanpakken maar dat maakt het iets te nieuw imo.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Peover portretten

        Man man man... mooie reeks !!! Zeker meer tonen!
        Maar in mijn tijd hadden er wel enkele " ballen & PK " gekregen hoor.
        - de loop van je wapen altijd naar de grond
        - niet roken tijdens de dienst
        - chauffeur in een pantservoertuig ; altijd met helm

        Gelukkig ligt dat allemaal al vele jaren achter mij, maar 't was toch " ne schonen tijd " ( achteraf bekeken)

        Comment

        Working...
        X