Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mens vs reiger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mens vs reiger

    Soms kom je ook minder leuke dingen tegen. Al dobberend in mijn drijvend schuilhutje zag ik iets wits in de verte tussen het riet. Al gauw werd mij duidelijk dat er iets flink mis was met een vogel. Helemaal verstrikt in vislijn en gehaakt in een snoekplug heeft deze reiger een lange doodsstrijd moeten leveren. Als natuurliefhebber en sportvisser werd ik geraakt door dit tafereel. Ook werd mij weer eens glashard duidelijk wat wij mensen allemaal achter laten in de natuur die op het eerste gezicht onschuldig lijkt. Als visser baal je dat je een plug kwijt raakt, maar het is ook je verantwoordelijk er alles aan te doen om het ding en zeker de vislijn terug te krijgen ipvte denken: Ach, ik koop morgen wel een nieuwe. Deze foto is de volgende dag verkocht aan een Engels hengelsportblad die de vissers duidelijk wil maken dat een stuk vislijn van een paar meter dodelijke gevolgen kan hebben. Het bijbehorende artikel heeft als titel:
    "NOBODY DOES THIS ON PURPOSE BUT IT MAKES NO DIFFERENCE TO HIM"

    gr. Edwin Kats

    Nikon D300 met MB-D10
    Nikon 200-400/4 VR

  • #2
    Re: mens vs reiger

    hm,
    Natuurliefhebber, sportvisser, snoekplug,

    Arme reiger,

    Van vissen daarentegen is geweten dat ze geen onderdeel van de natuur zijn.

    Comment


    • #3
      Re: mens vs reiger

      Ouch dat is idd wel een pijnlijke foto.

      Ik ben ook liefhebber van zowel de natuur als van het sportvissen (ik snap niet dat je zou kunnen vissen zonder van de natuur te genieten).
      Maar een goede visser zal er alles voor doen om van zijn hobby te genieten en zo min mogelijk schade te berokkenen aan alle delen van de natuur,

      Het zijn trouwens niet alleen pluggen en haken die een gevaar vormen voor vogels, lange stukken (afval) nylon draad zijn ook levens gevaarlijk !
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: mens vs reiger

        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
        Maar een goede visser zal er alles voor doen om van zijn hobby te genieten en zo min mogelijk schade te berokkenen aan alle delen van de natuur,
        Vind je dit nu zelf ook niet een beetje tegenstrijdig?
        Alle delen van de natuur, behalve de vissen.

        Comment


        • #5
          Re: mens vs reiger

          Eind vorig jaar heb ik een gelijkaardige foto gemaakt van een verstrikt geraakte blauwe reiger in een vijver in Zonhoven. Daar heb je een aantal vijvers in privaateigendom gelegen naast een natuurgebied. In de private vijvers wordt waarschijnlijk vis gekweekt en daar zijn tientallen fijne groene nylondraden boven gespannen om de reigers weg te houden. De draden zijn ook voor ons moeilijk te zien. Het verwondert me dat er daar niet meer slachtoffers vallen.
          PS @ enkele vorige posters: reigers worden niet gekweekt.

          Comment


          • #6
            Re: mens vs reiger

            Triest....zeer triest
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: mens vs reiger

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Vind je dit nu zelf ook niet een beetje tegenstrijdig?
              Alle delen van de natuur, behalve de vissen.
              Je hebt toch ook van die gasten die gewoon vangen om te vangen en de vissen terugsmijten in het water ?
              Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

              Comment


              • #8
                Re: mens vs reiger

                ... los van alle discussie: indrukwekkende foto.

                Comment


                • #9
                  Re: mens vs reiger

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
                  Je hebt toch ook van die gasten die gewoon vangen om te vangen en de vissen terugsmijten in het water ?
                  Ja dat is waar, maar je hebt ook vissers die een fuut de kop inslagen omdat die per ongeluk op 'hun' vijver is neergestreken en af en toe al eens een visje oppeuzelt (reeds 2X meegemaakt hier in de buurt !)

                  Comment


                  • #10
                    Re: mens vs reiger

                    zeer triest gebeuren hoor, zit zelf veel op het water, maar wat je dan aan ellende tegen komt!!!!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: mens vs reiger

                      Een erg pijnlijk beeld, goed dat het gezien zal worden...
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: mens vs reiger

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Vind je dit nu zelf ook niet een beetje tegenstrijdig?
                        Alle delen van de natuur, behalve de vissen.
                        Sorry heb hier een tijdje niet naar gekeken.

                        Nee ik vind het niet tegenstrijdig, als ik ga vissen dan is dat niet om zoveel mogelijk vis te vangen.
                        Dikwijls vang ik zelfs helemaal niets.
                        Ik probeer altijd om zo weinig mogelijk schade te berokkenen aan zowel de omgeving als de vissen.
                        Ik heb het dus niet over het vangen van uitgezette vis op één of andere aangelegde vijver, maar in de vrije natuur zoeken naar de beste plaats en daar proberen een visje te verschalken.

                        Ik ben er van overtuigd dat als je geen weerhaken gebruikt, de vissen (zo mogelijk) in het water onthaakt dat die daar zo goed als geen nadeel van ondervinden.

                        G
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

                        Comment


                        • #13
                          Re: mens vs reiger

                          Ondanks dat dit een zeer spijtig voorval is, is dit toch een forum om foto's te bespreken, niet?
                          Groeten, Chris

                          Comment


                          • #14
                            Re: mens vs reiger

                            Oorspronkelijk geplaatst door Chris D Bekijk bericht
                            Ondanks dat dit een zeer spijtig voorval is, is dit toch een forum om foto's te bespreken, niet?
                            Dit staat onder het onderdeel 'fotoverhalen'. Me dunkt dat het dan is toegestaan om iets over het 'verhaal' te zeggen, niet?

                            Comment


                            • #15
                              Re: mens vs reiger

                              Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                              Sorry heb hier een tijdje niet naar gekeken.

                              Nee ik vind het niet tegenstrijdig, als ik ga vissen dan is dat niet om zoveel mogelijk vis te vangen.
                              Dikwijls vang ik zelfs helemaal niets.
                              Ik probeer altijd om zo weinig mogelijk schade te berokkenen aan zowel de omgeving als de vissen.
                              Ik heb het dus niet over het vangen van uitgezette vis op één of andere aangelegde vijver, maar in de vrije natuur zoeken naar de beste plaats en daar proberen een visje te verschalken.

                              Ik ben er van overtuigd dat als je geen weerhaken gebruikt, de vissen (zo mogelijk) in het water onthaakt dat die daar zo goed als geen nadeel van ondervinden.

                              G
                              't ja, dan denk ik dat je met zo'n handelswijze misschien 0.1% van de sportvissers vertegenwoordigd. Goed dat er ook zo'n a-typische sportvissers zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X