Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kawah Ijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kawah Ijen

    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Indrukwekkend

    Waar word "sulfer" voor gebruikt

    Gr Kees
    stekskes
    Nja, ik gebruik een aansteker vanaf nu..
    Sterke reeks, geweldige fotos!!

    Comment


    • #17
      Re: Kawah Ijen

      Sterke reeks, en inderdaad weer een onrecht naar boven gebracht waar waarschijnlijk weinigen weet van hebben. Goed vastgelegd en omzetting geslaagd
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #18
        Re: Kawah Ijen

        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        Indrukwekkend

        Waar word "sulfer" voor gebruikt

        Gr Kees
        Sulfer of zwavel wordt gebruikt om bvb zwavelzuur te maken voor de loodhoudend batterijen in auto's.
        Je kan er ook stinkbommetjes me maken (H2S)
        Dezer dagen is er met het feestvuurwerk ook heel wat zwavel opgebrand door het ontsteken van vuurpijlen.
        Wordt ook gebruikt in de kunstmest industrie.

        o/t : Heel mooie reeks. Het leven zoals het dagelijks is voor sommige mensen. Het Z/W maakt het geheel wel somberder. Wat de bedoeling is.....
        Het zou toch tof zijn om deze reeks eens in kleur te zien omdat zwavel toch een typische gele kleur heeft.

        Groetjes
        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Kawah Ijen

          Goed je huiswerk gemaakt Op Wikipedia vindt je nog meer toepassingen.
          In ieder geval is het ongezond werken in deze giftige omgeving.
          Aangezien de economische mogelijkheden in dit deel van Java beperkt zijn, wordt zwaveldragen beschouwd als een goede job. Het is te vergelijken met de mijnwerkers vroeger; ongezond werk, maar een sterke en fiere mentaliteit. Maar toch een paar graden erger op het gebied van gezondheid.
          Zo kwam ik 2x midden in de zwaveldampen terecht toen de wind keerde. Het is net alsof je de adem wordt afgesneden. Je probeert naar verse lucht te happen, maar er komt alleen zwaveldamp naar binnen. Behalve het feit dat je je de longen uit je lijf begint te hoesten, kan je ook nog amper zien vanwege de brandende ogen. Als bescherming had ik een natte doek voor mijn mond gebonden, wat gedeeltelijk hielp. Die mannen liepen trouwens rond met rode tranende ogen (wat je niet ziet in zw/w).
          Voordat ik foto's nam, heb ik eerst wat gesprekken weten te voeren in gebrekkig engels en hun vertrouwen proberen te winnen. Daarna kreeg ik de vrije hand op fotografisch vlak. Iets wat ze blijkbaar niet gewoon waren aangezien ik toen ook de enige toerist was. De tourgroepen houden halt aan de kraterwand. Zij met een persoonlijke gids blijven op veilige afstand van de dampen. Ik reisde individueel en deed mijn eigen ding. Zo zie je ook nog eens wat ... en het zal mij nog lang bijblijven.

          Op aanvraag heb ik een link naar kleurenfoto's geplaatst in de topicstart.
          Last edited by kohraya; 2 januari 2008, 16:26. Reden: ivm link

          Comment


          • #20
            Re: Kawah Ijen

            Proficiat met deze sterke reeks. Jammer dat je zoiets anno 2007/2008 nog in beeld kan brengen maar de manier waarop is lovenswaardig. Dit is journalistiek ten top. Stuk voot stuk mooie platen, sterke vergelijkingen en een goede omzetting maken van deze reeks een echt verhaal. Een enkele kleurenplaat mocht er ook wel bij al zou dit de eenheid in de reeks verbreken.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

            Comment


            • #21
              Re: Kawah Ijen

              Straffe reeks. Mooi getrokken foto's met een goede zw/w-omzetting en daar houdt alles mee op.
              Zulke mensonwaardige omstandigheden in 2007 komen nog al te vaak voor en dat zou niet meer mogen. Toeristen krijgen alleen de goed-nieuws-show te zien. Wat je gedaan hebt is moedig en nog moediger om deze sterke reeks neer te zetten.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #22
                Re: Kawah Ijen

                Ik ben echt reuze tevreden met deze subforum, ook al passeren hier soms schokkende beelden. Dit is weeral een zeer mooi fotoverhaal.

                Chapeau

                grtz Jan
                Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

                Comment


                • #23
                  Re: Kawah Ijen

                  Mooie reeks, maar ik vind de kleurenfoto's in dit geval nog krachtiger. Ik vermoed dat de Z/W conversie ook iets harder (meer contrast) had mogen zijn.

                  Maar de foto's zijn 'sterk' hoor, met een straf verhaal
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kawah Ijen

                    Sterke reeks van een pakkend onderwerp, al moet ik zeggen dat ik deze problematiek al eens in een documentaire aan bod zag komen een paar jaar geleden. Toch te gek voor woorden dat toerisme en uitbuiting zo dichtbij elkaar komen en dat slechts weinigen deze stap nemen zoals u deze nam.
                    Website http://www.kristofpattyn.be

                    a lotta canonstuff

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kawah Ijen

                      Ook hier weer een interessante reportage!
                      Goeie keuze voor zwart/wit ook trouwens

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kawah Ijen

                        Zeer knappe reeks en een sterk fotoverhaal . Ook hier is duidelijk dat we in een mooi landje leven, en dat "onze problemen" niet zo zwaar zijn dan we soms durven denken...
                        Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                        Mijn foto's
                        Mijn blogje

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kawah Ijen

                          Dat heb je erg mooi gedaan. Maar ik zat met hetzelfde gedacht als Sugar, een (analoog) filtertje meer had misschien een meerwaarde gebracht.

                          Erg mooie beelden die een minder mooi verhaal vertellen. Dit is volledig mijn ding !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kawah Ijen

                            Stuur als je wilt eens een linkje waar we de foto's kunnen bekijken want zo te lezen is dit iets wat ZEER de moeite waard is.
                            (ik zie nu niets... )


                            Groet en dank, Ruud
                            Last edited by Yes sir; 30 december 2017, 11:00.

                            Comment

                            Working...
                            X