| |||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |||||
|
Voor de challenge van november was ik naar Margraten getrokken. Maar om anoniem te blijven tot na deze challenge heb ik gewacht om deze reeks te plaatsen. De Amerikaanse begraafplaats in Margraten was een van de eerste begraafplaatsen die in gebruik werd genomen voor in Duitsland gesneuvelde amerikaanse soldaten. Op 10 november 1944 werd deze in gebruik genomen is tevens ook de eninge Amerikaanse begraafplaats in Nederland Door zijn 30 meter hoge toren is deze plaats ver in de omtrek te zien gemaakt bij zonsondergang ![]() Het erenplein met een spiegelvijver en muren met de namen van 1722 vermiste soldaten vormt het begin van het kerkhof met achter de toren de gegraafplaats ![]() voor de soldaten die nadien toch nog werden terug gevonden werd er een kleine roset bij de naam geplaatst ![]() Op de eigenlijke begraafplaats liggen 8302 soldaten, een davidster voor die het joodse geloof beleden en een latijns kruis voor alle anderen.Van 106 werd de indentiteit nooit met zekerheid vastgesteld nu een stille impresie van de begraafplaats ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() een blad rustend op het kruis van een onbekende soldaat ![]()
__________________ Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet Panasonic lumix DMC-FZ8 -Tussenring met DMW-LC55 http://photosbybuntinx.photonation.co.uk/ |
| |||||
| ik deel volledig je mening
__________________ Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg. 27 sept 2009: Belgiumdigital LIVE - San Marco Village te Schelle (B) |
| |||||
|
dank jullie voor de reactie's @Frie01 heb lang getwijfeld of ik nr 2 voor de challenge van vorige maand zou insturen maar het is dan toch maar nr 6 geworden
__________________ Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet Panasonic lumix DMC-FZ8 -Tussenring met DMW-LC55 http://photosbybuntinx.photonation.co.uk/ |
| |||||
|
Ontroerend mooi fotoverhaal. Zeer verzorgde foto's: stuk voor stuk. Ook hier zijn de foto's eigenlijk te mooi voor de afschuwelijke werkelijkheid die er achter schuil gaat. Stel je in plaats van elk kruisje een dode jonge man voor...... en je begrijpt wat ik bedoel. Mijn complimenten voor het serene verhaal, de tedere schroom waarmee je dit massagraf tot een kunstwerk maakte, de puurheid en tegelijkertijd de kracht van de foto's..... Je legde perfect vast hoe de tijd wonden heelt en het meest afschuwelijke toch nog iets mooi wordt gezien door de toverlantaarn van een poëet. Mvg, Chris
__________________ beginner met zo'n kleine pruts van canon, wat glas en een flits |
| |||||
| Citaat:
Een samenhangende reeks met een verhaallijn. Het enige minpunt is de "jou naam - plaats - 2008" onder elke afzonderlijke foto en iets te veel verklaring bij de foto's, "een blad ..." dat zie je toch als je de foto bekijkt, enkele aanpassingen en het zou nog sterker zijn. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Belgacom Discovery Line - alterantieve carriers? | Sjillie | Chit Chat - Archief | 3 | 5 januari 2007 16:33 |
| High Fever on Ubein Bridge | kodachrome | Showcase Mensen en Modellen | 12 | 3 september 2006 05:05 |
| On line aankoop | zorro | Camera's | 7 | 13 juni 2004 14:50 |
| Nu ook het Australie-deel on line! (+foto) | Vonne | Showcase - Archief | 13 | 14 januari 2004 09:27 |
| photoshop command line | Smurfie | Fotobewerking | 3 | 7 januari 2003 20:25 |
![]() |