Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

    Nadat moeder kip plots had beslist ze er genoeg van had op haar nest te zitten en haar toekomstige kroost te laten voor wat het was heb ik even snel iets bedacht om die kleintjes nog een kans te geven. Na wat zoekwerk op internet over temperatuur en handeling knutselde ik dit samen... hamsterhok met halogeenstraler erboven, gevuld met stro en wat natte doeken om de vochtigheids graad hoog genoeg te houden.



    Na een goed half uurtje de temperatuur even controleren, deze bleek 8 graden te laag te zijn... 2 halogeenstralers leek me echt wel wat overdreven. Kip moest niet gebakken zijn voor hij uit het ei kwam. Dus even snel wat zilverpapier errond.



    Na zo'n 2 a 3 uur hoor ik gepiep... blijkbaar piepen kuikens zelfs al als ze in het ei zitten.
    Nog zo,n uurtje later hoor ik gepiep en nog meer geluiden. Even vlug checken. Ondertussen staat men broedkast al in de slaapkamer en slaapt de vrouw in de logeerkamer....
    En ja er zit een kleine opening in het ei, de Canon lag al klaar in de aanslag omdat ik dit echt eens wou vastleggen voor mensen die het nog nooit gezien hadden.



    Het volgende stadium leek wel UREN te duren, van een klein gaatje naar wat groter neemt veel tijd en energie in beslag van het kuikentje blijkbaar.



    Uit schrik dat het kuiken uitgeput zou raken voor het uit zijn ei is leg ik het fototoestel opzij en help ik heel voorzichtig met wat eischaal te verwijderen, uiteindelijk rolt hij er al piepend uit en vrij belabberd uit. Ze zien er niet altijd donzig en knuffelbaar uit.



    Hier weet ik niet echt wat ik moest doen, ik ben een man geen vrouw... haan geen hen. Het meest logische leek me met een pincet of iets fijn het beestje te ontdoen van alle vieze rommel zodat het kon drogen en het knuffelgehalte kreeg zoals iedereen het kent.
    Camera opnieuw opzij. Momenteel zit hij tussen de andere eitjes en ziet er al veel beter uit, hoop dat hij het overleefd .... meer nieuws volgt....
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

  • #2
    Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

    Prachtige reeks! Merci om te delen!

    Hopelijk krijgen we het kuikentje ook te zien in al z'n donzigheid! (als hij het overleeft tenminste)
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

      Mooie verhaal, doe volgende week mar een vervolg hierop
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

        Ik wacht vol spanning op een foto van het schattige donskuikentje...
        Proficiat alvast met de geboorte.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

          update update update!!!!!
          2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

          Comment


          • #6
            Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

            Niet zo een prettige nieuws eigenlijk, het kuikentje is eergisteren overleden. Misschien had ik de raad van sommige mensen moeten opvolgen en het niet uit het ei mogen helpen. Er was me gezegd als een kuiken niet zelfstandig uit zijn ei komt laat het dan doodgaan want het is slechts uitstel als je het helpt. De natuur is wreed

            Ondertussen had de originele moederkip die het nest had achtergelaten en maar 1 jong had niets beter gevonden dan een uitstapje te maken over het erf. Dit zonder rekening te houden met onze Siberische Husky... je kan wel al raden wat er gebeurd is.
            Dus ondanks de dood van het eene kuiken ben ik nu een ander aan het opvoeden... foto's volgen morgen, misschien wel iedere week 1tje zodat jullie hem/haar zien opgroeien.
            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
            Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

            Comment


            • #7
              Re: Geboorte van een kuiken (Kan vies zijn voor sommige mensen !!)

              Hierbij foto's van het kuikentje, in het begin kon ik hem amper vast nemen, nu gaat het zover dat hij niet stopt met piepen tot ik hem vast neem. Vandaag ging het zover dat hij gewoon naar men schouder sprong/vloog en daar bleef zitten ondertussen ik men ding deed en was hij helemaal niet tevreden als ik hem eraf nam.



              Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
              Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

              Comment

              Working...
              X