Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Franco-Allemand (ook grote oorlog)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Franco-Allemand (ook grote oorlog)

    In de bossen rond Bertrix en Anloy is er in de grote oorlog zwaar slag geleverd tussen het Duitse en het Franse leger. Dit is minder gekend dan wat er in de Westhoek gebeurd is maar even pakkend als ja daar al die graven ziet samen staan


    1






    2





    3





    4





    5






    6





    7





    8

    Last edited by kawaracer; 18 april 2014, 23:27.

  • #2
    Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

    Mooie reeks.
    Je brengt een pakkend verhaal naar voren.
    Een mens wordt er toch even stil van, zeker als je dan ook nog eens 'inconnu' op een kruis ziet staan. Uiteindelijk was dat ook iemand die door zijn geliefden werd gemist.
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

      Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
      Mooie reeks.
      Je brengt een pakkend verhaal naar voren.
      Een mens wordt er toch even stil van, zeker als je dan ook nog eens 'inconnu' op een kruis ziet staan. Uiteindelijk was dat ook iemand die door zijn geliefden werd gemist.
      Ja ik weet niet waarom, maar ik heb een enorme fascinatie voor 'Den oorlog', wel vooral voor WOII. En telkens ik op een gerelateerde plaats sta (of het nu een oorlogsbegraafplaats, gedenkplaats, het fort van breendonk, de Dossin kazerne of een ander museum) kruipt er een zeer raar, zwaar en moeilijk te beschrijven gevoel in mij, dat ik dan toch even mee draag.
      Het zijn zo'n dingen als die 'inconnu' die echt in je kruipen.

      Comment


      • #4
        Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

        Mooi eerbetoon aan deze vergeten helden, met oog voor detail en compositie. Het onbehaaglijke en de onzin van de oorlog ook goed weergegeven.
        Ik deel je gevoel... moeilijk in woorden of beelden te vatten, maar met deze reeks maak je de onzin en het kleine en grote menselijke leed van de oorlog toch wel heel tastbaar.
        Geniet van foto's maken

        Comment


        • #5
          Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

          Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
          Mooi eerbetoon aan deze vergeten helden, met oog voor detail en compositie. Het onbehaaglijke en de onzin van de oorlog ook goed weergegeven.
          Ik deel je gevoel... moeilijk in woorden of beelden te vatten, maar met deze reeks maak je de onzin en het kleine en grote menselijke leed van de oorlog toch wel heel tastbaar.
          ik denk dat er wel vele zijn die er nu, met het 100jaar, op zoek gaan om dit in beelden te vatten, en het doet mij dan toch plezier dat het mij ook gelukt is.

          Comment


          • #6
            Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

            Geen woorden nodig, beter dan je foto twee en nog wat

            Comment


            • #7
              Re: Franco-Allemand (ook grote oorlog)

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              Mooi eerbetoon aan deze vergeten helden, met oog voor detail en compositie. Het onbehaaglijke en de onzin van de oorlog ook goed weergegeven.
              Ik deel je gevoel... moeilijk in woorden of beelden te vatten, maar met deze reeks maak je de onzin en het kleine en grote menselijke leed van de oorlog toch wel heel tastbaar.
              Helemaal mee eens.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment

              Working...
              X