Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evangelische 'gemeenschap'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Evangelische 'gemeenschap'


    1


    2


    3


    4


    5


    6

    2de poging, nu in een juister topic en met een toegelaten resolutie.
    Nogmaals mijn excuses voor het niet lezen van de forumregels.

    Fotoreportage over een evangelische 'sekte'. De reportage was een school opdracht, en de opdracht luide 'gemeenschap'.
    Deze mensen komen iedere zondag samen voor een 'viering' en geloven dat Jezus de enige redder is. Ze gaan soms ook mensen ronselen met een bus die te zien is op de laatste foto. Ze beweren ook dat iedereen die Jezus niet 'in zijn hart laat' zal branden in de hel en ze keren zich af van de katholieke Kerk. Ik denk dat je deze gemeenschap wel een sekte mag noemen gezien hun agressieve aanpak om leden te ronselen. Ze geloven ook in miraculeuze genezingen zoals je ze wel al eens zag op Amerikaanse zenders. Op zich wel heel sympathieke mensen.

    De set is analoog gemaakt met mijn Canon A-1 op Kodak T-Max ISO 400. Ik gebruik een 50mm f1.8 en een 24mm f2.8.
    De foto's zijn gescandv naar digitaal van 24x30cm prints op illford RC Pearl papier (geen hoge kwaliteitsscan dus).

    Voel u vrij om gefundeerde meningen te posten!
    Last edited by Gezze Bro; 2 april 2008, 17:56.

  • #2
    Re: Evangelische 'gemeenschap'

    Mooie foto's
    Over het onderwerp zal ik mij als vrijzinnige maar niet uitspreken
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

    Comment


    • #3
      Re: Evangelische 'gemeenschap'

      Een sprekende reportage hoor Zwart loopt soms nogal sterk dicht....

      Foto 3 had even goed "mein kampf" op de voorgrond liggen kunnen hebben

      Comment


      • #4
        Re: Evangelische 'gemeenschap'

        De zwarten lopen soms wat dicht doordat mijn afdrukken het detail in het zwart net niet verliezen (wat een bewuste keuze is). Hierdoor loopt bij sommige van de foto's, na het scannen van de afdruk, het zwart dicht. Dit stoort mij op zich niet zo hard omdat deze scans niet als eindresultaat bedoeld zijn, maar om van het wereldwijde web gebruik te maken om mijn foto's te verspreiden. Ik hoop mij binnenkort eens te kunnen verdiepen in het scannen vanaf het negatief.

        Merci voor de commentaar, en voor alle duidelijkheid, ik probeer hier geen oordeel te vellen over deze 'gemeenschap', ik probeer wel een verhaal te vertellen.

        Comment


        • #5
          Re: Evangelische 'gemeenschap'

          Probeer dat dan wel 'gefundeerd' te doen. Ik zeg dit niet om jou als persoon aan te vallen. Maar deze gemeenschap een sekte noemen, op basis van slechts één of twee argumenten, komt bij mij wel als een oordeel over. Want dan zijn de katholieken met hun missionarissen en genezingen in Lourdes ook een sekte.
          Zelf ben ik niet zo'n vakjesdenker. Maar door eventjes 'sekte' in te typen bij Wikipedia of de Van Dale, kan je je verhaal wat meer ondersteunen.
          Wat betreft de foto's, gebiedt de eerlijkheid mij toe te geven dat ik ze prachtig vind. Met de neus er op. Heel echt, open en ongegeneerd. Kwetsbaar ook. Ik vraag me daarom ook af of deze 'heel sympathieke mensen' wel content zijn met je verhaal er rond.
          Als ik deze foto's had mogen nemen, zou respect me dwingen tot een neutraler standpunt.
          En neen, ik behoor niet tot deze gemeenschap
          Ik hou gewoon van een mooi fotoverhaal dat tevens correct is.
          Nogmaals: voel je hierdoor niet aangevallen. Je gaf zelf reeds aan dat je geen oordeel wou vellen. Probeer dat ook te laten zien door de manier van je verslaggeving

          Comment


          • #6
            Re: Evangelische 'gemeenschap'

            Ik snap wat je bedoelt, ik gebruik het woord sekte zelf ook niet graag omdat het zo'n negatieve bijklank heeft, maar als ik 'sekte' ga opzoeken op Wikipedia krijg ik dit:
            "Het woord sekte is in zijn oorspronkelijke betekenis een godsdienstige beweging die, vaak door een schisma, is afgesplitst van een grotere religieuze beweging of organisatie."
            Er is ook nog een tweede betekenis die we kennen als de cliché sekte, namelijk een groep mensen die één bepaald persoon, de sekteleider, gaan verafgoden en die in commune gaan samenleven. Denk maar aan 'Familie' in den tijd toen Erik Goossens nog Bart Van den Bossche speelde.

            Dus voor alle duidelijkheid, ik wil deze mensen zeker niet veroordelen en ik gebruik het woord sekte hier op een louter objectieve manier, maar ik moet wel zeggen dat ik mij bij die mensen vaak ongemakkelijk heb gevoeld. Vooral omdat deze mensen weinig tolerant zijn tegenover andere godsdiensten of mensen die niet gelovig zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Evangelische 'gemeenschap'

              knappe reeks, zit veel gevoel in
              Jeroen || OM-D EM-5

              Comment


              • #8
                Re: Evangelische 'gemeenschap'

                Sterke beelden, maar ik had ook liever wat meer doortekening in het zwart gezien. Qua impressie doet het me denken aan de reeks van Carl De Keyzer.

                Al eens gedacht om het busnummer in 666 te veranderen !

                Als fervent Atheist beperk me hier enkel tot het beeld.

                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment

                Working...
                X