nl. op "donderwolken".
Is hetof
![]()
En hoe krijg ik die donkere voorgrond een beetje beter? Tips welkom!
en met de tip van Plaatwerker, de update
Update zonder naverscherpen
Laatst gewijzigd door marie-anne; 11 april 2012 om 08:04 Reden: update n.a.v. tip
Touch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
Prachtige tittel !
Mooie opkomende dreigende wolken!
Mag iets meer saturatie hebben denk ik?
mvg Bruno D.G.
Nikon D5000 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Ik heb het een geprobeerd en het heel eenvoudig gehouden. In PS met de lasso de donkere delen omlijnen, doezelaar instellen op 15, en gewoon ophelderen. Komt er reeds heel wat beter uit naar mijn persoonlijke mening.
Toch prettig foto's maken als je in een heel mooie streek woont hé.
Groetjes
Sorry Djivan, dit snap ik niet goed. Ben nog niet heel bedreven in PS. Kan dat ook in PSE?
Die mooie streek kan ik nu enkel maar zitten bekijken vanop het terras. Vandaar mijn slecht humeur.
Update met tip van plaatwerker erbij gezet
Vriendelijke groeten en bedankt alvast
Touch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com
JA update![]()
mvg Bruno D.G.
Nikon D5000 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"
een gepassioneerd fotograaf(e) vindt altijd wel iets om te fotograferen! laat je humeur niet overheersen, je weet na regen;;; goed gedaan trouwens!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
In de update zit precies een halo (of hoe noem je zoiets) boven de berg.
Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II
mvg Bruno D.G.
Dat kan vooral van het naverscherpen komen.
Wat ik vergat te schrijven was dat je steeds weer moet uitgaan van het origineel en niet
van een eerder bereikt eindresultaat. In het laatste geval ga je het risico lopen dat
artefacten zich gaan opstapelen. Bij mijn thuisbewerking was de halovorming veel minder
(wellicht omdat ik bewust na-verscherping daarbij heb nagelaten).
Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
De originele foto is goed wat belichting betreft, je hebt details in zowel de donkere als de lichte delen van de foto.
Een beetje meer voorgrond zou een interessantere foto opleveren.
"It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds
De originele foto is perfect voor mij. Ik zou daar dus helemaal niets aan veranderen, en zie ook niet in waarom dit zou moeten gebeuren.
De foto komt natuurlijk over, heeft overal detail, er zit een realistisch contrast in, en een driehoekscompositie, gemaakt door de vlakverdeling. Misschien heeft paul' wel gelijk... een tikkeltje meer voorgrond, maar ik vind hem zo ook al goed.
Aan vedeka en paul' : bedankt voor de commentaar.
Heb ondertussen een update (zonder naverscherpen) geplaatst.
Volgens mij is er daar nog altijd een halo (ofwel heb ik nu toch een nieuwe bril nodig)
Touch the Earth...Gently
www.passionsenfrance.com