Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit en zwart geen zwart wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wit en zwart geen zwart wit



    origineel enkel L en onder ietsje gecropt:

    Last edited by bommasien; 2 juni 2014, 08:36.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Wit en zwart geen zwart wit

    Sien,
    Denk dat dit opzet niet echt " natuurlijk" gemaakt is ... Achtergrond bewerkt om hem wit te krijgen ? Hier en daar nog wat kleine sporen ... Bv aan de kin en de onderkaak, ook aan de wenkbrauw iets vreemd ...

    Indien dit echt je opzet was : wit en zwart, maar niet zwart-wit, te maken, probeer dit dan meteen ook eens in je opname zelf te doen ... Wat je in de opname al meehebt, is al minder werk achteraf.
    Je kon bv ervoor zorgen dat je tegen een witte achtergrond gaat werken om dit effect te bekomen.
    Als je een foto neemt, waarvan je weet dat je achtergrond eigenlijk storend gaat zijn, probeer dan je persoon wat te verplaatsen, zodat je van die storende achtergrond af bent ...

    Groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Wit en zwart geen zwart wit

      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Sien,
      Denk dat dit opzet niet echt " natuurlijk" gemaakt is ... Achtergrond bewerkt om hem wit te krijgen ? Hier en daar nog wat kleine sporen ... Bv aan de kin en de onderkaak, ook aan de wenkbrauw iets vreemd ...

      Indien dit echt je opzet was : wit en zwart, maar niet zwart-wit, te maken, probeer dit dan meteen ook eens in je opname zelf te doen ... Wat je in de opname al meehebt, is al minder werk achteraf.
      Je kon bv ervoor zorgen dat je tegen een witte achtergrond gaat werken om dit effect te bekomen.
      Als je een foto neemt, waarvan je weet dat je achtergrond eigenlijk storend gaat zijn, probeer dan je persoon wat te verplaatsen, zodat je van die storende achtergrond af bent ...

      Groeten,
      deka
      Bedankt voor uw reactie! Dit ging om straatfotografie dus....heel die handelswijze ging niet. Ik heb de originele waar enkel gecropt is hier bijgeplaatst.
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Wit en zwart geen zwart wit

        Sien origineel oogt iets beter aan het rechteroog van de persoon. Bewerking te duidelijk.
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #5
          Re: Wit en zwart geen zwart wit

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Bedankt voor uw reactie! Dit ging om straatfotografie dus....heel die handelswijze ging niet. Ik heb de originele waar enkel gecropt is hier bijgeplaatst.
          Sien,

          Uit het beeld kon niet afgeleid worden dat het om straatfotografie ging , vandaar mijn uitleg bij het beeld ...

          En tja, als je straatfotografie doet, dan vraag ik me af waarom er dan moet gezorgd worden dat er dan niks meer van de " achtergrond" te zien is ... Bij straatfotografie wordt je achtergrond nu eenmaal onderdeel van je foto, want zoals je zelf aangeeft, kan je die niet wijzigen.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment

          Working...
          X