Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winterkoning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winterkoning




    iso 400
    f 7
    400mm
    1/250
    Last edited by Frie01; 9 februari 2012, 17:55.
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

  • #2
    Re: winterkoning

    mooi plaatje
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: winterkoning

      Een hele prestatie om dit vliegensvlugge vogeltje voor de lens te krijgen.
      Daarom zo jammer dat ik deze niet voldoende scherp vind.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: winterkoning

        Ondanks wat onscherpte toch een knappe . Geen gemakkelijke klant
        Photography is an art of observation.

        Comment


        • #5
          Re: winterkoning

          mooi gedaan!
          (tiens, er zitten dit jaar geen in onze tuin )
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: winterkoning

            Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
            Ondanks wat onscherpte toch een knappe . Geen gemakkelijke klant
            Ik volg hier.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: winterkoning

              Kan geen exif terugvinden maar vermoed dat je deze op het uiterste van je lens genomen hebt. Het zijn kleine rappe rakkers en ervaar hetzelfde als bovenstaande commentaren. Voor mezelf zou ik ook genoegen nemen met dit beeld en in mijn binnenste eens vloeken dat ik nog geen "zwaarder" materiaal heb. Voor mezelf heb ik voorlopig nog andere prioriteiten en vrees een beetje dat ze meer in de kast zou liggen dan dat ik ze zou kunnen gebruiken...maar weet dat de 500mm (met attributen-lees extender) op m'n verlanglijstje staat.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: winterkoning

                Fraai beeld, voor het eerst zie ik een winterkoninkje zo mooi in beeld gebracht. Grappig zo'n klein staartje.
                Jij bent zeker al mooi in het bezit van een reeks prachtige vogels ?
                Ik denk dat ik dat later ook eens zal proberen, maar nu gaat mijn interesse nog teveel naar wat ik om me heen zie en vooral naar het speciale.

                Comment


                • #9
                  Re: winterkoning

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Ondanks wat onscherpte toch een knappe . Geen gemakkelijke klant
                  ben van zelfde mening, is gewoon al knap dat je hem hebt kunnen vastleggen
                  Marleen
                  Marleen Stallaerts - Erembodegem
                  Canon 1000D
                  welkom op mijn fotopagina

                  Comment


                  • #10
                    Re: winterkoning

                    Marc, de 100/400 is retescherp op 400mm, daar zal het niet aan liggen
                    zie http://forum.belgiumdigital.com/f66/robin-403489.html
                    de sluitertijd heeft mij een beetje de das om gedaan, maar ze zijn zo snel
                    ik ben tevreden met deze lens, het is nog een goede wandellens waar je ook wat anders mee kan vastleggen, de 500 is mij iets teveel van het goede
                    heb de exifs meegegeven
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: winterkoning

                      die vogel is zeer moeilijk te fotograferen, maar als mij dat lukt staat die hier ook bij de BD te pronken

                      Johan
                      kijk door de zoeker en je ziet het terug.
                      Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

                      Comment


                      • #12
                        Re: winterkoning

                        Toch denk ik Wilfried dat je hier op het randje van de lens balanceert. Hoe dichter je dit randje benadert hoe moeilijker het wordt. Om je te tonen dat ik het er echt niet beter afbreng toon ik je eens mijn winterkoninkje (foto's genomen in april vorig jaar)
                        Gecropte versie en puur natuur. Nooit geplaatst wegens te drukke achtergrond...maar was wel "puur natuur."

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: winterkoning

                          Ik wou schrijven dat ik deze minder scherp vind dan je gewoonlijke.
                          Dacht dat het aan de achtergrond lag, en dat de scherpte meer op het midden en achterkant zat.
                          Maar als ik de opmerkingen lees.................... Zou ik blij zijn als het mijne half zo scherp was
                          Dus samengevat, ik mis ook wat scherpte maar hoed af voor de prestatie.
                          mvg Bruno D.G.
                          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: winterkoning

                            drukke achtergrond? dat is zijn biotoop Marc
                            ik vind jouw eerste beter als de mijne
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: winterkoning

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                              drukke achtergrond? dat is zijn biotoop Marc...
                              Ik weet het Wilfried...dat is ook de reden waarom ik een tijdje "weg" geweest ben...op langere termijn begin je aan van alles en nog wat te twijfelen...
                              Je had me daar moeten zien zitten met mijn camouflagenet over m'n raap. Enkel dat canon kwam buiten piepen...

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X