Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter 44

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winter 44

    Even geleden ging ik naar een evenement in Borlo. Mensen vanuit België, Duitsland maar ook Amerika waren er van de partij.
    Het was de bedoeling om een veldslag na te 'spelen'.
    Ik had mijn camera bij en dacht wat snelle foto's te maken. Die snelle foto's zijn - naar mijn denken - redelijk goed uitgevallen.
    Toch had ik veel moeite om voldoende actie in de foto te krijgen én het geheel scherp te houden.





    of ?

    Groetjes,
    Ellen
    Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

  • #2
    Re: Winter 44

    niet slecht!
    vooral die 2e ziet er echt uit.
    Bij de eerste had ik graag die 2 mannekes lateraal zien lopen ipv ...euh... naar achter
    Wel mooi die ontploffing weten te capteren!
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Winter 44

      Die eerste geeft mooi de actie weer en je tweede is gewoon super van sfeer.
      Ik heb deze ook al aan mijn man getoond die nogal bezig is met 2e WO en ook heel veel wargames speelt. Volgens hem is dit een British Sherman met een 2 pounder gun.
      Ben ook gelijk eens gaan kijken op die website van dat museum. Dat is toch dat in Gingelom, niet ?
      Kan je daar zelf ook aan deelnemen (zou echt iets voor mijn wederhelft zijn) ?
      Ann
      Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

      Comment


      • #4
        Re: Winter 44

        Tweede vind ik zeer mooi,
        Grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: Winter 44

          Ik vindt Foto 2 helemaal te gek.
          Heb alleen het idee dat ik een halo zie ronde de mannen op de tank maar dit kan liggen aan de monitor hier op het werk. Zal thuis wel even gaan kijken of ik het daar ook zie.

          Comment


          • #6
            Re: Winter 44

            goeie tweede.
            (zie alleen het nut van oorlogje spelen niet zo)
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Winter 44

              En zelfs een oorlogsfotograaf mee op de tank.
              Voor welke krant of magazine?
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Winter 44

                wow...schitterende nr 2
                ik vind het zelf wel mooi als je rechts wat meer cropt, zodat de tank echt het beeld in komt rijden; dat brengt wat mij betreft wat meer beweging/actie.
                Maar zo is ie al meer dan goed...
                Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                Canon powershot s120

                Comment


                • #9
                  Re: Winter 44

                  Inderdaad een heel mooie tweede. Leuke sfeer. En grappig met die fotograaf ....

                  Groetjes
                  Wyffels

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winter 44

                    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    niet slecht!
                    vooral die 2e ziet er echt uit.
                    Bij de eerste had ik graag die 2 mannekes lateraal zien lopen ipv ...euh... naar achter
                    Wel mooi die ontploffing weten te capteren!
                    Naar achter lopen, ja, nu je het zegt! Dat was me eigenlijk nog niet opgevallen
                    Bedankt verder voor je commentaar!
                    Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winter 44

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      goeie tweede.
                      (zie alleen het nut van oorlogje spelen niet zo)
                      grt,bouk.
                      Bedankt! Het was een reconstructie van een gevecht, ter aanleiding van een tentoonstelling (denk ik?). Het stond alleszins in het evenementenblad van Sint-Truiden, dus het was het me wel waard eens een kijkje te gaan nemen.
                      Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winter 44

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        En zelfs een oorlogsfotograaf mee op de tank.
                        Voor welke krant of magazine?
                        Ik weet niet of het voor hun eigen 'krant' of website was, maar de foto's werden inderdaad gemaakt om mee naar huis te nemen (het waren Amerikanen of Britten, vandaar). Ik denk dat ze gewoon zelf een aandenken willen van elke show die ze doen
                        Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winter 44

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                          Die eerste geeft mooi de actie weer en je tweede is gewoon super van sfeer.
                          Ik heb deze ook al aan mijn man getoond die nogal bezig is met 2e WO en ook heel veel wargames speelt. Volgens hem is dit een British Sherman met een 2 pounder gun.
                          Ben ook gelijk eens gaan kijken op die website van dat museum. Dat is toch dat in Gingelom, niet ?
                          Kan je daar zelf ook aan deelnemen (zou echt iets voor mijn wederhelft zijn) ?
                          Ann
                          Rond Gingelom ja, in Borlo om precies te zijn. Ik denk niet dat je daar gewoon aan kan deelnemen, aangezien de show echt goed is opgezet en zelfs de 'acteurs' uit het buitenland komen. Maar het kan mogelijk zijn...
                          Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winter 44

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                            Inderdaad een heel mooie tweede. Leuke sfeer. En grappig met die fotograaf ....

                            Groetjes
                            Wyffels
                            Dankjewel! De sfeer, die waas en rook hing er maar even, dus snel een goede foto maken wanneer de tank nét voorbij mij reed was een moeilijk momentje... en toen is de fotograaf me ontglipt. Ik had 'm zelfs niet gezien totdat ik de foto's op de computer bekeek. Jammer eigenlijk, want ik vind dat het een beetje stoort qua geloofwaardigheid.
                            Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS & Canon EF 50mm f/1.8 II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winter 44

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ellen J Bekijk bericht
                              Rond Gingelom ja, in Borlo om precies te zijn. Ik denk niet dat je daar gewoon aan kan deelnemen, aangezien de show echt goed is opgezet en zelfs de 'acteurs' uit het buitenland komen. Maar het kan mogelijk zijn...
                              Ellen, in elk geval bedankt voor de info. Ik bekijk het wel eens verder, want het lijkt me op zich ook de moeite om gewoon te bezoeken.
                              Ann
                              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

                              Comment

                              Working...
                              X