Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twister

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twister


    f4,5, 200 iso, 200 mm, S1/1600


    Last edited by Boutje; 11 maart 2011, 18:20. Reden: onbewerkte versie gepost

  • #2
    Re: Twister

    Wat compositie betreft is ie geslaagd maar de scherptediepte !!! Het scherpstelpunt ligt niet goed, de kop en de ogen zijn niet scherp, je had hier speling genoeg om een kleiner diafragma te kiezen, bv.6 ipv 4.5, je had een sluitersnelheid van 1/1600 sec. Speling genoeg.
    Photography is an art of observation.

    Comment


    • #3
      Re: Twister

      wit is uitgebrand en zwart dichtgelopen
      compo kan mij wel bekoren, genoeg plaats in de kijkrichting
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Twister

        Scherpstelling alweer... blijft een moeilijk punt voor me maar we blijven oefenen. Op dit moment lijkt het wel alsof het of/of is, scherp of compo en het moet natuurlijk allebei goed zitten.
        Zwart-wit: ik had misschien iets te veel met de schuivertjes gespeeld? Heb de originele er onder gezet, is het daar beter?
        En wat doe ik om dat uitbranden/dichtlopen te voorkomen? Twister is de moeilijkste van mijn honden om te fotograferen...

        Comment


        • #5
          Re: Twister

          Mist inderdaad wat scherpte... voor hondenportretten kies ik nooit sluitertijdprioriteit eerder diafragmavoorkeuze. Afhankelijk van je lens ergens tussen f7 en f11 zou je een goede DOF moeten hebben.
          Twister is een moeilijk hondje om in de volle zon te fotograferen, het wit gaat heel snel dichtlopen bij veel licht en bij te weinig licht zal dat gebeuren met het zwart.

          De pose is schitterend en de wind in zijn vacht maakt de foto speels.

          Jean Pierre
          Jean Pierre.

          Comment


          • #6
            Re: Twister

            Het origineel is veel beter, niets is dichtgelopen... dus ja je hebt iets teveel met de schuivertjes gespeeld. Dat moet je echt met 'mate' gebruiken.
            Jean Pierre.

            Comment


            • #7
              Re: Twister

              Bedankt! Weer iets geleerd, mijn dag is goed.
              Nu nog aan die scherpte blijven werken. Alweer de neus ipv de ogen, ik moet leren de instellingen veranderen tussen 2 foto's in, deze is genomen vlak na actiefoto met bal van Jinn en daarvoor had ik die korte sluitertijd nodig.
              Ik had inderdaad meer dan genoeg ruimte om naar f7 of zo te gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Twister

                Twister staat er goed op, voor mij is ze scherp genoeg. Ik zou je origineel nog iets meer pit geven door de brightness met 10 te verminderen en contrast en saturation met 10 te verhogen.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • #9
                  Re: Twister

                  met de scherpte heb ik hier minder problemen, ligt meer op de neus, maar kan zeker door de beugel
                  maar je ziet je zwart in de update
                  ik blijf van die schuivers af in al mijn fotos
                  uw wit blijft een beetje uitgebrand, maar ik vind deze toch knap gedaan
                  zeker uw diafragma zoals al gezegd iets meer dichtknijpen voor uw scherpte
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment

                  Working...
                  X