Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • trein


  • #2
    Re: trein

    Naar zwart-wit toe, vind ik deze foto eerder platjes. Er zit m.i. veel meer in.
    Ik heb hier al enkele van dergelijke foto's de revue zien passeren, en ik hou er eigenlijk wel van. Toch spreekt deze me niet echt aan. Ik denk dat het te maken heeft met de scherpte op het raam, die toch niet het onderwerp is. Uitsnede vin 'k ook een beetje raar, en ik zie misschien net iets te weinig van de scene die de foto moet maken.

    Comment


    • #3
      Re: trein

      Ik vind het toch geen slecht idee, dat scherpstellen op het beregende raam, het doet je even nadenken. De compositie kan mss wel beter, 'k zou nog wat verder experimenteren met dit idee. Goed bezig!

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: trein

        Zou ook verder experimenteren het gaat je lukken ik voel het aan mijn eksteroog

        Als je hem zo uitsnijd moet je wel zorgen dat hij mooi rechtstaat hij hangt nog wat over naar links.

        Kan dit wel smaken
        Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

        Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

        Comment


        • #5
          Re: trein

          alleen al het zien en dan zo vastleggen geeft me het gevoel van, daar wil ik in de toekomst zeker meer van zien.
          goed bezig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: trein

            Als treinliefhebber (geen treinspotter) zie ik niks trein.
            Persoonlijk zou ik de foto verticaal genomen hebben zodat je het dak tot aan het chassis op de foto ziet.
            De reizigers had ik liever ook scherp gezien.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: trein

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Als treinliefhebber (geen treinspotter) zie ik niks trein.
              Persoonlijk zou ik de foto verticaal genomen hebben zodat je het dak tot aan het chassis op de foto ziet.
              gewoon goed kijken en het gaat hier niet zozeer om de trein zelf hè, al doet de titel dat vermoeden.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: trein

                Wat moet ik dan zien, Bouk?
                Ik zie een ruit met waterdruppels die naar beneden lopen.
                Twee dames die aan een tafel zitten en vermoedelijk zitten te lezen.
                Niks trein, helemaal niet en dat is toch de titel?.
                En om eerlijk te zijn, en gezien de onscherpte van de dames doet die foto mij eerder denken aan een foto genomen door een aquarium.
                Met alle respect voor de poging van gil.
                Maar als het onderwerp trein is, dan wil ik toch iets erkennen van een trein.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: trein

                  tja..mijn fantasie gaat zo zover dat, ik vanuit de trein naar een andere trein kijk door een beregend raam.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: trein

                    Mooie fantasie in elk geval, dit kan ik niet bij het aanschouwen van deze foto.
                    Wellicht beroeps misvorming door bijna veertig jaar lang op treinen te moeten zien
                    Toch zou ik graag een foto zien zoals ik beschreven heb.
                    Je moet de "atmosfeer" van de trein kunnen snuiven, vind ik althans.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: trein

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Mooie fantasie in elk geval, dit kan ik niet bij het aanschouwen van deze foto.
                      Wellicht beroeps misvorming door bijna veertig jaar lang op treinen te moeten zien
                      Toch zou ik graag een foto zien zoals ik beschreven heb.
                      Je moet de "atmosfeer" van de trein kunnen snuiven, vind ik althans.

                      Grtz, RF
                      Ik volg toch bouk hierin. Ik heb onmiddellijk hetzelfde gevoel bij het bekijken van de foto.
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                      Comment

                      Working...
                      X