Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

takje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • takje

    hallo, ik trok er dit WE op uit met mijn nieuwe camera, daarvoor heb ik nooit echt met fotografie bezig geweest. Laat maar eens horen wat jullie ervan denken, wat ik kan verbeteren, zeker qua instellingen.

    Canon eos 400
    lens 55-200 op 80mm
    1/250
    F9.0
    200ISO


  • #2
    Re: takje

    Ik vind de weerspiegeling alvast mooi, maar het geheel staat ietsje te centraal. Nu er zo weinig kleur in het plaatje zit kan je misschien overwegen om hem om te zetten in zwart/wit. Toch veelbelovend, je hebt duidelijk oog
    voor detail.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

    Comment


    • #3
      Re: takje

      De eerste raad die in me opkomt als ik dit zie, is om veel te fotograferen en zeer kritisch voor jezelf te zijn.
      Het is fantastisch als je voor 't eerst een DSLR hebt, en alles lijkt geweldig, maar vraag je nu eens af hoe interessant deze foto is. Niet bijster hé?
      't Is klassiek dat je gaat inzoomen op details in het begin, maar zet je kitlens er eens op, en zie eens of je met bijvoorbeeld deze takken geen interessant landschapje kunt maken, waar deze takjes op de voorgrond in 't water staan. bijvoorbeeld hé, je hebt wellicht andere ideeën.
      En verder véél kijken naar meer ervaren fotografen. Je zal hier genoeg mooie natuurfoto's vinden.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: takje

        Ik zou vooreerst willen opmerken dat je dit takje heel goed gezien hebt
        Verder is de compositie niet bepaald spannend wegens te centraal geplaatst (zoals Plato al zei) en is er misschien wel meer mee te doen als je de omgeving er kan bij betrekken (cfr. simplephotography).

        Blijf vooral kijken, oefenen en posten

        Overigens vind ik de opmerking van simplephotography omtrent kritisch zijn op je eigen werk hier niet geheel terecht aangezien je deze hebt gepost in het Beginnershoekje
        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
        BD0993BE
        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

        Comment


        • #5
          Re: takje

          zoals gezegt, veeeeel kijken naar de professionelere fotografen, voor ideëen!
          geloof, me , ik kijk dagelijks naar alle foto's (het werkt echt verslavend ),
          maar ik heb er al veel uitgeleerd, compo's, detailles, belichting, ...

          over het onderwerp: het onderwerp is niet echt boeiend weergegeven,ik weet nu ook niet hoe het verdere landschap eruit zag, maar betrek er wat meer bij.

          ik vind ook wel dat je kritisch moet zijn voor jezelf, maar niet overdrijven.
          een prachtplaat schiet je niet na 100 foto's, zelfs niet na 1000
          tenzij je ene talent bent. veel oefenen! en niet bang zijn te posten
          No rules. Great shots.
          -
          Online

          Comment

          Working...
          X