|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
in dramatic skies...
Na een hele tijd lezen op dit prachtige forum, en na veel oefenfoto's maken, deze eerste probeersels op BD.... Wat vinden jullie ervan? Mvg, Tompompier
|
Ik ga wel voor nr 1 , ik zou hem wel eens willen zien als hij iets lichter zou zijn, ik zie nu het landings gestel niet , terwijl de deuren daarvan wel open staan. De kans dat je dan het stuk zonlicht gaat laten uitbranden is dan wel groot. de nr 2 vind ik net niets, erg druk, ik zou hem nog net iets meer in de lucht willen zien, of vanuit zo'n hoek dat de gebouwen er niet opkomen, indien mogelijk natuurlijk. de omstandigheden waren daar zo te zien ook niet ideaal, het wit aan de bovenkant lijkt mij iets uit gebrand en onder het vliegtuig is het net te donker dus ideaal is iets anders.
|||
|
Nr1 is genomen bij het inklappen van het landingsgestel, daarom dat je de wielen niet meer ziet. De foto is genomen bij valavond, en dit op een moment dat de zon even door de wolken brak (het had een ganse dag geregend met pijpestelen.
Nr2 is genomen vanop dezelfde locatie, maar niet in ideale omstandigheden. Iets verder in de lucht was vanhieruit niet mogelijk wegens een gebouw met hoge omheining errond... Dit waren dus probeersels in slechte weersomstandigheden, met zeer slecht licht. Mvg, Tompompier
|
Mee eens, de eerste foto is erg mooi, heerlijk die lucht. Inderdaad even het zwarte stuk rechts wegcroppen of klonen in PS. Misschien was de foto nog spannender geweest als het vliegtuig een flink stuk naar links van het beeld had gestaan. Het is nu erg centraal.
De tweede foto vind ik niets eigenlijk, de achtergrond is te druk, de horizon is scheef en het geeft voor mij een oninteressant beeld. Laat je hierdoor zeker niet ontmoedigen, je bent op de goede weg, zeker met je eerste foto! |
|
||||
|
Ook ik vind je tweede té druk.
Je eerste is wel goed. Er werd al voorgesteld om die zwarte vlek rechts weg te kroppen.Denk dat dit een goed idee is.Je kan het zodanig doen dat het vliegtuig op een sterke lijn of punt komt te liggen (1/3 regel).Dan is hij nog beter. |
|
|||
|
Bedankt voor jullie eerlijke reacties, allemaal... Inderdaad, de zwarte vlek rechts.... heb ik domweg over het hoofd gezien. Foto dus ietsiepietse herwerken, en dan het nieuwe resultaat laten zien...
Bedankt, Tompompier
| Weergave | |
|
|
![]() |