Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • systeem?

    'kweet nie
    ik ben geen landbouwer
    maar ik begrijp nie goed welk zaai (of ploeg) systeem hij (m/v) hier gebruikt heeft


    iets meer naar boven is de autostrade



    update voor enkele vrouwtjes onder ons




    Last edited by noenkelMi; 9 juli 2012, 07:24.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: systeem?

    Ach het is de laatste tijd toch wat warm geweest. Misschien heeft ie in plaats van water te drinken een paar bierblikjes op met de gevolgen van dien...

    Comment


    • #3
      Re: systeem?

      leuk en waarschijnlijk op maandagochtend ingezaaid.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: systeem?

        Is dat je eigen tuin ?
        Ik wist niet dat je langs een autostrade woont.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: systeem?

          Gewoon de zaaimachine die achter de tractor hangt die lichtjes heen en weer gaat, meer is er hier echt niet aan de hand. En de opbrengst zal er ook niet minder om zijn.
          Mochten de landbouwers zich daar mee bezighouden, rechte lijntjes zaaien voor het oog van de passant en de (hobby)fotografen....
          Mag het in de winkel iets meer kosten als ze rechte lijntjes moeten inzaaien ??????
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: systeem?

            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Is dat je eigen tuin ?
            Eddy
            hoe bedoel je?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Gewoon de zaaimachine die achter de tractor hangt die lichtjes heen en weer gaat, meer is er hier echt niet aan de hand. En de opbrengst zal er ook niet minder om zijn.
            Mochten de landbouwers zich daar mee bezighouden, rechte lijntjes zaaien voor het oog van de passant en de (hobby)fotografen....
            Mag het in de winkel iets meer kosten als ze rechte lijntjes moeten inzaaien ??????
            Groetjes
            ik had het hier niet over de 'onrechtheid' van de lijntjes; maar meer over het rechtergedeelte van de foto, de kruisingen, die lijnen die plots vanuit het niets lijken te beginnen.

            en... is't eigenlijk een 'mooie' foto of niet?
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: systeem?

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Gewoon de zaaimachine die achter de tractor hangt die lichtjes heen en weer gaat, meer is er hier echt niet aan de hand. En de opbrengst zal er ook niet minder om zijn.
              Mochten de landbouwers zich daar mee bezighouden, rechte lijntjes zaaien voor het oog van de passant en de (hobby)fotografen....
              Mag het in de winkel iets meer kosten als ze rechte lijntjes moeten inzaaien ??????
              Groetjes
              Maar men zou toch verwachten dat alle lijnen parallel aan elkaar lopen en elkaar niet zouden kruisen. Zie de lijnen rechts op de foto.

              Alhoewel, dit maakt deze foto dan wel weer leuk om naar te kijken. Voor mij zou het anders toch minder interessant zijn geweest.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: systeem?

                Als je akker niet perfect rechthoekig is, dan moet je 't zo wel oplossen om een maximum opbrengst te krijgen.

                Of ik de foto mooi vind?
                Ik kom nog eens kijken als de plantjes wat gegroeid zijn.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: systeem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  hoe bedoel je?



                  ik had het hier niet over de 'onrechtheid' van de lijntjes; maar meer over het rechtergedeelte van de foto, de kruisingen, die lijnen die plots vanuit het niets lijken te beginnen.

                  en... is't eigenlijk een 'mooie' foto of niet?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Als je akker niet perfect rechthoekig is, dan moet je 't zo wel oplossen om een maximum opbrengst te krijgen.
                  Zouden ze dat echt nog niet door gehad hebben .
                  Er zitten er hier duidelijk een aantal die niet veel buiten, of liever 'op den buiten' komen.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: systeem?

                    IK vind dit een mooi beeld, maar zou de bovenkant weghalen zodat je enkel het land te zien krijgt,het beeld zal er soberder en mooier door worden, Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment


                    • #11
                      Re: systeem?

                      idem als Francine, best wel intrigerend dit beeld
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: systeem?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Zouden ze dat echt nog niet door gehad hebben .
                        Er zitten er hier duidelijk een aantal die niet veel buiten, of liever 'op den buiten' komen.
                        Groetjes
                        Tja, in mijn omgeving hebben de boeren blijkbaar allemaal een perfect rechthoekig veld, want ik heb zoiets hier nog nooit gezien.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: systeem?

                          Er zitten er hier duidelijk een aantal die niet veel buiten, of liever 'op den buiten' komen.
                          Ja ik ben een echte stadsrat.
                          En kom inderdaad niet veel op den buiten. Vroeger waren er velden rond de stad, maar door de bebouwing zijn ze verloren gegaan. Maar ik kreeg toch altijd mooie plaatjes te zien met het werk van de boer en op die plaatjes liepen die paadjes toch rechter. Maar je uitleg is inderdaad heel logisch. Time is money ook voor de boer. We leven nu eenmaal in een maatschappij waar de mana het voor het zeggen heeft.

                          Comment


                          • #14
                            Re: systeem?

                            ik woon hier middenin zo'n velden, en als ik auto rij bekijk ik ze ook (niet zo verstandig) en eigenlijk verbaast het me dat ze zo scheef lopen hihi.
                            nu ja idd de opbrengst zal nie minder of slechter zijn he. haha.
                            vind je foto mooi maar niet speciaal, misschien omdat ik ze hele dagen zie in het echt
                            wel had ik meer lijntjes op je foto gezet, denk dat meer effect had gegeven
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: systeem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi........

                              [SIZE=1
                              en... is't eigenlijk een 'mooie' foto of niet? [/SIZE]
                              Ja.... als je de bovenste groene rand er volledig zou af doen dan heb je een mooi abstractje
                              grt. Ria

                              Comment

                              Working...
                              X