Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surfschool...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Surfschool...

Ik raad niemand aan om dit te doen met een spiegelreflex, maar ik vond het wel leuke foto's. Ze zijn genomen met een compactcamera, de Olympus Mju 790SW. Deze is waterdicht, en aldus kan je eens een apart standpunt innemen, in zee bijvoorbeeld.
    Ik vond het leuke foto's, daarom heb ik ze hier neergepoot .

Re: Surfschool...

Ja, ze hebben weliets. Spijtig dat de personen er wat donker opstaan tov het water. Maar waarschijnlijk kon je niets doen aan de lichtmeting.

PS. Waarom post jij, met al je ervaring, bij de beginner?
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
      PS. Waarom post jij, met al je ervaring, bij de beginner?
      Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden.
      Zie hierboven .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Zie hierboven .
        Waarom zitten wij dan hier altijd te beoordelen.

Mooie vakantie foto's.
        Je ziet dat iedereen er plezier in heeft.
        Maar goed dat je dit hebt vastgelegd met de compact en niet met je DSLR.
        mvg
        Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Waarom zitten wij dan hier altijd te beoordelen.
          Gewoon... omdat we het graag doen waarschijnlijk .

Nog even antwoorden op de lichtmeting...
          De lichtmeting kan je instellen op ofwel geheel of spot. Hier kan je geen spotlichtmeting doen, gezien de afstand van het onderwerp en de overheersing van de achtergrond. Het toestel is voorzien van een histogram en lichtcompensatie. Hiermee kan je toch zorgen dat je geen uitgebrande delen hebt, wat met deze witte golven niet zo vanzelfsprekend is.
          Deze foto's zijn genomen op het middaguur. De felwitte golven verhinderen dat je meer licht kan geven zonder uitbranding.

Comment

die golf van de tweede opname is prachtig hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik had hier van jou toch een begin van onderwaterfotografie verwacht
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                ik had hier van jou toch een begin van onderwaterfotografie verwacht
                Niet veel foto's genomen onder water, enkel enkele in 't zwembad, maar als je er op staat, kan je HIER eens kijken .

Comment

mijn voorkeur gaat naar # 2 , mooie golf, mooi dieptebeeld
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

He Chris........

gevonden.
                    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Ook voorkeur voor foto twee . . .
                      Enne de Olympus Mju 790SW is echt een fundingetje hoor.
                      Mag met ons steeds mee op verlof, en hebben er toch al aardige vakantieprenten aan overgehouden.
                      Ook onze kinderen zijn er weg van, enne het kan tegen een stootje . . .
                      Een onderwater vb als het mag : http://www.pixagogo.be/Photos/Albums...DOyYjzHiDpnPTO
                      zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Zie hierboven .
                        Als ik van de titel van het forum uitgaat, denk ik dat het is voor de beginner zijn foto te plaatsen en commentaar te krijgen van ervaren BD's (zoals U bvb) waaruit iets te leren is. Trouwens de beginnershoek staat onder 'FOTOHOEK' waar ook de andere forums staan met foto's waarop commentaar wordt gegeven. Dit is dan volkomen correct.

Echter, als ik de omschrijving van de beginnershoek lees, heb je gelijk.

Het was ook niet de bedoeling met m'n PS. je te vertellen dat de foto ergens anders moet staan.

Conclusie; als ik de titel met de omschrijving vergelijk, passen die niet bij elkaar:
                        - ofwel moet de tekst volgens mij aangepast worden, of
                        - moet de forum 'beginnershoek' ergens anders staan.

Maar toch mooie foto's.
                        http://www.photo-patricske.be
                        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          die golf van de tweede opname is prachtig hoor.
                          grt,bouk.
                          yep prachtig
                          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                          *BD1034BE

Comment

Als ik van de titel van het forum uitgaat, denk ik dat het is voor de beginner zijn foto te plaatsen en commentaar te krijgen van ervaren BD's (zoals U bvb) waaruit iets te leren is. Trouwens de beginnershoek staat onder 'FOTOHOEK' waar ook de andere forums staan met foto's waarop commentaar wordt gegeven. Dit is dan volkomen correct.

Echter, als ik de omschrijving van de beginnershoek lees, heb je gelijk.

Het was ook niet de bedoeling met m'n PS. je te vertellen dat de foto ergens anders moet staan.

Conclusie; als ik de titel met de omschrijving vergelijk, passen die niet bij elkaar:

Maar toch mooie foto's.
                            Tijdens de vorige forumstructuur, Fotodiscussie (extra), plaatste ik ook meestal mijn foto's daar. Dit deed ik meestal met een uitleg erbij, zoals de opstelling,lichtmeting, camera instelling etc. Dit alles was bedoeld om anderen te helpen bij het leren fotograferen. Met de nieuwe structuur werkt dit jammer niet meer zo goed. Als ik nu hier een foto plaats dan krijg ik net als FestinaLente te horen dat de fotoshowcase waardig zijn.

Misschien komt er ooit weer een echte fotodiscussie terug.
                            mvg
                            Antoine
                            Last edited by antoine200; 8 augustus 2008, 00:27.

Comment

(zoals U bvb)

Maar toch mooie foto's.
                              Je mag Chris zeggen hoor, i.p.v. "U" of tutoyeren . Ik heb dat liever, anders ga ik volgende SD geen pint meer mee drinken .

Ik had je PS zo ook niet begrepen, maar wou gewoon even verduidelijken. De conclusie is juist.

Comment

Working...
                              X