Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stille nacht, heilige nacht .......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stille nacht, heilige nacht .......

    Foto genomen in een leegstaande kerk in België



    ISO 100 - f/8 - 28mm

    HDR opname van 4 beelden.

    alvast bedankt voor het kijken en alle reacties zijn welkom

    mvg

    stijn

  • #2
    Re: Stille nacht, heilige nacht .......

    Waarom niet een kleine perspectiefcorrectie toegepast zodat alle verticalen mooi recht stonden.
    Soms mag een klein beetje perspectiefvertekening van mij wel, maar vind ik het toch storen.
    Kleuren en scherpte dik in orde.

    Comment


    • #3
      Re: Stille nacht, heilige nacht .......

      helaas niet mogelijk want dan zou de top het kruis bovenaan afgesneden worden, en dat zou ik dan ook weer zonde gevonden hebben.
      hierdoor heb ik het gelaten zoals de foto was.

      Comment


      • #4
        Re: Stille nacht, heilige nacht .......

        ...dacht dat het wel mogelijk moest zijn, dus effe geprobeerd (niks bijgekloond of zo hoor!)



        mvg,
        Luc
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Stille nacht, heilige nacht .......

          ik doe dit altijd handmatig met lightroom en zo lukte het niet
          blijkbaar als je automatisch doet lukt het wel, weer iets bijgeleerd

          Comment


          • #6
            Re: Stille nacht, heilige nacht .......

            Is niet automatisch gedaan hoor, geen exif-info, moest dus wel manueel.
            Deed het wel in PS. Ik ken Lightroom niet maar ik neem aan dat het gelijkaardig is met PS, en als je het in PS doet dan valt je kruisje inderdaad buiten het beeld (wat idd jammer is), maar gelukkig is er ook nog een knopje "scale", door je beeld even te verkleinen verschijnt het kruis weer... vermoedelijk zal die mogelijkheid in LR ook bestaan.
            mvg,
            Luc
            "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

            Comment


            • #7
              Re: Stille nacht, heilige nacht .......

              Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
              Is niet automatisch gedaan hoor, geen exif-info, moest dus wel manueel.
              Deed het wel in PS. Ik ken Lightroom niet maar ik neem aan dat het gelijkaardig is met PS, en als je het in PS doet dan valt je kruisje inderdaad buiten het beeld (wat idd jammer is), maar gelukkig is er ook nog een knopje "scale", door je beeld even te verkleinen verschijnt het kruis weer... vermoedelijk zal die mogelijkheid in LR ook bestaan.
              mvg,
              Luc
              Als je het in PS doet met de 'uitsnijden'-tool, en je alleen de zijkanten rechttrekt, dan ben je ook het kruisje niet kwijt hoor, net omdat je enkel de schuine zijkanten aanpakt en niet de boven en/of onderkant.
              Je zal wel je foto lichtjes vervormen, maar geen kat die dit kan zien . Op voorwaarde natuurlijk dat je perspectiefvertekening niet extreem groot is, wat hier zeker niet het geval is.
              Zelfs met het gratis progje 'ShiftN' op automatisch ben je ook het kruisje niet kwijt.
              Last edited by Guest17; 8 november 2014, 00:56.

              Comment

              Working...
              X