Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Staal

    Een stukje bruggenbouw.



    Of zonder crop en ....


    Photography is an art of observation.

  • #2
    Re: Staal

    Vanwege de sfeer die de foto uitstraalt in de blauwe kleur zo ik voor deze kiezen, ook goede diepte compo Maar wat is er met de lucht aan de hand, die oogt in de blauwe versie niet schitterend
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Staal

      Voor mij de eerste met de blauwe toning van de tweede
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #4
        Re: Staal

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Vanwege de sfeer die de foto uitstraalt in de blauwe kleur zo ik voor deze kiezen, ook goede diepte compo Maar wat is er met de lucht aan de hand, die oogt in de blauwe versie niet schitterend
        Blauw of z/w, in beide gevallen is de lucht beroerd. Maar onder deze extreme
        omstandigheden dient men zich daarbij neer te leggen of te gaan HDR-ren, denk ik.
        Misschien zijn er andere oplossingen?

        Mocht het mijn foto zijn, dan had ik het origineel 0,5º naar rechts geroteerd en vervolgens
        het perspectief verticaal gecorrigeerd. Dan wordt de zaak nog imposanter afgebeeld.
        Ik heb het hier thuis geprobeerd en ik zou er dan mee tevreden zijn.
        In de foto #1 stoort de signatuuur nog het meest. Moet zoiets toch worden geplaatst doe het
        dan in een kleur die bij de foto past.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Staal

          Update foto 2: had de lucht hier in dezelfde laag geplaatst, zware fout
          Bij deze terug omgezet in grijswaarden. Plaatwerker, dat vertikaal roteren begrijp ik niet zo goed, maar je mag gerust aanpassen en een update plaatsen.

          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Staal

            En bij deze heb je een TOP-foto!
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: Staal

              Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
              Voor mij de eerste met de blauwe toning van de tweede
              Ik volg hier helemaal,maar zou de kraan naast de wind molen wegdoen, heel mooi hoor,ik krijg er rillingen van bij het zien van al dat blauwe staal Grtjes Francine
              De update is inderdaad topklasse
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: Staal

                Ga hier ook wel voor de update ... De kleurencombinatie geeft mij een futuristisch gevoel ...
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: Staal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Update foto 2: had de lucht hier in dezelfde laag geplaatst, zware fout
                  Bij deze terug omgezet in grijswaarden. Plaatwerker, dat vertikaal roteren begrijp ik niet zo goed, maar je mag gerust aanpassen en een update plaatsen.
                  .

                  Ik ben uitgegaan van de tweede foto in de eerste post. Vervolgens 0,5º naar rechts gedraaid
                  omdat de volgende stap anders niet goed werkte. Daarna de perspectiefcorrectie uitgevoerd
                  om de naar binnen vallende lijnen weer recht te zetten. Als eindactie een verscherping van 15%.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Staal

                    Bedankt voor de reacties.
                    Plaatwerker, bedankt voor de lenscorrectie, dat ziet er inderdaad beter uit. Moet daar wat meer aandacht aan besteden. Die 16-85 lens geeft tamelijk wat vervorming.
                    Op deze manier leer je nog iets.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Staal

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties.
                      Plaatwerker, bedankt voor de lenscorrectie, dat ziet er inderdaad beter uit. Moet daar wat meer aandacht aan besteden. Die 16-85 lens geeft tamelijk wat vervorming.
                      Op deze manier leer je nog iets.
                      Ik heb gezien dat je in RAW fotografeert en ik doe dat ook.

                      Ik werk sinds 2006 met DxO voor de omzetting en bewerking van mijn originele RAW-
                      opnamen. Dat programma werkt met modules die zijn toegesneden op lens/body-
                      combinaties en deze halen standaard alle vertekeningen er uit. Scheefstand en
                      perspectiefvertekeningen houden weliswaar verband met de positie van de camera in de
                      ruimte maar ook die kunnen - met handmatig ingrijpen - perfect en naar persoonlijke
                      smaak - worden gecorrigeerd. Kan ik je zeker aanraden.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment

                      Working...
                      X