Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
In tegenstelling met wat de drie hierboven schreven vind ik niet dat het zo zijn moet, dat het goed is afgewerkt of dat er op alle details is gelet.
Dit is wel 'beginnershoek' maar dat neemt niet weg dat je meer kan opsteken van terechte kritiek.
Er is namelijk slordig omgegaan met de nabewerking :
- linker schouderbandje : blur- of repairtool is met bandje en deel achtergrond gaan lopen
- rechtermouw : er is geknoeid met alweer blur- of repairtool
- rechterhand : kleur tussen kralen alsook wijsvinger hebben blauwe kleur
- linkerhand : stuk tussen pols en mouw is blauw uitgeslagen. Model heeft ook blauwe duim gekregen. Je hebt blijkbaar terug kleur in het hand willen steken maar je bent delen vergeten.
Licht : storende harde schaduw van rechterarm op gezicht. Schaduw op zich is niet verboden en biedt soms een meerwaarde maar dan zou ik zorgen dat de schaduw geen ruimte meer laat voor die extra smalle lichtstrook aan de hals die nu de aandacht trekt en waar nog een schaduw doorloopt (haarlok).
Ik zou een extra stop verschil steken tussen rechts en links en opletten voor de eerder genoemde schaduwen.
Totaal plaatje : met wat meer aandacht voor de details zou dit een goede foto zijn. Deze hoort eigenlijk niet meer in de beginnershoek.
Goeie sturing van model maar opletten voor schaduwen.
En tot slot : met meer aandacht werken in postprocessing.
In tegenstelling met wat de drie hierboven schreven vind ik niet dat het zo zijn moet, dat het goed is afgewerkt of dat er op alle details is gelet.
Dit is wel 'beginnershoek' maar dat neemt niet weg dat je meer kan opsteken van terechte kritiek.
Er is namelijk slordig omgegaan met de nabewerking :
- linker schouderbandje : blur- of repairtool is met bandje en deel achtergrond gaan lopen
- rechtermouw : er is geknoeid met alweer blur- of repairtool
- rechterhand : kleur tussen kralen alsook wijsvinger hebben blauwe kleur
- linkerhand : stuk tussen pols en mouw is blauw uitgeslagen. Model heeft ook blauwe duim gekregen. Je hebt blijkbaar terug kleur in het hand willen steken maar je bent delen vergeten.
Licht : storende harde schaduw van rechterarm op gezicht. Schaduw op zich is niet verboden en biedt soms een meerwaarde maar dan zou ik zorgen dat de schaduw geen ruimte meer laat voor die extra smalle lichtstrook aan de hals die nu de aandacht trekt en waar nog een schaduw doorloopt (haarlok).
Ik zou een extra stop verschil steken tussen rechts en links en opletten voor de eerder genoemde schaduwen.
Totaal plaatje : met wat meer aandacht voor de details zou dit een goede foto zijn. Deze hoort eigenlijk niet meer in de beginnershoek.
Goeie sturing van model maar opletten voor schaduwen.
En tot slot : met meer aandacht werken in postprocessing.
Tjerri
Hartelijk dank voor deze terechte opmerkingen, hier heb ik echt iets aan.
De foutjes die je opnoemt zijn terecht maar komen niet van de blur-of repairtool maar zijn het gevolg van de verandering van de achtergrond.
Ik heb voor de 1ste maal de achtergrond veranderd en daarvoor de refine edge tool gebruikt. Het is waarschijnlijk fout gegaan bij kleur zuiveren.
Ik was al tevreden over het resultaat maar ik moet er meer tijd insteken en strenger zijn voor mezelf.
Wat de schaduw betreft vind ik dat de schaduw veroorzaakt door de hand een ovaal maakt van het aangezicht, door het haar te verlengen. Ik vond dat mooi.
Bedankt voor je opmerkingen.
mvg,
Eddy
Voor mij een onnatuurlijke pose, en koud van kleur, maar dat was wellicht de bedoeling.
Die koude toning is idd. de bedoeling en de onnatuurlijke pose ook.
De vorige persoon heeft het over goede sturing van het model, zo zie je maar dat smaken verschillen.
Bedankt voor je reactie.
mvg,
Eddy
Comment