Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuw aan Zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sneeuw aan Zee



    exif panasonic Dmtz 8
    F4.5-1/320-iso 80

    goed of niet goed ?


    Met Vele Groeten-Cuvoll-
    Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
    BD 1000BE

  • #2
    Re: Sneeuw aan Zee

    Oei, je sneeuw is blauw..... Een nogal veel gemaakte beginnersfout bij sneeuwfoto's.
    Best een ietsje overbelichten als je sneeuwfoto's maakt, dit zorgt samen met de andere goeie instellingen natuurlijk, meestal voor mooi witte sneeuw. Als je de RAW versie hebt kun je het nog makkelijk aanpassen en anders in PS is het ook te doen.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Sneeuw aan Zee/update



      beter?
      Met Vele Groeten-Cuvoll-
      Lumix FZ18/lumix FZ8/Lumix TZ8/Lumix lens adapter/lumix closeup lens
      BD 1000BE

      Comment


      • #4
        Re: Sneeuw aan Zee/update

        Oorspronkelijk geplaatst door cuvoll Bekijk bericht
        ...........

        beter?
        iets beter maar; het gebrek aan scherpte stoort mij meer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Sneeuw aan Zee

          Niet veel verbetert hoor. Als ik vragen mag, hoe heb je geprobeerd van het blauw er uit te halen ?
          Tip : ga maar eens zien in de rubriek 'Natuur en landschappen', daar zie je hoe sneeuw er op z'n best uitziet en je zult er ongetwijfeld ook nog andere tips terugvinden voor fotografen van sneeuw. Ook eens googelen op sneeuw en fotografie is heel interessant.
          En inderdaad Bouk, scherper mag ie ook, maar als ik blauwe sneeuw zie, kijk ik meestal al niet verder.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Sneeuw aan Zee

            Hij is wat blauw, de tweede versie is wel al wat beter qua belichting, maar het gemis aan scherpte is toch wel storend.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment

            Working...
            X