|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
beide getrokken rond 22h00, veel licht van de sneeuw maar duidelijk ook lichtpollutie...
![]() iso: 400 F5 30s ![]() iso: 400 F5 30s (weet nu niet of het toch sterren zijn de lichtpuntjes of dodepixels (denk eerder het laatste anders zouden het meer streepjes zijn)
|
|
|||||
|
is beeldruis door de hoge iso.
α 900 - Sigma AF 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG - Sigma AF 15 mm f/2.8 EX DG Fisheye - Sony 50 F1.4 - Sony 24-70mm F2.8 ZA SSM - Sony 70-400mm f/4-5.6 SSM G - HVL-F58AM - Gitzo GT3541XLS + G1378M Flickr____No place to be |
|
||||
|
Citaat:
Was het bewolkt of open lucht? Indien het laatste, dan denk ik dat het inderdaad sterren zijn. Maar dan stel ik me ook vragen bij die lichtpollutie. Zo'n gelige hemel krijg ja alleen als het bewolkt is en de wolken kunnen het licht reflecteren. Als het niet bewolkt was, denk ik dat je witbalans er goed naast zit. |
|
|||
|
Citaat:
Ondanks de open hemel was aan de horizon een oranje schijn van de straatverlichting in de verte, maar natuurlijk niet zo erg als op de foto's. heb ze ook in RAW getrokken en hoe ik de licht balans ook verander het blijft zo fel dus heb ik het originele maar behouden. Op de eerste foto staan ook lictpuntjes op de grond. De maan reflecteerde op de sneeuw maar niet zo fel in verhouding met de rest. |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kleuren in de sneeuw in Canada | Ann75 | Showcase Natuur en Landschappen | 20 | 4 maart 2007 11:13 |
| Kader rond de foto met naam | stefaand | Tips & Trucs | 8 | 18 juli 2006 19:09 |
| Sneeuw sneeuw sneeuw | MadMax | Showcase Natuur en Landschappen | 16 | 2 maart 2006 22:48 |
| Fotograferen in de sneeuw | noliko | Algemeen | 12 | 6 januari 2006 19:29 |
| De sneeuw bereikt de Belgische kust.... | theokus | Chit Chat - Archief | 116 | 31 december 2005 16:54 |
![]() |