Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Fotohoek > Beginnershoek

rond 22h in de sneeuw

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 6 januari 2009, 00:13
w@nnes w@nnes is offline
Junior Member

Standaard rond 22h in de sneeuw

beide getrokken rond 22h00, veel licht van de sneeuw maar duidelijk ook lichtpollutie...

iso: 400
F5
30s

F5
30s

(weet nu niet of het toch sterren zijn de lichtpuntjes of dodepixels (denk eerder het laatste anders zouden het meer streepjes zijn)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 6 januari 2009, 00:26
Defenderke is lid van de Belgiumdigital VZW Defenderke's schermafbeelding
Defenderke Defenderke is offline
Member

Stuur een bericht via MSN naar Defenderke
Standaard Re: rond 22h in de sneeuw

is beeldruis door de hoge iso.
  #3 (permalink)  
Oud 6 januari 2009, 08:32
schoonSpikke is lid van de Belgiumdigital VZW schoonSpikke's schermafbeelding
schoonSpikke schoonSpikke is offline
Senior Member

Als de tweede wat rechter stond en de sneeuw wat witter was dit een zeer mooi plaatje.
Ga het soms niet te ver zoeken in de onderwerpen want het is simpeler dan je denkt. Soms zet je beter geen onderwerp op de foto en daarmee bedoel ik voorwerpen die storend zijn. En dan zet je ze liever soms nog wat meer uit beeld.
Goed gedaan toch.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 6 januari 2009, 10:28
pichayandege's schermafbeelding
pichayandege pichayandege is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w@nnes Bekijk bericht
beide getrokken rond 22h00, veel licht van de sneeuw maar duidelijk ook lichtpollutie...
F5
30s

(weet nu niet of het toch sterren zijn de lichtpuntjes of dodepixels (denk eerder het laatste anders zouden het meer streepjes zijn)
Op 30 seconden ga je nog geen streepjes zien hoor. Dode pixels die enkel in de lucht hangen is ook wat verdacht, niet?
Was het bewolkt of open lucht? Indien het laatste, dan denk ik dat het inderdaad sterren zijn. Maar dan stel ik me ook vragen bij die lichtpollutie. Zo'n gelige hemel krijg ja alleen als het bewolkt is en de wolken kunnen het licht reflecteren. Als het niet bewolkt was, denk ik dat je witbalans er goed naast zit.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 7 januari 2009, 00:09
w@nnes w@nnes is offline
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
Maar dan stel ik me ook vragen bij die lichtpollutie. Zo'n gelige hemel krijg ja alleen als het bewolkt is en de wolken kunnen het licht reflecteren. Als het niet bewolkt was, denk ik dat je witbalans er goed naast zit.
Het was open hemel, dacht dat je dan strepen zou krijgen bij 30s.
Ondanks de open hemel was aan de horizon een oranje schijn van de straatverlichting in de verte, maar natuurlijk niet zo erg als op de foto's. heb ze ook in RAW getrokken en hoe ik de licht balans ook verander het blijft zo fel dus heb ik het originele maar behouden.
Op de eerste foto staan ook lictpuntjes op de grond. De maan reflecteerde op de sneeuw maar niet zo fel in verhouding met de rest.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten