Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiger in het groen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reiger in het groen



    update ahv tip
    Last edited by bommasien; 8 september 2016, 10:02.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Reiger in het groen

    Gebruik je Lightroom Sien?

    Je zou bij de Lens Corrections dan eens de functie "remove chromatic abberation" kunnen gebruiken. Pipetje selecteren en in de foto (die je best effe zoomt) clicken op de paarse en blauwe randjes. Zowel aan de poten als aan de takken links (vooral) heeft je foto veel last van purple fringing. Meestal valt zo iets enkel op als je gaat pixelpeepen, maar ik heb de indruk dat dit een crop is en dan zie je het uiteraard veel sneller.



    Hoewel de background wat druk is is de foto wel al veel beter dan je vorige reiger foto

    Comment


    • #3
      Re: Reiger in het groen

      Mooi vastgelegd, maar de CA is hier wel extreem, nog nooit in die mate gezien.
      Ik krijg het zelfs niet weg in PS.

      Comment


      • #4
        Re: Reiger in het groen

        CA is niet verbeterd hoor in de update - ik zie geen verschil.
        Scherpte wel redelijk goed hier.
        Hard licht
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Reiger in het groen

          voor mij een plaat die geplaatst is om maar weer een plaat te kunnen plaatsen, voor mij ook onbegrijpelijk dat je zoiets plaatst.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Reiger in het groen

            Beste, Ik zie dat dus niet, ik kan er niets aan doen en heb hier al verschillende mensen naar de foto laten kijken voordat ik ze plaatste. Ja het was idd fel licht.
            Als Bommasien het niet ziet, dan is er een probleem.

            Maar deze foto doet iets met de toeschouwer ... ik begon spontaan scheel te zien, kreeg evenwichtsstoornissen en een hoofdpijn die moeilijk wegging.

            Bommasien moet echt veel selectiever te werk gaan, niet voor het posten van foto's hier maar vooral ook al bij de bron : het ' houden ' van een getrokken foto op de camera of desnoods thuis op de computer ... er bestaan ' delete ' knoppen voor een reden.

            En wellicht loopt Bommasien stilaan ergens tegen een limiet ... die van de eigen ogen, de lens, de camera, ....

            Comment

            Working...
            X