Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Reiger en ottertje

Standaard Reiger en ottertje

heron & otter by m@arten, on Flickr

Camera: Nikon D300 | Exposure: 0.003 sec (1/400) | Aperture: f/13.0 | Focal Length: 170 mm | ISO Speed 200

Standaard Re: Reiger en ottertje

Is dat een HDR foto ? Vind het wel een beetje fel en te blauwig. Had je niet gezegd dat het een otter was zou ik niet geweten hebben wat voor diertje het was, hij lijkt wat vervormd.

Zoals voorganger al opmerkt, er zit teveel blauwe schijn in. Witbalans eens bekijken Maar, ik heb mijn twijfels of het wel een otter is Waar is de foto genomen? Het shot is mooi

4. Standaard Re: Reiger en ottertje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    Zoals voorganger al opmerkt, er zit teveel blauwe schijn in. Witbalans eens bekijken Maar, ik heb mijn twijfels of het wel een otter is Waar is de foto genomen? Het shot is mooi
    Ik ben even op flickr een grotere versie gaan bekijken, en het is inderdaad een otter die pas uit het water kwam zo te zien.

Ik vind dit wel een leuke foto, maar kan het zijn dat je ruisreductie hebt toegepast op deze foto? Ik vind de otter en de reiger een beetje te gladjes.

En volgens de exif informatie zou de foto in Vancouver zijn genomen.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100

Laat de kwaliteit van het origineel ook een beetje minder verscherping toe?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Standaard

Geen HDR nee
    Ik weet ook niet wat er gek is, er scheelt iets maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ruis en verscherping zal ik eens na kijken en wit balans ook

Idd in Vancouver. ik woon hier nog een week of drie (sinds september vorig jaar) en dan gaan we helemaal door canada naar St. Johns reizen om dan terug naar België te komen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
    Geen HDR nee
    Ik weet ook niet wat er gek is, er scheelt iets maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Ruis en verscherping zal ik eens na kijken en wit balans ook

Idd in Vancouver. ik woon hier nog een week of drie (sinds september vorig jaar) en dan gaan we helemaal door canada naar St. Johns reizen om dan terug naar België te komen)
    Ola... Het is geen ottertje van bij ons...Veel plezier daar en geniet met volle teugen Ben wel een beetje jaloers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
    Ik weet ook niet wat er gek is, er scheelt iets maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.
    Ziet eruit als een shot met een minieme bewegingsonscherpte door hand- of zoombeweging die in nabewerking een harde randverscherping heeft gekregen, wat resulteert in een scherp doch ietwat dubbel beeld.

Cheers,
    F.

Even een vraagje aan Matty verscherp jij de foto`s d.m.v. highpass filter / Hoogdoorlaatfilter.
    Dat idee krijg ik als ik naar de foto`s kijk.
    Nikon D300 / Nikon AF-s 18-70 mm 1: 3.5 - 4.5 ED DX,Nikon AF 50 mm 1: 1.8D / Sigma 85 mm 1.4 DG HSM,Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX,Sigma AF 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM /Tokina Fisheye 10-17mm F3.5 - 4.5 DX

teveel verschept, verder wel leuk
    Mijn nieuwe facebook pagina.
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Regels voor berichten