Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflecties + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflecties + update

    Zit hier iets in?
    Bedankt voor jullie meningen, suggesties en feedback.



    UPDATE
    Bedankt voor de suggestie. Het stukje lucht er af maakt de foto inderdaad beter.
    Last edited by Tanis; 1 september 2017, 11:40. Reden: Update

  • #2
    Re: Reflecties

    Typische vraag voor twijfelende 'beginners' alhoewel ik me daarbij dikwijls bedenkingen maak. "Zit er voor jou iets in ? Want jij maakt toch de opname !"
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Reflecties

      Heel mooi hoor maar zou de lucht eraf laten aan de bovenkant.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Reflecties

        Dat van die "Typische vraag voor twijfelende beginners" snap ik. Maar wat bedoel je wanneer je zegt "alhoewel ik me daar dikwijls bedenkingen maak"?
        Wat zit er voor mij in? Een poging om een stukje creatief om te gaan met wat ik tegenkom in de hoop dat het beeld aanspreekt, uitnodigt om verder te kijken, de mensen nieuwsgierig maakt. Ik realiseer me wel dat er iets schort aan het beeld. En dan wordt ik een beetje boos op mezelf om dat ik me realiseer dat er wel een betere foto had kunnen uitkomen met de elementen die voorhanden waren. Probleem is dat ik op het moment dat ik de foto neem geen inzicht heb op wat ik moet veranderen om er wel een goed beeld van te maken. (Even snel teruggaan is wat moeilijk aangezien de foto op 1000 km van hier genomen is )

        Comment


        • #5
          Re: Reflecties

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Heel mooi hoor maar zou de lucht eraf laten aan de bovenkant.
          grt,bouk.
          zo denk ik er ook over, maar wel mooi gedaan.
          Groetjes, Herman.
          Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

          Comment


          • #6
            Re: Reflecties

            Oorspronkelijk geplaatst door Tanis Bekijk bericht
            Dat van die "Typische vraag voor twijfelende beginners" snap ik. Maar wat bedoel je wanneer je zegt "alhoewel ik me daar dikwijls bedenkingen maak"?
            Wat zit er voor mij in? Een poging om een stukje creatief om te gaan met wat ik tegenkom in de hoop dat het beeld aanspreekt, uitnodigt om verder te kijken, de mensen nieuwsgierig maakt. Ik realiseer me wel dat er iets schort aan het beeld. En dan wordt ik een beetje boos op mezelf om dat ik me realiseer dat er wel een betere foto had kunnen uitkomen met de elementen die voorhanden waren. Probleem is dat ik op het moment dat ik de foto neem geen inzicht heb op wat ik moet veranderen om er wel een goed beeld van te maken. (Even snel teruggaan is wat moeilijk aangezien de foto op 1000 km van hier genomen is )
            Omdat die vraag hier geregeld passeert, volledig onschuldig en roepend om hulp, doch als je dan je hulp aanbied waarbij al eens opmerkingen vallen dan komt de 'maker' vrolijk of boos uit de hoek met de reactie dat hij/zij die foto wél goed vind, dan vraag ik me af waarom wij moeite moeten doen om jullie te helpen ? Gezien nu je schrijven heb ik een beter zicht op je bedoelingen en je leerproces en dat ziet er positief uit !
            Terug naar de foto : Deze heeft inhoud (ben daar voorstander van) en ik kan daar van genieten. Bouk zijn opmerking volgend wordt de foto beter vind ikzelf ook.
            Hopelijk komen er nog goede opnames, succes.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Reflecties

              Oorspronkelijk geplaatst door Tanis Bekijk bericht
              Probleem is dat ik op het moment dat ik de foto neem geen inzicht heb op wat ik moet veranderen om er wel een goed beeld van te maken.
              In fotografie is dat eigenlijk de omgedraaide wereld hé. Een beroemd fotograaf (Adams) schreef ooit dat 90% vd foto 10cm achter de camera wordt gemaakt. Dwz dat je de foto al hebt gemaakt in je hoofd voor je klikt; eerst het inzicht dan de foto.

              Comment


              • #8
                Re: Reflecties

                Toch wel een foto die opvalt - die men bekijkt en waar men over nadenkt.
                Dus zeker geslaagd wat mij betreft.
                Dat de fotograaf zich vragen stelt van had ik niet beter zus of zo is positief naar de toekomst toe
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Reflecties

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Omdat die vraag hier geregeld passeert, volledig onschuldig en roepend om hulp, doch als je dan je hulp aanbied waarbij al eens opmerkingen vallen dan komt de 'maker' vrolijk of boos uit de hoek met de reactie dat hij/zij die foto wél goed vind, dan vraag ik me af waarom wij moeite moeten doen om jullie te helpen ?
                  Bedankt voor de extra uitleg. Ik begrijp je reactie. Ik volg het forum al even omdat een collega cursist hier ook veel foto's op postte (maar niet in de beginnershoek). Ik heb het schouwspel met plaatsvervangende schaamte gevolgd. Een tijdje geleden is hij van het forum gegooid. En ik kan je verzekeren dat ik zeker niet diezelfde weg ga op gaan. Ik wil graag ongezouten feedback waar ik over kan nadenken en verbeterpunten kan uithalen. Dus spaar mij zeker niet omdat ik in de beginnershoek post.

                  De update met minder lucht komt er dadelijk aan.
                  Last edited by Tanis; 1 september 2017, 11:42.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflecties

                    Ik vind dit een geweldige foto! Idd met de lucht eraf veel beter.
                    Voor mij iets te veel ritme en te weinig nadruk op de mensen.
                    Ik zou er dus zelf nog een stuk van de onderkant afdoen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflecties

                      Bedankt voor de leuke reacties en suggesties!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflecties

                        Awel, da's mijn dada. Heel fijne straat-fotografie. Meer van dat !
                        Nikon D700 en een paar oude AI-primes

                        Comment

                        Working...
                        X