Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mooi vastgelegd Eddy. Speciaal toch hoe glas vervormt door de warmte van de zonnestralen.
Maar hierdoor bekom je wel die mooie golvende spiegeling(en) .
een mooi bewijs dat glas niet vlak is, en wat mij ook opgevallen is dat alhoewel alle lijnen evenwijdig lopen ik de indruk krijg van een verkeerde verkaliteit en daardoor de indruk krijg dat het gebouw breder vanboven is, dan onderaan. Kleurkes zijn dan wel in orde.
Zoals je al weet heb ik het steeds moeilijk met rechtgetrokken gebouwen die dan op hun manier vertekening geven, dus ik zie liever het perspectief op de manier hoe wij als mens naar gebouwen kijken. Maar... deze kan ik aanvaarden daar het reflecterende gebouw wel dat realistisch aankijken in zich heeft en mede mooi de vlakken bepaald in de foto en het beeld leeft door de vervormingen !
Zoals je al weet heb ik het steeds moeilijk met rechtgetrokken gebouwen die dan op hun manier vertekening geven, dus ik zie liever het perspectief op de manier hoe wij als mens naar gebouwen kijken. Maar... deze kan ik aanvaarden daar het reflecterende gebouw wel dat realistisch aankijken in zich heeft en mede mooi de vlakken bepaald in de foto en het beeld leeft door de vervormingen !
Mooi maar vind ook wel een beetje dat het gebouw nu boven breder lijkt als beneden. Peter
een mooi bewijs dat glas niet vlak is, en wat mij ook opgevallen is dat alhoewel alle lijnen evenwijdig lopen ik de indruk krijg van een verkeerde verkaliteit en daardoor de indruk krijg dat het gebouw breder vanboven is, dan onderaan. Kleurkes zijn dan wel in orde.
Mooi maar vind ook wel een beetje dat het gebouw nu boven breder lijkt als beneden. Peter
Ik begrijp jullie opmerking, als je alles loodrecht zet hebben onze hersenen het wat moeilijk met architectuur foto's.
Voor mij is deze foto meer een abstract beeld en dan storen de loodrechte lijnen me niet.
Men heeft een smaak en men moet een keuze maken. Ik zie het hier liefst zéér strak en recht.
mvg,
Eddy
Comment