Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nummer 766

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nummer 766


    Na een tijdje wou ik nog eens een plaatje uploaden...



    Groetjes
    Wyffels


  • #2
    Re: Nummer 766

    De scherpte ligt op de goeie plaats,
    hij had wel wat meer plaats mogen hebben, op de foto... en ook in het hok.
    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

    Comment


    • #3
      Re: Nummer 766

      Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar de foto stemt mij droef. In gedachten zie ik een treurig dier dat eindigt op ons bord.Als vleeseter zou deze foto mij de lust benemen omdat je hier aantoont hoe klein ze zitten en wat een leven ze maar hebben. Ik ken niets van de boerenstiel en het kan de niet dagelijkse omgeving zijn?
      Als een foto bij mij een gevoel kan opwekken is die voor mij geslaagd
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Nummer 766

        Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar de foto stemt mij droef. In gedachten zie ik een treurig dier dat eindigt op ons bord.Als vleeseter zou deze foto mij de lust benemen omdat je hier aantoont hoe klein ze zitten en wat een leven ze maar hebben. Ik ken niets van de boerenstiel en het kan de niet dagelijkse omgeving zijn?
        Als een foto bij mij een gevoel kan opwekken is die voor mij geslaagd
        Ik kreeg net hetzelfde gevoel bij deze foto.
        Gelukkig maakt de foto mij niet. Als dit inderdaad de bedoeling was met deze foto, vind ik het heel knap!
        Iedereen heeft een fotografisch geheugen, alleen zit bij de meeste nog het dopje voor de lens
        Mijn foto site

        Comment


        • #5
          Re: Nummer 766

          Mooie interactie tussen fotograaf en onderwerp, knappe omzetting, overstijgt dit onderdeel van het forum want dit is geen beginnersfoto.
          Dat oog alleen al, die blik...

          Comment


          • #6
            Re: Nummer 766

            Het was inderdaad de bedoeling om een iets minder vrolijke foto weer te geven van dit arm diertje...

            Misschien iets meer informatie omtrent deze foto:
            Deze foto werd genomen zaterdagnamiddag tijdens een korte rondleiding van de boer. Toen kregen we te zien dat de zeugen (=vrouwelijke varkens) enkele weken aan één stuk in kleine kooitjes zaten waar ze zelfs niet op een normale wijze konden liggen.. Dit om hun biggetjes niet te doden.

            Wanneer deze biggetjes groot genoeg zijn worden de zeugen na al die tijd (wekenlang dus) uit die kooien van ongeveer 80cm x 150cm gehaald, en worden ze verplaatst naar een andere kooi (ietsje groter), waar ze om de zoveel tijd even worden vrijgelaten om in de gang te lopen.

            M.a.w. hun leven bestaat dus 2 jaar lang uit kooien en biggetjes kopen m.b.v. kunstmatige inseminatie om nadien te worden geslacht voor minderwaardig vlees.

            Wél, op m'n foto staat dus een varken die zich in de iets grotere kooi bevindt vooraleer ze opnieuw bevrucht wordt.

            Comment


            • #7
              Re: Nummer 766

              Bedankt voor de toelichting, mijn gevoel zat dus juist mede door het ingenomen standpunt van je foto goed tot uiting gekomen.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Nummer 766

                Heel goede weergave van het varken,spijtig van de te kleine hokken,bedoel voor de dieren,
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Nummer 766

                  Bedankt voor de comments

                  Ik ben dus in m'n opzet geslaagd met het plaatsen van deze foto.

                  Groetjes
                  Wyffels

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nummer 766

                    Ik ben dus in m'n opzet geslaagd met het plaatsen van deze foto.
                    yep

                    prachtig gedaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nummer 766

                      Wat mij betreft ook, griezelig écht
                      Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nummer 766

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                        Het was inderdaad de bedoeling om een iets minder vrolijke foto weer te geven van dit arm diertje...

                        Misschien iets meer informatie omtrent deze foto:
                        Deze foto werd genomen zaterdagnamiddag tijdens een korte rondleiding van de boer. Toen kregen we te zien dat de zeugen (=vrouwelijke varkens) enkele weken aan één stuk in kleine kooitjes zaten waar ze zelfs niet op een normale wijze konden liggen.. Dit om hun biggetjes niet te doden.

                        Wanneer deze biggetjes groot genoeg zijn worden de zeugen na al die tijd (wekenlang dus) uit die kooien van ongeveer 80cm x 150cm gehaald, en worden ze verplaatst naar een andere kooi (ietsje groter), waar ze om de zoveel tijd even worden vrijgelaten om in de gang te lopen.

                        M.a.w. hun leven bestaat dus 2 jaar lang uit kooien en biggetjes kopen m.b.v. kunstmatige inseminatie om nadien te worden geslacht voor minderwaardig vlees.

                        Wél, op m'n foto staat dus een varken die zich in de iets grotere kooi bevindt vooraleer ze opnieuw bevrucht wordt.
                        Een mooi maar triestig beeld van dieren die alleen als handelswaar behandeld worden en niet meer als een wezen met gevoelens en gewaarwordingen.Wat kan de mens toch een vreselijk beest zijn, Grtjes Francine
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

                        Comment

                        Working...
                        X