Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

@ night 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • @ night 2


    bedankt voor het kijken

    groetjes
    renske

  • #2
    Re: @ night 2

    mooie uitvoering.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: @ night 2

      Weer een hele mooie, maar in tegenstelling tot de vorige vind ik de sterwerking hier wel wat te overdreven.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: @ night 2

        bouk, saphi

        bedankt voor de reactie

        groetjes
        renske

        Comment


        • #5
          Re: @ night 2

          Renske,

          Ik weet wel dat de cracks op dit forum je exif zo uit je foto plukken (als jij hem niet verwijderd). Heb zelf nog geen dergelijke software geinstalleerd of zou ook niet weten hoe te doen. Dus ik kan niet zien op welk diafragma je deze opname gemaakt hebt.
          Vroeger verkocht "Cockin" filters speciaal om deze sterretjes te bekomen. Je kon de sterretjes zelfs verdraaien.
          Er zullen altijd wel voor-en tegenstanders zijn. Wat ik dacht gelezen te hebben is dat deze sterretjes iets minder zouden zijn naarmate je het diafragma vergroot. Bedoel klein getal-grote opening. Maar dat laatste wist je wel.
          Je foto is mooi.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: @ night 2

            Prachtige foto, en nachtfotografie geeft toch wel een speciale sfeer weer

            grt. Ria

            Comment


            • #7
              Re: @ night 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
              Renske,

              Ik weet wel dat de cracks op dit forum je exif zo uit je foto plukken (als jij hem niet verwijderd). Heb zelf nog geen dergelijke software geinstalleerd of zou ook niet weten hoe te doen. Dus ik kan niet zien op welk diafragma je deze opname gemaakt hebt.
              Vroeger verkocht "Cockin" filters speciaal om deze sterretjes te bekomen. Je kon de sterretjes zelfs verdraaien.
              Er zullen altijd wel voor-en tegenstanders zijn. Wat ik dacht gelezen te hebben is dat deze sterretjes iets minder zouden zijn naarmate je het diafragma vergroot. Bedoel klein getal-grote opening. Maar dat laatste wist je wel.
              Je foto is mooi.

              Groetjes
              Marc
              effe exif mede delen nikon d90 50mm, iso 200, f16, 25 sec

              idd hoe groter getal hoe groter de sterren


              groetjes
              renske

              Comment


              • #8
                Re: @ night 2

                Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                Weer een hele mooie, maar in tegenstelling tot de vorige vind ik de sterwerking hier wel wat te overdreven.
                Moet bekennen dat ik ook dat gevoel heb, toch knappe omzetting met sfeer
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: @ night 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                  ........

                  idd hoe groter getal hoe groter de sterren
                  nou.....?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: @ night 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nou.....?
                    ???? (om even cryptisch te blijven)

                    Sterren zijn toch het resultaat van Fraunhofer diffractie en dus kleine openingen resulteren meer in het vormen van sterren of meer kans op stervorming bij een F22 en geen bij een F2.8, wat Renske probeerde uit te drukken, denk ik
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: @ night 2

                      Sterren zijn toch het resultaat van Fraunhofer diffractie
                      Ja maar, als je met zo'n stadhuiswoorden begint...kan ik niet meer mee hoor...
                      Mis hier wel een beetje het "roll on the floor laughing" symbooltje.
                      Sorry voor deze offtopic

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: @ night 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        ???? (om even cryptisch te blijven)

                        Sterren zijn toch het resultaat van Fraunhofer diffractie en dus kleine openingen resulteren meer in het vormen van sterren of meer kans op stervorming bij een F22 en geen bij een F2.8, wat Renske probeerde uit te drukken, denk ik
                        klopt.. maar ze worden toch niet groter?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: @ night 2

                          Mooie compo, mooie omzetting, goeie sluitertijd gekozen (net lang genoeg en niet te lang). De sterren, tsja, ik kan ze wel pruimen hoor!
                          Stel je kritieken niet te scherp...
                          Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                          Comment


                          • #14
                            Re: @ night 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            klopt.. maar ze worden toch niet groter?
                            Toch wel, hoe kleiner de opening hoe meer het (ster)effect optreed, dus kun je ook zeggen - hoe groter de sterren worden.
                            Sommigen beweren dat de belichtingstijd er voor iets tussen zit, maar dat is een onrechtstreeks gevolg. Hoe kleiner je lensopening, hoe langer je zal belichten en de lichtpunten in de foto zullen dus nog meer overbelicht worden waardoor het effect versterkt. (Het aantal stralen is afhankelijk van het aantal blades dat je diafragma heeft en ook of het een even of oneven aantal blades is).
                            Denk er ook aan dat het effect sterker wordt naargelang je ook een kleinere brandpuntsafstand neemt, want het is de grootte van de opening die de oorzaak is.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

                            Comment


                            • #15
                              Re: @ night 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                              Toch wel, hoe kleiner de opening hoe meer het (ster)effect optreed, dus kun je ook zeggen - hoe groter de sterren worden.
                              Sommigen beweren dat de belichtingstijd er voor iets tussen zit, maar dat is een onrechtstreeks gevolg. Hoe kleiner je lensopening, hoe langer je zal belichten en de lichtpunten in de foto zullen dus nog meer overbelicht worden waardoor het effect versterkt. (Het aantal stralen is afhankelijk van het aantal blades dat je diafragma heeft en ook of het een even of oneven aantal blades is).
                              Denk er ook aan dat het effect sterker wordt naargelang je ook een kleinere brandpuntsafstand neemt, want het is de grootte van de opening die de oorzaak is.
                              het wordt hier nog leerrijk,

                              dan je dat laatste wat nader uitleggen? de grote van de opening (diafragma?) en brandpuntafstand, opening beeft toch even groot bij 50mm of 150mm of heb ik dit mis?

                              groetjes
                              renske

                              Comment

                              Working...
                              X