Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie

    Deze foto was oorspronkelijk ontzettend oranjerood uitgeslagen (ondanks spelen met de witbalans) door de straatlichten. Door omzetting naar ZW werd dit effect tenietgedaan, maar daardoor werden de doordringende ramen weer onzichtbaar. Vandaar dat ik deze er in kleur in heb gelaten! Wat denken jullie?

    Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

  • #2
    Re: Nachtfotografie

    maar daardoor werden de doordringende ramen weer onzichtbaar. Vandaar dat ik deze er in kleur in heb gelaten! Wat denken jullie?
    not done, kleurtjes in een zwartwitfoto.
    sorry, dit is kitcherig.
    voor het overige is het een goede foto, imo.

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      not done, kleurtjes in een zwartwitfoto.
      sorry, dit is kitcherig.
      voor het overige is het een goede foto, imo.
      ga mee voor een deel.
      vind nl het gekleurde licht achter de Kerkramen wel goed tot zijn recht komen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfotografie

        Waarom zo dat niet mogen ik vind het heel sterk, zo zie je maar fotografie is veel een kwestie van smaak. Prachtige zw omzetting, mooie compositie, ik vind het een spookachtig beeld goed gedaan

        waar is dit ergens ?

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          not done, kleurtjes in een zwartwitfoto.
          Er is niks 'not done' denk ik. Omdat het momenteel de trend niet meer is, wilt niet zeggen dat het niet eens zou kunnen.

          'k Vind het hier wel tof. Alleen vraag ik me af waarom je in Z/W omgezet hebt. Als het nachtfotografie is, dan komen die lichte ramen misschien even zeer tot uiting in de (donkere) kleurenversie. En dan is de opmerking van Control-Z meteen ook opgelost

          Update: Sorry, 'k lees nu pas je probleem met de witbalans. Dan denk ik niet dat je een slechte optie gekozen hebt voor dit mysterieus gebouwtje
          Canon Eos 450D
          Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
          Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfotografie

            Ik hou ook niet van zo'n oplichtend kleurtje in een zwart wit foto. Het is terecht bestempeld
            als kitcherig en zo, maar hier vind ik het nog net wel kunnen. Er zonder zou de foto, vrees
            ik, maar weinig sfeer hebben, en dat heeft ze nu wel.

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door snuf Bekijk bericht
              waar is dit ergens ?
              In het bosje vlakbij het station van Sinaai, een voormalig park dat door slecht onderhoud en een nogal levendige scoutsgemeenschap is herschapen in een prachtige woestenij

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik hou ook niet van zo'n oplichtend kleurtje in een zwart wit foto. Het is terecht bestempeld als kitcherig en zo, maar hier vind ik het nog net wel kunnen. Er zonder zou de foto, vrees ik, maar weinig sfeer hebben, en dat heeft ze nu wel.
              Bedankt doudeke. Ik vind 'm zelf ook vrij kitcherig, maar de oorspronkelijke foto is echt zeer oranje. Misschien moet ik hier deze avond zowel de oorspronkelijke foto als de ZW versie eens posten? Dan kunnen jullie zeggen of het kleurtje stoort of niet.

              Alvast bedankt voor de reacties!
              Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Caenwyr Bekijk bericht
                In het bosje vlakbij het station van Sinaai, een voormalig park dat door slecht onderhoud en een nogal levendige scoutsgemeenschap is herschapen in een prachtige woestenij

                ik ken de plek aan als je van 1000 appels komt aan bar piramide naar rechts
                juist over de spoorweg

                dat is trouwens een domein van " De Broeders"


                personelijk ben ik niet voor kleur in z/w
                maar deze heeft wel iets
                kdacht direct aan een sprookje ofzo
                Last edited by appelboom; 21 januari 2010, 15:22. Reden: te snel geweest
                þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                Freelance bedrijfsfotograaf
                klikerdeklik hier voor mijn website!

                Comment

                Working...
                X