Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn dochter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn dochter

    Sinds kort een 40d gekocht met een 70-200 f4 is lens, ben nog aan het stoeien ermee, voor de juiste instellingen ( beginnend fotograaf ! ), heb altijd een digicam gehad. foto is nog onbewerkt.


  • #2
    Re: mijn dochter

    Zet even de exif erbij, dat praat makkelijker
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

    Comment


    • #3
      Re: mijn dochter

      hier een wat grotere afbeelding

      De foto is te groot.
      Dus gelieve de foto verkleinen naar de juiste afmetingen, zijnde max. 900pixels aan de langste zijde en max .400KB groot (250KB aanbevolen) .
      Een goed programma om dit te doen is BD-sizer
      Hoe BD-sizer werkt zie je hier: klik
      Je kan de aangepaste foto terugplaatsen ipv deze tekst dmv de knop 'aanpassen'.
      Last edited by Ticor; 30 september 2008, 11:39.

      Comment


      • #4
        Re: mijn dochter

        Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
        Zet even de exif erbij, dat praat makkelijker
        wat bedoel je precies daarmee ? ( Snap nog niet alle vaktermen )

        Comment


        • #5
          Re: mijn dochter

          Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
          Zet even de exif erbij, dat praat makkelijker
          Das wel een heel originele openingszin Eens proberen in een cafe: "mag ik je exif aub?"

          Maar alleszins overschot van gelijk. Op techniek kan je anders weinig zeggen.

          Qua compo zou ik er wel een cropje van maken. Veel minder hoofdruimte
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: mijn dochter

            Als je geen fotobewerkingsprogramma hebt: rechtermuis klik, eigenschappen, geavanceerd -> daar dan sluitertijd, diafragma, iso waarden enzo meegeven

            Exif staat trouwens voor Exchangeable image file format (allé, toch volgens wiki) en slaat dus al die info op.
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: mijn dochter

              Compositie vind ik niet denderend. Te veel ruimte bovenaan en te weinig onderaan. Probeer de ogen op 1/3de te krijgen i.p.v. in 't midden. 't Is wel een leuke.

              Comment


              • #8
                Re: mijn dochter

                Oorspronkelijk geplaatst door bartdevijfde Bekijk bericht
                Als je geen fotobewerkingsprogramma hebt: rechtermuis klik, eigenschappen, geavanceerd -> daar dan sluitertijd, diafragma, iso waarden enzo meegeven

                Exif staat trouwens voor Exchangeable image file format (allé, toch volgens wiki) en slaat dus al die info op.

                effe gegoogled, gevonden...

                camera : 40d
                belichtingstijd : 1/1600 sec.
                f-nummer : 4.0
                lensopening F4/0
                sluitersnelheid : 1/1579 sec.
                brandpunt : 169.9
                iso: 400

                Comment


                • #9
                  Re: mijn dochter




                  Ik heb je foto eens door photoshop gehaald (als je dit niet graag hebt verwijder ik hem onmiddellijk)

                  Ik heb de foto wat gecropt, zoals festina al zij, veel te veel ruimte bovenaan .
                  Ook heb ik hem wat verdonkert, hij was een beetje overbelicht.


                  Wat nu je exif betreft.

                  Je iso (400) staat te hoog, je moet je iso zo laag mogelijk houden hier was iso 100 aangewezen.
                  Waarom, dat is een grote uitleg, maar als je dit ( http://webpalet.titeca.net/2006-12/fim-body/ )eens doorleest zal al veel duidelijker worden.
                  Mvg. Renzowoef
                  Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn dochter

                    cool,

                    ziet er inderdaad beter uit, nogmaals ik ben net begonnen met deze hobby, heb wel aardig wat gelezen, elke keer leer ik weer wat meer om de camera anders in te stellen. ik ben nog aan het stoeien om de juiste settings te vinden, gaat elke keer wel wat beter.

                    Comment

                    Working...
                    X