Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lentebloempjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lentebloempjes

    Wat vinden jullie van deze? Tevens ook de allereerste keer dat ik ze in RAW-bestand schoot en nadien bewerkte...is het iets? Tips zijn altijd welkom!


    150mm - ISO 100 - f/8 - 1/50


    150mm - ISO 100 - f/3.5 - 1/400


    150mm - ISO 100 - f/5.6 - 1/160

    Bedankt om te kijken!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Lentebloempjes

    Helemaal niet onaardig voor iemand die toegeeft een beginner te zijn, zeker op gebied van RAW-ontwikkeling. Vertel eens hoe je tewerk gegaan bent.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lentebloempjes

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Helemaal niet onaardig voor iemand die toegeeft een beginner te zijn, zeker op gebied van RAW-ontwikkeling. Vertel eens hoe je tewerk gegaan bent.
      Dank je voor het complimentje! Hoe ik precies te werk gegaan ben...eum gewoon veel aan de balkjes verschoven en zien wat het gaf. Heel veel opnieuw begonnen ook omdat al wat je doet, je foto toch wel gans veranderd. Uiteindelijk vooral met contrast, highlights en shadows gespeeld. En nog wat extra verscherpt ook. Maar hoe exact ik het heb gedaan, geen idee meer. Alle drie wel op een iets andere manier
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Lentebloempjes

        Dank je voor het complimentje! Hoe ik precies te werk gegaan ben...eum gewoon veel aan de balkjes verschoven en zien wat het gaf. Heel veel opnieuw begonnen ook omdat al wat je doet, je foto toch wel gans veranderd. Uiteindelijk vooral met contrast, highlights en shadows gespeeld. En nog wat extra verscherpt ook. Maar hoe exact ik het heb gedaan, geen idee meer. Alle drie wel op een iets andere manier
        Daar herken ik nog iemand in. Zo heb ik het in het begin ook gedaan. Joche, je wist niet wat je deed en wel interessant hoe je foto veranderde. Ik het begin had ik zelfs soms de indruk dat er niets veranderde. Maar dat kreeg ik dan hier op het forum te horen dat ik TE geweest was.
        maar stilaan leerde ik het wel. Nu vind ik het spannend en weet vaak welk gereedschap ik moet gebruiken om bepaalde foutjes recht te trekken. Natuurlijk nam ik af en toe een boek in de hand. Dat helpt.
        Werk in lagen en dan kan je volgen wat je doet.

        Wel felle kleuren. Maar voor het begin vind ik dat niet zo slecht. bloem is scherp. Veel plezier in het ontdekken.

        Comment


        • #5
          Re: Lentebloempjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Wel felle kleuren. Maar voor het begin vind ik dat niet zo slecht. bloem is scherp. Veel plezier in het ontdekken.
          De kleuren zijn inderdaad misschien wat fel, maar anders was het wat te flets vond ik. En ik hou wel van felle kleurtjes. Brengt in mijn ogen een foto wat meer tot leven. Maar nu is het misschien inderdaad iets té fel Vond ik eigenlijk nog het moeilijkste van alles, de kleuren juist krijgen. Daar heb ik toch nog wat mee zitten prutsen. Of het was te flets, nog feller dan wat het nu is... Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer "geslaagd" ik het resultaat vind
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment


          • #6
            Re: Lentebloempjes

            Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            Dank je voor het complimentje! Hoe ik precies te werk gegaan ben...eum gewoon veel aan de balkjes verschoven en zien wat het gaf. Heel veel opnieuw begonnen ook omdat al wat je doet, je foto toch wel gans veranderd. Uiteindelijk vooral met contrast, highlights en shadows gespeeld. En nog wat extra verscherpt ook. Maar hoe exact ik het heb gedaan, geen idee meer. Alle drie wel op een iets andere manier
            Voor de conversie en ontwikkeling/afwerking van mijn RAW-opnamen
            gebruik ik DxO. Voordeel is dat alle ingrepen zichtbaar blijven. Je kan
            zelfs verschillende afwerkingen van dezelfde foto naast elkaar doen en
            vergelijken. Werk hiermee al zo'n acht jaar.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Lentebloempjes

              Ik ben zelf ook een DxO-gebruiker (maar daarnaast ook gebruiker van een aantal andere pakketten). Ik zie niet meteen een voordeel voor DxO voor dit soort bewerkingen (TS werkt met Aperture, en wat jij beschrijft kan daar ook), maar op het gebied van lenscorrectie behoort DxO (omwille van een reusachtige database van camera+lens combo's) tot de allerbeste!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Lentebloempjes

                Mooi hoor, de laatste vind ik toppie!
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Lentebloempjes

                  ik zie niks ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lentebloempjes

                    gevonden mooi hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lentebloempjes

                      idd felle kleurtjes
                      maar het past hier wel
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lentebloempjes

                        Ik vind de derde de mooiste uit de reeks.
                        Nog zoveel te leren!!
                        Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
                        Mijn website: http://mooifotografie.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lentebloempjes

                          Bedankt allemaal! Blijkbaar loont het toch de moeite om foto's in RAW te schieten...moet ik meer doen dan
                          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                          Comment

                          Working...
                          X