Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leegstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leegstand




    het origineel

    Last edited by bommasien; 22 maart 2012, 11:20.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Leegstand

    weet niet sien, maar denk dat je in lightroom wat te hard met de onderste schuivertjes gespeeld hebt, bij verscherping en ruis reductie.

    Comment


    • #3
      Re: Leegstand

      Denk het ook, er is ook een rand rond het onderwerp. Raar effect.

      Comment


      • #4
        Re: Leegstand

        Ben het eens met de vorige comments Sien, Grtjes Francine
        Zo veel mensen, zoveel meningen
        Groetjes Francine

        Comment


        • #5
          Re: Leegstand

          ik denk dat het bereik of radius te hoog staat verder ga ik mee met de overige comentaren.

          Comment


          • #6
            Re: Leegstand

            Ja, hier heb je weer die wirwar van kringetjes, net zoals bij je originele post van het wilgenkatje.
            Teveel verscherpt, of iets anders..... ik weet het niet. Ook die witte rand wijst op teveel verscherpt, maar jij zal wel weten wat je er mee uitgespookt hebt.
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Leegstand

              niet te geloven waar jij allemaal mee bezig bent Sien.
              als je deze opname nou eens vergelijkt met:

              dan begrijp ik er niets meer van.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Leegstand

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                niet te geloven waar jij allemaal mee bezig bent Sien.
                als je deze opname nou eens vergelijkt met:

                dan begrijp ik er niets meer van.
                grt,bouk.
                gewoon verscherping op wijze van Mortierke toegepast
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Leegstand

                  origineel is zo wie zo beter Sien.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leegstand

                    Op de een of andere wijze mist jouw wijze van verscherpen alle subtiliteit.
                    =======
                    Waar kan ik vinden hoe Mortierke dat adviseert ?
                    Last edited by Plaatwerker; 22 maart 2012, 11:29. Reden: Waar ...
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leegstand

                      Ik ga voor de originele.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leegstand

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Op de een of andere wijze mist jouw wijze van verscherpen alle subtiliteit.
                        =======
                        Waar kan ik vinden hoe Mortierke dat adviseert ?



                        Omdat ik al een paar keer via PM de vraag kreeg hoe het komt dat mijn foto's zo scherp zijn heb ik toch de tijd genomen om uit te leggen hoe ik te werk ga om mijn foto's klaar te maken om op het forum te plaatsen.
                        De basis is uiteraard een foto met voldoende megaPixels die mooi scherp is als hij uit het toestel komt. Deze uitleg gaat enkel over nabewerking.
                        De workflow is gebaseerd op "Processing And Saving The Photos For Web" dat te vinden is op Juza Nature Photography en wordt uitgevoerd in photoshop.
                        Ik gebruik photoshop CS4 met windows als besturingssysteem dus ik weet niet of dit voor Mac of voor een andere versie van photoshop hetzelfde is, maar veel zal het waarschijnlijk niet schelen.

                        Stap 1 - afbeelding 1ste keer verkleinen

                        Bij menu Afbeelding - Afbeeldingsgrootte selecteren dan krijg je onderstaand venster waar je de gegevens die erin ingevuld staan bij pixelafmetingen gewoon overneemt en de onderste drie vakjes aanvinkt.
                        Van documentgrootte hoef je je niets aan te trekken. Onderaan wel voor Bicubisch kiezen!!!



                        Stap 2 - eerste verscherping

                        Bij menu Filter - Verscherpen - Slim Verscherpen selecteren om tot het volgende venster te komen, de gegevens invullen en op OK drukken.



                        Stap 3 - afbeelding 2de maal verkleinen

                        Bij menu Afbeelding - Afbeeldingsgrootte selecteren met volgend venster als resultaat, opnieuw de gegevens bij pixelafmetingen overnemen, de rest als in stap1.



                        Stap 4 - tweede en laatste verscherping

                        Bij menu Filter - Verscherpen - Slim Verscherpen selecteren om tot het volgende venster te komen, de gegevens invullen en op OK drukken.





                        Na deze stap heb je je foto met de juiste afmeting en goed verscherpt.
                        Bij slim verscherpen kan je wat met het percentage spelen mocht je denken dat de foto teveel verscherpt is maar ik verander heel zelden iets aan de instellingen die ik hier weergegeven heb.
                        Meestal is het bestand dan nog te groot om op het web te zetten dus wordt de foto nog via lightroom-bestand exporteren omgezet naar een jpeg bestand van max 500kB.

                        Ik heb de procedure in photoshop onder handelingen opgeslagen, op die manier heb ik met één druk op de knop mijn foto verscherpt.
                        Als ik een foto in verticaal formaat heb, draai ik de foto 90° naar links, voer de handelingen uit en draai daarna de foto 90° naar rechts.

                        Veel plezier ermee


                        EDIT : voor mensen die niet met lightroom werken kan je in Photoshop ook kiezen voor Opslaan voor web en apparaten onder menu Bestand

                        Dit zijn de instellingen die ik dan zou gebruiken.


                        __________________
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leegstand

                          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          gewoon verscherping op wijze van Mortierke toegepast
                          Ik vindt de update zoveel beter.

                          Als je een foto verscherpt zoom dan eerst in tot 100% view.
                          En begin dan dan met het schuifje te schuiven bij slim verscherpen zorg je ervoor dat je
                          Amount 70% 120%
                          Radius tussen 0.7 en max 2.0

                          Ik denk dat je teveel met de radius slider hebt gezeten bij de foto 1.

                          Pas de bewerking op een foto toe die jezelf goed acht.
                          Last edited by jessey; 22 maart 2012, 11:47.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leegstand

                            Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                            Ik vindt de update zoveel beter.
                            Als je een foto verscherpt zoom dan eerst in tot 100% view.
                            En begin dan dan met het schuifje te schuiven bij slim verscherpen zorg je ervoor dat je
                            Amount 70% 120%
                            Radius tussen 0.7 en max 2.0

                            Ik denk dat je teveel met de radiusslider hebt gezeten bij de foto 1.

                            heb bovenstaande tip (mortierke) toegepast
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leegstand

                              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                              heb bovenstaande tip (mortierke) toegepast
                              OK..maar als je dan het resultaat ziet Sien; dan bedenk je je toch voor je de opname plaatst..
                              je ziet toch zelf ook wel dat er iets niet klopt of foudt is gegaan..?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X