Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laura

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laura

    Gisteren getrokken in het avondlicht...
    Laura zelf vindt de 3e het mooiste, ik 1 of 2, kan niet kiezen.
    Zoals altijd sta ik open voor commentaar en tips .


    f2,8 1/200, 200 mm, 400 iso


    f4,0 1/100, 200 mm, 400 iso


    f2,8, 1/1000, 92mm 400 iso
    Last edited by Boutje; 4 maart 2011, 10:11. Reden: foto 3 gecropd en nog wat verscherpt

  • #2
    Re: Laura

    3-1-2 voor mij,een heel mooi reeksje hoor Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

    Comment


    • #3
      Re: Laura

      3-2-1, qua poses en compo....maar ik mis overal scherpte
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Laura

        Niet echt scherp, maar de derde vind ik toch wel mooi gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Laura

          nummer 3 mag wel iets scherper
          waarom f2.8 en 1/1000? dat is voor een portretfoto niet nodig
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Laura

            vind de eerste de beste, ondanks het gemis aan scherpte.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Laura

              Ik ga voor nummer 2. Als ik zo 'n vrouw voorbij moet lopen knal ik steevast tegen de volgende boom op...
              Jammer inderdaad van de onscherpte. Een iets kleiner diafragma had gerust gemogen hoor...
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Laura

                En opnieuw loop ik tegen scherpteproblemen op .
                Ik zal maar eens een statief halen zeker...

                @ Mysti: Laura is pas 14

                Diafragma: ik had een hele reeks genomen van f2,8, f4 en f8 maar ik vind deze de mooiste, ze zijn... ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, zachter van uitdrukking.
                Bovendien (behalve de 3e, die was eerst genomen) nam het licht snel af en ik vind het avondlicht juist zo mooi...

                Ik stel volgende keer misschien de autofocus terug op standaard in (nu alleen de middenste 9 punten en continu) en zien wat dat geeft.
                Met mijn vorig toestel had ik het zelfde scherpteprobleem, dus het moet ergens aan mij liggen. Of ik sta niet stil genoeg of ik druk te hard op de ontspanknop of...???
                Maar qua sfeer ben ik wel tevreden over deze reeks, nu de scherpte nog en de sfeer behouden en dan begint het op iets te lijken...

                Comment


                • #9
                  Re: Laura

                  Wil ze graag bekijken maar gaan op dit moment maar half open, misschien straks of later ! Scherp stellen met de digitale toestellen kan problemen opleveren als je de juiste techniek daarvan nog niet onder knie hebt. Waarschijnlijk kan jij niet handmatig scherpstellen ?
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laura

                    Ik zou de autofocus op spotmeting zetten, niet continu, en dan altijd voor de ogen gaan en daarna kadreren...

                    PS: Dan is Laura een hele mooie jongedame.
                    Stel je kritieken niet te scherp...
                    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laura

                      bewogen kan bijna niet met 1/1000, dan moet je al serieus den bibber hebben
                      probeer eens met 1punt scherpstelling op de ogen, en uw diafragma iets dichter knijpen geeft meer scherptediepte
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laura

                        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        3-2-1, qua poses en compo....maar ik mis overal scherpte
                        Vind ik ook!
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laura

                          Bij de eerste 2 zou het inderdaad over bewegingsonscherpte kunnen gaan.
                          Bij 200mm (wat zelfs 320 is als je een camera met crop-factor 1,6 hebt) zou je ook een sluitertijd moeten gebruiken van minstens 1/200 (of 1/320). IS of andere stabilisatie-technologie kan hier anders wel een handje helpen.

                          Bij foto 3 ligt de scherpte net iets voor de ogen volgens mij... en misschien lichtjes naverscherpen, kan ook wonderen doen.

                          Het licht op de neusvleugel en jukbeen vind ik te hard in de 2 eerste foto's.

                          Laura heeft gelijk: de 3e foto is sowieso een hele mooie

                          Grtz,
                          Peter
                          Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laura

                            Oh ja, nog vergeten...
                            Ik zou bij de 3e links afsnijden zodat de knoop op de schouder even ver van de rand staat als de rechterschouderknoop (wat een woord ).
                            Dat geeft in mijn ogen wat meer evenwicht en meer ruimte in de kijkrichting van Laura.

                            Grtz,
                            Peter
                            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laura

                              Boutje,

                              alles is hier al gezegd...maar dit juffertje vraagt om gefotografeerd te worden...dus...herbeginnen en aan je scherpte werken

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X