Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Krka02

Question Krka02

KRKA02 by Pascal De Paepe, on Flickr

ook poging gedaan maar het lukt me niet helemaal

KRKA04_001 by Pascal De Paepe, on Flickr
    Laatst gewijzigd door stropje; 14 september 2017 om 18:19
    Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

Standaard Re: Krka02

mooi - maar persoonlijk vind ik dit nogal krap in het kader
    Peter
    mijn website : klik

Staat inderdaad wat krap in kader, maar ook komt de waterval niet echt goed in beeld.
    Persoonlijk had ik een kleiner diafragma gekozen zodat de achtergrond wat vervaagd zou zijn.
    In Ps is dat te doen, ook hier en daar wat oplichten met "Tegenhouden".

Een foto zegt meer dan 1.000 woorden, maar als ik de link moet weghalen dan hoor ik het wel.
    https://www.dropbox.com/s/1t95yfsotd...27_ba.jpg?dl=0
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Staat inderdaad wat krap in kader, maar ook komt de waterval niet echt goed in beeld.
    Persoonlijk had ik een kleiner diafragma gekozen zodat de achtergrond wat vervaagd zou zijn.
    In Ps is dat te doen, ook hier en daar wat oplichten met "Tegenhouden".

Een foto zegt meer dan 1.000 woorden, maar als ik de link moet weghalen dan hoor ik het wel.
    https://www.dropbox.com/s/1t95yfsotd...27_ba.jpg?dl=0
    bedankt voor de info LG en je mag hem laten hoor , ik leer bij en dat is de bedoeling he

Best wel een goede foto hoor.
    Qua compositie ben je strikt tot de essentie gebleven (hou ik van): de waterval. Een klein stukje meer links om ze volledig in beeld te brengen zou kunnen maar dat is een detail voor mij.
    Technisch. Mooie scherptediepte. Goede sluitersnelheid om de waterval te bevriezen en highlights goed onder controle gehouden. Met de schaduwen ben je op de beperkingen van je camerasensor gelopen, die missen wat detail maar dat kan vlot recht gezet worden in nabewerking.

Met je toestemming de schaduw-correctie (laat mij weten als hij weg moet ); klik voor de grote versie.

Wat tcf laat zien is een gevoelige verbetering in kleur, sfeer en licht. Niet getreurd Stropje, alles komt op z'n tijd als je maar genoeg passie hebt om iets te bereiken !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !
    Met vriendelijke groeten,
    Raymond.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
    Wat tcf laat zien is een gevoelige verbetering in kleur, sfeer en licht. Niet getreurd Stropje, alles komt op z'n tijd als je maar genoeg passie hebt om iets te bereiken !
    inderdaad veeeeel beter , ik moet echt meer tijd steken in de (juiste) bewerking van de foto's
    bedankt iedereen

Dat voorbeeld van tcf is echt mooi.
    Grt,

Jean-Pierre Canon 70D

ik had het niet beter dan mijn voorgangers kunnen zeggen
    een pessimist is een optimist met ervaring.
    olympus E-500, zuiko 50-150, zuiko 70-300, sigma 105mm
    Pentax K-5 en een beetje glas

Regels voor berichten