Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KMS by lightning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KMS by lightning

    Is dit volgens jullie een beetje een geslaagde foto? Ik heb hem iets aangepast maar het is een foto van een tijdje geleden dus buiten de verscherping weet ik niet meer wat ik aangepast heb.

    Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

  • #2
    Re: KMS by lightning

    Heb je met een statief gewerkt ? er zit nogal wat bewegingsonscherpte in je foto .
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: KMS by lightning

      Dit is op zo'n rijstzakje getrokken en de originele foto is wel zuiver. Kan een verkleining dit onscherp maken? Ik heb deze verkleind met "Corel". Zoja hoe kan ik dit verkleinen zonder verlies in scherpte?
      Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

      Comment


      • #4
        Re: KMS by lightning

        Als ik een foto plaats ga ik zo te werk


        Eerst resizen met BD sizer zeer goed programmma dan uploaden naar TinyPic of Photobucket meestal zeer scherp .

        Maar voor bliksem fotografie heb je ook ander instellingen nodig op je toestel , deze kan je ook gebruiken voor vuurwerk fotografie
        hier zijn nog wat tips

        Tips voor Vuurwerk & Bliksemfotografie
        ...
        1: Statief je zit met lange belichtingstijden dus een noodzaak .
        2: Een draadontspanner deze is ook aan te raden.
        3: We zetten ons toestel op Stand M .
        4: Bulb mode dit kan in stand M je moet je sluiterstand naar 30” verplaatsen en nog 1 klikje verder is Bulb mode als je nu je ontspanknop ingedrukt houd opent de sluiter en zal weer sluiten na het lossen van de knop , je sluitertijd zal variëren tussen de 1 à 3 sec ,zorg er voor dat je vuurwerk er niet gewassen gaat uitzien . Sluitertijd voor bliksems kan dit wat langer duren de natuur beslist .
        5: Je ISO zo laag mogelijk 100-200 zo voorkom je ruis je kan ook je ruisreductie opzetten maar dan moet je er wel rekening met houden dat het iets langer zal duren voor de volgende foto genomen kan worden ruisreductie vertraagd de opslag van ja foto .
        6: Diafragma keuze deze licht tussen de bij ISO 100 F8-F16 bij ISO 200 F16-F22 het is een beetje afhankelijk van je eigen afstand tot het vuurwerk hoe dichter hoe hoger je F-getal ook moet je zelf zien dat het vuurwerk er niet te snel gewassen gaat uitzien zo ja neem een hoger F-getal , voor bliksems sta je best op een veilige afstand .
        7: Live view of met andere woorden klap je spiegel op zo voorkom je onscherpte door trillingen van het klappen van de spiegel .
        8: Lens keuze je kan het beste werken met een breedhoek zoemlens deze zet je op MF en stel hem in op oneindig een goed werkgebied is tussen de 17 en de 35 mm geef je zelf een beetje ruimte .
        9: RAW is steeds de beste keuze ik gebruik steeds RAW+JPG let er wel op dat je genoeg geheugen bij hebt .
        10: Extra batterij is ook aan te raden
        11: Voor bliksemfotografie bescherm je zelf en word geen bliksemafleider gebruik voor je apparatuur ook een regenjasje dit kost iets van een 5€ .

        Ook dit moet je maar eens lezen van DB forum zelf

        Groeten

        Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

        Comment

        Working...
        X