| |||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| |||
|
Bij deze ook maar eens een foto uploaden, met daarbij nog een klein vraagje. Deze foto is, zoals je waarschijnlijk wel ziet, opgebouwd uit twee foto's om de haan zichtbaar te maken en de lucht toch niet helemaal uitgebrand te hebben. Maar nu zit ik rond de haan met zo'n dun lijntje wit (storend toch, of ligt het gewoon aan mij ) en rond de kam met chromatische abberratie. Hoe werk ik dit het best weg? foto: http://www.flickr.com/photos/32722523@N08/3049723065/ Tom Laatst gewijzigd door tomram; 22 november 2008 om 16:54 Reden: foto vergeten |
| ||||
|
Dit is hier niet de bedoeling. Foto gewoon zichtbaar maken in je post s.v.p.
__________________ http://www.computer-fun.nl |
| |||
|
Eerste de foto: ![]() En nu de commentaar: Dat dunne witte lijntje is volgens mij helemaal geen CA, maar het gevolg van het feit dat je de haan in tegenlicht getrokken hebt waardoor de buitenste veertjes het licht nog net doorlaten. Je kan dit oplossen door niet in tegenlicht te trekken (waardoor het onderwerp in deze foto ook een stuk beter belicht zou zijn) of door het onderwerp op te lichten via invul-flitsen. Ter info: CA is een blauw-roze randje rond het onderwerp als gevolg van fouten in de lens. Zoek maar eens op via google... |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| King of Trash | DarkSide | Chit Chat | 2 | 20 september 2007 20:53 |
| Cavalier King Charles | Hans Swolfs | Showcase Dieren | 3 | 7 augustus 2007 17:19 |
| Sea King te Nieuwpoort | Soetkin | Showcase Fotojournalistiek & Evenementen | 6 | 14 januari 2006 15:20 |
| Royal watchers on BD? King Albert in Wetteren. | trebs | Waarheen vandaag? | 13 | 29 maart 2005 23:07 |
| ronny king | tom314 | Chit Chat - Archief | 2 | 19 augustus 2003 22:45 |
![]() |