Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kampvuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kampvuur

    Eentje van lang voor mijn eerste reflex.
    Toen had ik nog nooit gehoord van diafragma, sluitertijd of ISO, laat staan witbalans en DOF. Vandaar ook de beginnershoek.
    Ik vind het zelf nog steeds een leuke foto, ondanks de mankementen. Wat jullie?



    Grtz,
    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

  • #2
    Re: Kampvuur

    Ik persoonlijk zou iets meer naar rechts hebben gegaan...
    Verder is er niets over te zeggen aangezien er niets over bekend is.

    groeten
    Tom
    Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
    Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

    Comment


    • #3
      Re: Kampvuur

      Oorspronkelijk geplaatst door Journalistje Bekijk bericht
      Verder is er niets over te zeggen aangezien er niets over bekend is.
      Dan zal ik dat bij deze eens ophelderen!
      Het is een foto die ik genomen heb op de slotavond van een jeugdvakantie. Een hele week lang heb ik samen met een fantastisch team begeleiders alle kindjes (11-12 jaar) geanimeerd. Het thema van de vakantie was 'de boomhut', dus hebben we binnen een omkaderend themaverhaal samen een hele week gebouwd aan een gigantisch boomhuttencomplex (tot zelfs 6m hoog, met honderden balken en meer dan 8 km sjortouw), waar we dan ook de laatste avond in zouden overnachten. Wat je hier ziet is een laatste opwarmertje vóór de kindjes in hun slaapzak kruipen, als afsluiter van een fijne maar vermoeiende week.
      Maar 'k geef toe dat er niet zo veel over te zeggen valt, buiten de gebruikte compo... Voor mij is het nog steeds een wat speciale foto van een geslaagde week, die de vermoeidheid en de rust van de avond weergeeft. Daarom dat het interessant kan zijn de meningen van anderen - die niet aanwezig waren - hierover te horen.

      Grtz,
      Palladio
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: Kampvuur

        Bedankt voor deze achtergrond info maar ik had het eerder over de exif
        Maar naar mijn mening is dit een leuke foto
        Canon EOS 50D ; Canon EOS 300D ; Canon EF 70-200 f/2.8; Canon EF-S 18-200 ; Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III ; Flitser: Canon 430Ex Speedlite
        Canon BG-E1 ; ET-60 + EW-78D 2 Hoya UV-filters 58mm + 1 78mm en Bilora PRO 27 statief

        Comment


        • #5
          Re: Kampvuur

          Oorspronkelijk geplaatst door Journalistje Bekijk bericht
          Bedankt voor deze achtergrond info maar ik had het eerder over de exif
          Ook goed, die zit gewoon nog bij de foto zelf.
          Maar ik wil 'm hier ook wel even zetten als het kan helpen...
          - Nikon Coolpix 4300
          - f/2.8
          - 1/3 sec
          - ISO 134
          - 8mm

          Eigenlijk niet echt significant, want intussen weet ik wel ongeveer wat betere instellingen zouden zijn voor dit soort fotografie.
          Waarom post ik de foto dan? Wel, eigenlijk om wat meningen over de compo te versieren. Zoals je al liet blijken: meer naar rechts of niet? Ik persoonlijk vind 't wel spannend zo. Maar wordt er niet te veel gebroken met de 'regels'?

          Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment

          Working...
          X