Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Japanse tuin...waterval en brug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Japanse tuin...waterval en brug





    Objectief: 50mm f/1.8G
    Brandpuntsafstand: 50mm
    Diafragma: f/16
    Sluitertijd: 1/8sec
    Belichtingsstand: Sluitertijdvoorkeuze
    ISO-gevoeligheid: ISO 200





    Objectief: 50mm f/1.8G
    Diafragma: f/11
    Sluitertijd: 1/100sec
    Belichtingsstand: Diafragmavoorkeuze
    Lichtmeting: Matrixmeting
    ISO-gevoeligheid: ISO 200





    of
    --- Nikon d5100 --- Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX --- Nikon AF-S 50mm f/1.8G ---SB-700 ---

  • #2
    Re: Japanse tuin...waterval en brug

    bij foto 1 is het water magenta van kleur en ziet er niet natuurlijk uit.

    Foto 2 :mooie weerspiegeling

    Comment


    • #3
      Re: Japanse tuin...waterval en brug

      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
      bij foto 1 is het water magenta van kleur en ziet er niet natuurlijk uit.

      Foto 2 :mooie weerspiegeling
      Dank je voor je toelichting.
      Wat zou ik kunnen doen om het natuurlijker te laten overkomen dan? Bij mij ziet het er niet echt magenta uit, allé denk ik toch...
      --- Nikon d5100 --- Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX --- Nikon AF-S 50mm f/1.8G ---SB-700 ---

      Comment


      • #4
        Re: Japanse tuin...waterval en brug



        Je zou met kleurtoon / verzadigiing - Heu / Saturation stoeien
        zet de foto`s maar eens naast elkaar dan zul je vast verschillen zien.

        Comment


        • #5
          Re: Japanse tuin...waterval en brug

          update is al veel beter.
          ik weet nie waarom, maar voor kijkt deze foto nog altijd nie plezant...
          mijn buikgevoel zegd dat.
          Spijtig genoeg kan die buik niet zeggen wat eraan scheelt

          Comment


          • #6
            Inderdaad, uw update ziet er beter uit.
            Ik vind het wel vreemd want had nog niets aan de kleuren gedaan. Bij de update is de beplanting nu wel iets grauwer van kleur, mja ti's herfst hé
            --- Nikon d5100 --- Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX --- Nikon AF-S 50mm f/1.8G ---SB-700 ---

            Comment


            • #7
              Re: Japanse tuin...waterval en brug

              E.e.a. heeft te make met je belichting Kijk eens naar je sluitertijd en dat overdag?

              Comment


              • #8
                Re: Japanse tuin...waterval en brug

                Misschien een klein vraagje hieromtrend..de sluitertijd.
                Wat als je dit in zo'n geval nog wat langer laat gaan...is zie dat graag dat het water zo wat een 'romig' effect krijgt..maar gaan de kleurtjes dan ook anders tonen?

                foto vind ik heel mooi , foto 2 ..lijkt me nagenoeg perfect zo
                Canon EOS 450D (15/12/08)
                Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                Statief : Velbon Sherpa 450R

                Comment


                • #9
                  Re: Japanse tuin...waterval en brug

                  Ik heb persoonlijk moeite met het dieptezicht in foto 2, alles lijkt wel op één lijn te staan.
                  Voor mij kijkt hij niet lekker. Bij de eerste weet ik het niet zo goed. Vind Jessey's update wel veel beter.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                    E.e.a. heeft te make met je belichting Kijk eens naar je sluitertijd en dat overdag?
                    Srry maar wat is e.e.a. ? De sluitertijd is bewust zo gekozen om idd een bewegend effect te krijgen.
                    Maar dan vraag ik me dus ook af of de kleuren hier door beïnvloed worden...iemand?
                    --- Nikon d5100 --- Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX --- Nikon AF-S 50mm f/1.8G ---SB-700 ---

                    Comment


                    • #11
                      Re: Japanse tuin...waterval en brug

                      Denk dat je per ongeluk de witbalans op gloeilamp of Tl verlichting hebt ingesteld.
                      Check het eventjes witbalans kan je ook op auto zetten. Dan moet het goed komen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Japanse tuin...waterval en brug

                        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                        Denk dat je per ongeluk de witbalans op gloeilamp of Tl verlichting hebt ingesteld.
                        Check het eventjes witbalans kan je ook op auto zetten. Dan moet het goed komen
                        Kan kloppen
                        Dit is witbalans op 'auto'

                        http://i49.tinypic.com/s3eqdt.jpg
                        Last edited by !Bart; 3 november 2012, 18:52. Reden: max 3 foto's per topic aub, incl updates
                        --- Nikon d5100 --- Nikon AF-S 18-105 f/3.5-5.6 G VR DX --- Nikon AF-S 50mm f/1.8G ---SB-700 ---

                        Comment


                        • #13
                          Re: Japanse tuin...waterval en brug

                          Eerste foto vind ik het water niet natuurlijk van kleur zoals jessey al gezegd heeft, bij je update die jij hebt geplaatst net boven mijn reactie vind ik nog niet zo veel verschil maar is wel al beter. jessey haar foto vind ik qua water echt wel natuurlijk. Proberen is de boodschap, veel succes.

                          Tweede foto vind ik echt wel mooi, die weerspiegeling op het water is echt goed gelukt, Mooie compo!
                          Mvg, Dylan.
                          Fotografie is mijn passie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Japanse tuin...waterval en brug

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Ik heb persoonlijk moeite met het dieptezicht in foto 2, alles lijkt wel op één lijn te staan.
                            Voor mij kijkt hij niet lekker. Bij de eerste weet ik het niet zo goed. Vind Jessey's update wel veel beter.
                            Ben het hier volkomen mee eens. Vooral wat betreft foto 2.
                            Bij de eerste was het voldoende het blauw/magenta te temperen zodat de andere kleuren bleven.
                            Nu werden precies alle kleuren getemperd, wat een fletse indruk geeft.
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Japanse tuin...waterval en brug

                              Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
                              jessey haar foto vind ik qua water echt wel natuurlijk.
                              Proberen is de boodschap, veel succes.

                              Mvg, Dylan.
                              Ik heb laatst nog even naar beneden gekeken maar er hangt toch echt iets hoor Dylan

                              Comment

                              Working...
                              X