Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

    Voor mij was dit de eerste keer dat ik dit probeerde. heb relatief korte sluitertijd gebruikt omdat anders door de vele pijlen het midden van de "knal" een enorm overbelichte sfeer geeft.

    Nikon D300
    F-stop: f/8
    Belichtingstijd: 1/5 sec.
    ISO-snelheid: ISO-200
    Belichtingsafwijking: 0-stap


    Nikon D300
    F-stop: f/8
    Belichtingstijd: 1/5 sec.
    ISO-snelheid: ISO-200
    Belichtingsafwijking: 0-stap



    Nikon D300
    F-stop: f/8
    Belichtingstijd: 1/5 sec.
    ISO-snelheid: ISO-200
    Belichtingsafwijking: 0-stap


    van mij was het de eerste keer dat ik dit probeerde met mijn 300!
    Donderdag ga ik terug
    Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
    Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

  • #2
    Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

    Hi there,

    leuke foto's, beter dan die van mij ....
    Maar moet zeggen, je hebt een beter point of view ingenomen om te gaan staan, ik stond kennelijk toch wat te dicht...

    Donderdag zal ik zo ook van de partij zijn als het weer het zich toelaat. Misschien kunnen we eens afspreken?

    M.v.g

    Comment


    • #3
      Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

      Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
      leuke foto's, beter dan die van mij ....
      M.v.g
      Dat zou ik niet direct zeggen, ik vind (mijn mening) de jouwe beter geslaagd)

      Bij deze:

      Foto 1: stoort de rook
      Fotot 2 en 3: komen onscherp over

      Wat ik ook zou veranderen, is de compo. Ik zou de grond wegcroppen.
      Persoonlijk vind ik de foto's mooier zonder dat je ziet vanwaar de pijlen afgevuurd worden, dit trekt iets teveel de aandacht.

      Het zijn verdienstelijke pogingen, vuurwerk fotograferen is een vak apart en zeker niet gemakkelijk.
      Blijven proberen, je hebt nog paar dagen

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

        Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
        Hi there,

        leuke foto's, beter dan die van mij ....
        Maar moet zeggen, je hebt een beter point of view ingenomen om te gaan staan, ik stond kennelijk toch wat te dicht...

        Donderdag zal ik zo ook van de partij zijn als het weer het zich toelaat. Misschien kunnen we eens afspreken?

        M.v.g
        welja, ik stond aan de eerste golfbreker aan de kant van zeebrugge waar het publiek terug het strand opmocht! ik stond daar van een uur of 9 en tegen 10h stond daar al redelijk wat volk! Misschien dat we elkaar donderdag daar ergens tegen komen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
        Dat zou ik niet direct zeggen, ik vind (mijn mening) de jouwe beter geslaagd)

        Bij deze:

        Foto 1: stoort de rook
        Fotot 2 en 3: komen onscherp over

        Wat ik ook zou veranderen, is de compo. Ik zou de grond wegcroppen.
        Persoonlijk vind ik de foto's mooier zonder dat je ziet vanwaar de pijlen afgevuurd worden, dit trekt iets teveel de aandacht.

        Het zijn verdienstelijke pogingen, vuurwerk fotograferen is een vak apart en zeker niet gemakkelijk.
        Blijven proberen, je hebt nog paar dagen

        Grtz
        bij foto 1: die rook, ja dat is een van de grootste stoornissen dat ik heb op mijn foto's! maarja, daar is niets aan te doen zeker?
        bij foto 2 en 3: ze komen misschien onscherp over omdat de grootte van de foto maar (600x800) is, en misschien omdat zoals je verder zegt
        de grond er ook nog opstaat!

        Ik kan nu alleen nog morgen gaan kijken, rest van de tijd ben ik op vakantie. Dusja, morgen sta ik daar terug (als het niet regent)
        Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
        Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

        Comment


        • #5
          Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

          Ben zo ook van de partij als het idd niet regent... Ik was al present sinds 18:00 uur, dit aan de jachthaven ( bij Hotel Beaufort plage te duinbergen )

          Comment


          • #6
            Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

            Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
            Ben zo ook van de partij als het idd niet regent... Ik was al present sinds 18:00 uur, dit aan de jachthaven ( bij Hotel Beaufort plage te duinbergen )
            welja, wij zijn daar de afgelopen jaren ook daar gaan staan. Hotel beaufort is een klant van ons. En we gingen daar altijd eerst eten. Maar als je daar moet naar het vuurwerk kijken heb je savonds een stijve nek!

            De eerste golfbreker richting kust van zeebrugge waar je opmocht was wel een goed plekje om het te proberen te fotograferen
            Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
            Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

            Comment


            • #7
              Re: Int. vuurwerkfestival Duinbergen (19/8, spanje)

              Heb je een statief gebruikt ? Diafragma dichtknijpen en langere sluitertijd vanop statief... diafragma voorkeuze dus, en afdrukken wanneer de pijl vertrekt.

              Comment

              Working...
              X