Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 34

Standaard ik wil deze foto kado doen..heel graag jullie mening!

hallo allemaal

ik wil deze foto kado doen ingelijst en wel..nu wil ik heel graag weten van jullie met het geoevende oog of ik hier mee aan kan komen..ik zelf vindt m erg mooi geworden..als je het orgineel ziet heb ik er nog wel heel wat aan gesleuteld maar het resultaat vind ik zelf zeer geslaagt.

groetjes ingrid,

ik ga toch maar ff de orginele laten zien.

Originele foto

hier de update

update

Laatst gewijzigd door !Bart; 6 juni 2012 om 12:14 Reden: max 3 foto's zichtbaar aub

Standaard Re: ik wil deze foto kado doen..heel graag jullie mening!

ik vind hem heel mooi, vooral de onderste helft
    ben benieuwd naar het verhaal hierachter
    Mijn nieuwe facebook pagina.
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Je hebt gelijk.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

ik zie dat je op de arm en voor haar gezicht gepoetst hebt, dit zal je zien op de foto als je hem afdrukt.

verder heel mooi concept en idee.
    zou er zeker blij mee zijn

een mooie silhouette!!
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
    ik zie dat je op de arm en voor haar gezicht gepoetst hebt, dit zal je zien op de foto als je hem afdrukt.

aja inderdaad, als ik pc scherm beetje anders hou zie ik het nu ook, best je het opmerkt want bij afdruk zou het jammer zijn !!!
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

bij deze tooch maar ff de orginele er bij gezet..en het verhaal erachter..ja was op de kickbox gala..dit meisje liep daar heb een poosje met haar gesproken..zij vroeg mij een foto van haar te maken omdat zij niet echt een mooie foto had van haar zelf als zij aan het buikdansen was.zij vroeg mij een paar foto,s te maken..ja en ik zij daar op wil het wel probeeren..ik ben eingelijk pas bezig om als hobby foto,s te maken.
    en ja het was zo leuk en lief meisje..dat ik haar deze als kado wil gaan doen..en ik denk zelf dat zij er best wel blij mee zal zijn.
    dus ja dit is eingelijk het verhaal erachter

groetjes ingrid,

zéker kado doen!
    indien ik een fornuis van € 8000 zou hebben, zou ik dan beter kunnen koken?
    Canon 60D /17-55 2.8/ 55-250/ 50 F:1.8 II / 430EXII / http://users.telenet.be/dpm/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
    bij deze tooch maar ff de orginele er bij gezet..en het verhaal erachter..ja was op de kickbox gala..dit meisje liep daar heb een poosje met haar gesproken..zij vroeg mij een foto van haar te maken omdat zij niet echt een mooie foto had van haar zelf als zij aan het buikdansen was.zij vroeg mij een paar foto,s te maken..ja en ik zij daar op wil het wel probeeren..ik ben eingelijk pas bezig om als hobby foto,s te maken.
    en ja het was zo leuk en lief meisje..dat ik haar deze als kado wil gaan doen..en ik denk zelf dat zij er best wel blij mee zal zijn.
    dus ja dit is eingelijk het verhaal erachter

groetjes ingrid,
    lief zeg, vooral omdat je dat meisje eigenlijk niet kent !! ik vind het echt een héél mooi gebaar !!!

10. Standaard Re: ik wil deze foto kado doen..heel graag jullie mening!

Mooie bewerking! Goed gedaan, ik vind dat 't nauwelijks opvalt Knap!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht

Maak eens een afdruk en beoordeel het resultaat. Soms valt dat heel erg mee.
    Van kritiek leer ik.

Nou ik zie hem nu pas, prachtige foto, ik denk wel dat ze het heel mooi zal vinden

heel mooi resultaat en een prachtig geschenk!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
    zéker kado doen!
    Volledig mee eens! Zal ze zeker blij mee zijn...

Desnoods print je het origineel ook uit ik zou met beide heel blij zijn geweest.

Silhouetten

Tegenlicht wordt het meeste gebruikt voor silhouetten. Op het moment dat er een groot contrastverschil is tussen voorgrond en achtergrond (de lichtbron hoeft niet per se fel te zijn) en je het licht meet van de achtergrond en hier de correcte belichting op de camera voor instelt krijg je een silhouet. Het onderwerp wordt hierdoor helemaal zwart en verliest al zijn kleur. Het wordt dan ook belangrijk dat de vorm het oog aantrekt, normaal gesproken wordt hier de kleur voor gebruikt.
    Silhouetten worden vaak gebruikt, het is een relatief eenvoudige techniek, het is dan ook belangrijk het effect niet continu te gebruiken anders neemt de kracht ervan af.

Bron: Digitalefotografietips
    Nikon D300 / Nikon AF-s 18-70 mm 1: 3.5 - 4.5 ED DX,Nikon AF 50 mm 1: 1.8D / Sigma 85 mm 1.4 DG HSM,Sigma 105 mm 1: 2.8 D Macro EX,Sigma AF 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM /Tokina Fisheye 10-17mm F3.5 - 4.5 DX

Ben benieuwd hoe dit er op een grotere afdruk uitziet, want het silhouette is gewoon onscherp.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 + 70-300mm VR + 12-24mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Ben benieuwd hoe dit er op een grotere afdruk uitziet, want het silhouette is gewoon onscherp.
    Volledig mee eens
    Mvg,
    Eddy

je hebt gelijk dat de foto er onscherp uit ziet danielsl..maar dat kon ik met geen mogelijkheid voorkomen..als je goed kijkt is er een hoop rook..en het meisje sond deels ook nog in de rook..ja dan krijg je een foto die niet scherp lijkt.

TrsH ik heb het op gevoel moetten verbeteren en ik heb m 4 x uitgeprint om te kijken of het nu wel goed was..ik hoop bij deze dat het niet meer te zien is..wan op mijn monitor kan ik het echt niet zien..ik heb m 2 x gecalbreerd..maar ik krijg het gewoon niet te zien..dus ik hoop dat jullie mij nog ff kunnen laten weten of het nu wel goed is.

groetjes ingrid,

is nog heeeeel miniem te zien, zo miniem dat het miereneuken wordt

je hebt gelijk dat de foto er onscherp uit ziet danielsl..maar dat kon ik met geen mogelijkheid voorkomen..als je goed kijkt is er een hoop rook..en het meisje sond deels ook nog in de rook..ja dan krijg je een foto die niet scherp lijkt.

TrsH ik heb het op gevoel moetten verbeteren en ik heb m 4 x uitgeprint om te kijken of het nu wel goed was..ik hoop bij deze dat het niet meer te zien is..wan op mijn monitor kan ik het echt niet zien..ik heb m 2 x gecalbreerd..maar ik krijg het gewoon niet te zien..dus ik hoop dat jullie mij nog ff kunnen laten weten of het nu wel goed is.

groetjes ingrid,
    Als je het hoofdonderwerp er niet scherp op kunt krijgen, dan is een foto bij voorbaat al mislukt. Of het moet juist de bedoeling zijn om het onderwerp niet scherp te willen, wat bij deze foto niet het geval is.

En hij lijkt niet onscherp.... Hij IS onscherp. Zelfs al op dit kleine formaat. En op een afdruk wordt dit niet beter

Ik zou mijn geld er niet aan spenderen. Maar ieder zijn ding

Als je het hoofdonderwerp er niet scherp op kunt krijgen, dan is een foto bij voorbaat al mislukt. Of het moet juist de bedoeling zijn om het onderwerp niet scherp te willen, wat bij deze foto niet het geval is.

En hij lijkt niet onscherp.... Hij IS onscherp. Zelfs al op dit kleine formaat. En op een afdruk wordt dit niet beter

Ik zou mijn geld er niet aan spenderen. Maar ieder zijn ding

wat denk jij zelf danielsl..ik neem een foto in de rook..denk jij dat ik er dan een super scherpe foto uit kan slepen..ik denk ook dat iedereen de foto bekijkt dat ook wel zal begrijpen als je al zo veel rook op de achtergrond ziet.. dat het meisje ook nog in de rook staat.. en dat je best wel een (onschepe) foto gaat krijgen..die voor mij persoonlijk heel mooi oogt..en om dat ik weet dat het rook is dus dat geeft voor mij een foto die mysterieus is. iedereen zijn smaak
    en ik vindt het echt niet zonde van mijn geld om m af te drukken en in te lijsten..ik denk persoonlijk dat het meisje er best erg blij mee zal zijn

TrsH dank je wel om nog een keer te kijken voor mij

Onscherp, wazig. Als je dit gaat afdrukken, gaat het pijn doen aan de ogen.
    Een goeie foto begint bij het begin, en dat is het moment dat je je kadrage maakt en in de zoeker kijkt.
    Je kan mssn beter eens afspreken met de dame en een shoot met haar doen in alle rust en ruimte. Daar gaat zij en ook jij veel meer aan hebben!

Probeer toch allemaal eens wat kritischer te zijn in de beginnershoek. Het applaus helpt anderen echt niet verder.

wat denk jij zelf danielsl..ik neem een foto in de rook..denk jij dat ik er dan een super scherpe foto uit kan slepen..G
    Jij niet , ieder ander wel!
    Als jij er tevreden mee bent, dan is het goed. Ik leg blijkbaar de lat wat hoger dan jij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
    ... Probeer toch allemaal eens wat kritischer te zijn in de beginnershoek. Het applaus helpt anderen echt niet verder.
    Regelmatige aanwezigheid zal daartoe zeker bijdragen. Herhaling is de kracht van de reclame.
    Van kritiek leer ik.

en toch vind ik 'em mooi
    indien ik een fornuis van € 8000 zou hebben, zou ik dan beter kunnen koken?
    Canon 60D /17-55 2.8/ 55-250/ 50 F:1.8 II / 430EXII / http://users.telenet.be/dpm/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten